Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@21:22:17 GMT

اتفاق عجیب در بازار طلای هند

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۵۷۷۳

اتفاق عجیب در بازار طلای هند

به گزارش رویترز، معامله کنندگان طلا در هند مجبور شدند برای چهارمین هفته پیاپی قیمت این فلز گرانبها را در کشور پایین بیاورند ولی هنوز هم تمایل به خرید طلا در بین عموم مردم پایین است.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، تقاضا برای طلا در هند که دومین خریدار بزرگ این فلز گرانبها پس از چین است، به خاطر آغاز مراسمی که هندی ها از سیزدهم تا بیست و هشتم سپتامبر برای یادآوری مردگان خود می گیرند بیش از پیش کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هندیها خرید طلا در این دو هفته را بدشگون می دانند.

 قیمت داخلی طلا در هند در روز جمعه برابر با 51445 روپیه در هر 10 گرم بود. اوج قیمت طلا در این کشور در ماه گذشته بود که به 56191 روپیه رسید.

 تخفیف های ارائه شده برای طلا به 30 دلار در هر اونس نسبت به قیمت رسمی داخلی رسیده است که شامل 12.5 درصد عوارض واردات و 3 درصد عوارض فروش می‌شود. این تخفیف قیمت در هفته گذشته برابر با 40 دلار بود.

 درحالی که معمولاً تقاضا برای طلا در هند طی جشنهای اکتبر تا نوامبر افزایش یابد، بدتر شدن شرایط همه‌گیری ویروس کرونا بر حساسیت خریداران تأثیر گذشته است. اقتصاد هند 25 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کوچک شد. انتظار می رود در فصل جشن ها هم تقاضا به خاطر قیمت‌های بالا در همین سطح پایین باقی بماند.

 تقاضا برای طلا در چین هم وجود تخفیف های 45 تا 50 دلاری پایین است. طلا در ژاپن 0.50 دلار ارزانتر از قیمت رسمی فروخته می شود.

پربیننده ترین برگ برنده‌ای که ترامپ در چنته دارد +فیلم توافق اولیه ایران و روسیه برای لغو ویزای گروهی هزینه بحران کرونا به ۱۲ تریلیون دلار می‌رسد ظریف: جنگ بد است؛ خلاص ترامپ شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت داخلی طلا طلا قیمت طلا هند خرید طلا تقاضای طلا ویروس کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت طلا در هند برای طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۵۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات

سکه طرح قدیم امروز با افت ۹۵۰ هزار تومانی ۳۸ میلیون و ۲۹۰ هزار و طرح جدید نیز با کاهش یک میلیون و ۴ هزار تومانی ۴۱ میلیون و ۴۰۵ هزار معامله شد و حباب آن کاهش یافت.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۴۹۹ هزار در هر گرم قیمت‌گذاری شد، همچنین هر مثقال طلای ۱۸ عیار، ۱۵ میلیون و ۱۴۶ هزار نرخ‌گذاری شد.

نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده. هر گرم طلا امروز با کاهش ۲۳ هزار تومانی روبه‌رو شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد