Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@23:54:36 GMT

۱۵۰۰ زن معتاد متجاهر در کشور داریم

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۵۲۴۴

۱۵۰۰ زن معتاد متجاهر در کشور داریم

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در کشور حدوداً ۱۵۰۰ نفر زن معتاد متجاهر شناسایی شدند و دارای شناسنامه هستند که هزار نفر از این زنان در پایتخت هستند.

به گزارش مشرق، سردار مجید کریمی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که از گذشته با آن مواجه هستیم همین خانم‌های معتاد متجاهر هستند که به صورت بی خانمان در سطح کشور حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مشکل فقط مربوط به تهران نیست و در شهرهای دیگر هم معتاد متجاهر زن داریم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در طرح‌های جمع‌آوری با توجه به کمبود ظرفیت به خانم‌های معتاد متجاهر کمتر توجه شده است.

سردار کریمی گفت: ساماندهی این بانوان در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی قرار گرفته است و به ما این قول را داده اند که تا پایان سال حتماً مراکزی را برای نگهداری خانم‌های معتاد در اختیار ناجا قرار بدهند.

بیشتر بخوانید

اعتیاد فرزند ثمره‌ی اشتباه غیر قابل بخشش مادر

وی ادامه داد: در کشور حدوداً ۱۵۰۰ نفر زن معتاد متجاهر شناسایی شدند و دارای شناسنامه هستند که بنا بر اعلام رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران، در این شهر هزار زن معتاد متجاهر داریم، یعنی هزار زن معتاد متجاهر در پایتخت است و ۵۰ نفر دیگر در سایر شهرها هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پایان گفت: اینکه می‌گویم حدوداً به این دلیل است که ما برآورد چشمی نداریم و آمارها را از روی افرادی هستند که شناسنامه دار هستند و از سوی پلیس دستگیر شدند و می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که این افراد معتاد هستند.

چندی پیش سرهنگ عبدالوهاب حسنوند گفته بود: به تازگی بهزیستی ظرفیتی برای نگهداری معتادان متجاهری که بالای ۶۵ سال دارند و همچنین دارای بیماری‌هایی با زخم باز هستند، اختصاص داده است که ۵۰۰ نفر از ظرفیت این مرکز متعلق به زنان معتاد متجاهر است.

وی افزود: از هفته آینده طرح جمع آوری این معتادان (زنان معتاد متجاهر) را با جدیت شروع می‌کنیم چون در طرح‌های قبلی به دلیل نبود مرکز جامعی برای پذیرش این گروه از افراد نتوانستیم تعداد زیادی از این زنان را جمع آوری کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در تهران چند زن معتاد متجاهر داریم گفت: در تهران حدود هزار زن معتاد متجاهر داریم که سعی داریم مرکز دیگری برای نگهداری این زنان در نظر بگیریم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین پلیس مبارزه با مواد مخدر اعتیاد زنان معتاد متجاهر رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر زن معتاد متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدخلیل هاشمی اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر با رصد اطلاعاتی و تلاش های میدانی نامحسوس توانست با شناسایی دو نفر عامل توزیع مواد افیونی؛ ضمن دستگیری آنان به میزان ۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه جاسازی شده بود را کشف و ضبط کند.

فرمانده انتظامی کلاله گفت: طی ۴۰ روز گذشته انتظامی کلاله در ماموریتهای خود ۱۸ نفر خرده فروش را دستگیر کند.

وی یادآور شد: در این مدت بیش از ۱۳۰ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مراجع ذی صلاح تحویل داده شدند.

کد خبر 6093180

دیگر خبرها

  • پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور