Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سید مومن یتیم اف» رئیس کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان در رأس هیأتی وارد افغانستان و با مقامات این کشور ملاقات کرد.

در ملاقات رئیس کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان با مقامات این کشور در مورد مناسبت دوجانبه سودمند، امنیت دو کشور، حفاظت از مرزهای دولتی، مبارزه با تروریسم و افرطگرایی، قاچاق اسلحه و مواد مخدر، همچنین امنیت ارتباطاتی و طرح‌های انرژی و اقتصادی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین تاکید کردند دو کشور دوست و برادر،  هم زبان و هم فرهنگ آماده همگرایی هستند و مناسبات را در جهات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی تقویت و از این طریق به صلح و ثبات و آرامش در منطقه مساعدت کنند.

طی این ملاقات‌ها همچنین تاکید شد که پایان جنگ در افغانستان و پیشگیری از فعالیت برخی دوایر ذی‌نفع سیاسی با استفاده از گروه‌های بین‌المللی تروریستی از مهم ترین عوامل  تامین امنیت به شمار می‌رود.

طرفین با اشاره بر ضرورت بهبود بخشیدن از نظر کیفی و افزایش سطح همکاری دوجانبه آمادگی کامل خود را جهت اجرای تدابیر موثر و مشخص در این روند اظهار داشتند.

تاکید شد که سفر و بازدیدهای هیات‌های طرفین به طور منظم برقرار باشد و مرزهای طولانی بین دو کشور به مرزهای امن و دوستی و سازندگی تبدیل شوند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان افغانستان امنیت همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان

رزا اوتنبایوا، رئیس یوناما در دیدار با والی طالبان در ولایت لوگر با اشاره به فعالیت های یوناما در زمینه های تعلیمی، خدمات صحی و تغییرات اقلیمی در افغانستان اظهار کرد: یوناما درآینده نزدیک، یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی را در ولایات مختلف افغانستان ایجاد می‌کند.

والی طالبان در لوگر نیز در این دیدار گفت: هیأت حاکمه سرپرست افغانستان برای حل مشکلات تعلیمی، صحی و دیگر مسایل مردم تلاش‌ کرده و کوشیده است خدمات بهتری به مردم ارایه کند.

ضیاءالرحمن مدنی همچنین از یوناما خواست تا واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند.

پیش از این نیز رئیس یوناما در دیدار با شماری از سفیران و نمایندگان کشورهای منطقه در کابل بر تلاش فراوان برای صلح و ثبات اقتصادی در افغانستان تأکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • رئیسی: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد، صداقت است
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • تأسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • تاسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان