Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@22:42:44 GMT

صدور مجوز بهره‌برداری برای ۱۵ خانه‌ مسافر در دزفول

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۵۸۱۰

صدور مجوز بهره‌برداری برای ۱۵ خانه‌ مسافر در دزفول

شجاعی از صدور ۱۵ پروانه فعالیت خانه مسافر در شهرستان دزفول خبر داد و گفت: این خانه‌های مسافر در مجموع قابلیت اقامت حدود ۱۸۰ نفر را دارند و برای ۴۵ نفر نیز اشتغال ایجاد کرده‌اند.

«غلام شجاعی» امروز (شنبه 22 شهریور) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: این مجوزها به‌منظور ساماندهی و نظارت هرچه بهتر خانه‌های مسافر در شهرستان و شناسایی و جلوگیری از فعالیت اماکن اقامتی فاقد مجوز صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان تصریح کرد: این 15 خانه‌مسافر در مجموع قابلیت اقامت حدود 180 نفر را دارند و برای 45 نفر نیز اشتغال ایجاد کرده‌اند.

 

وی درباره ویژگی‌های لازم برای صدور مجوز خانه‌مسافر در سطح استان تصریح کرد: این اماکن از نظر استحکام بنا، صلاحیت اخلاقی، بهداشت، موارد ایمنی و امنیت مکان بررسی می‌شوند و در صورت تأیید مجوز فعالیت دریافت می‌کنند.

 

شجاعی با بیان اینکه بهبود وضعیت خانه‌مسافرها یکی از عوامل مهم در افزایش آمار مسافران شب اقامت در استان است اضافه کرد: ساماندهی اسکان گردشگران و ویلاهای اجاره‌ای و نیز ضابطه‌مند کردن آنها ممکن است در رسیدن به این هدف بسیار تأثیرگذار باشد.

 

وی عنوان کرد: بر همین اساس اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در راستای بهبود وضعیت و کیفیت خدمات‌رسانی خانه مسافرها و همچنین ساماندهی و کنترل فعالیت تمامی مراکز اقامتی در سطح استان، نظارت مستمر انجام می‌دهد.

 

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان از آمادگی این اداره‌کل برای صدور مجوز خانه‌مسافر با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه خبر داد و یاد آور شد: از مسافران و گردشگران می‌خواهیم با اقامت در اماکن دارای مجوز از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، امنیت و آرامش خاطر خود و خانواده خود را فراهم سازند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: خانه های مسافر میراث فرهنگی خوزستان اداره کل میراث فرهنگی خانه مسافر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: در پی شکایت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان از اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، پیرامون احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت، دستور توقف موقت کار صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، افشین صالحی‌نژاد اظهار کرد: اداره کل راه‌وشهرسازی جنوب کرمان در حاشیه شهر قدیم‌جیرفت اقدام به تسطیح اراضی برای ایجاد شهرک جدید کرد که با شکایت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مواجه شده است.

وی افزود: در پی شکایت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان از اداره کل راه‌وشهرسازی جنوب کرمان پیرامون احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت، دادستانی ضمن بازدید میدانی از محل پروژه شهر جدید، دستور توقف موقت کار را صادر کرد.

دادستان جیرفت با بیان اینکه باید کار در محدوده اراضی شهرک جدید تا بررسی کارشناسی مجدد متوقف شود، بیان کرد: آثار تاریخی خط قرمز و میراث فرهنگی ماست و باید در جهت حفظ و نگهداری از آن دقت شود.

وی ادامه داد: شهر قدیم جیرفت یکی از دو محوطه تاریخی مهم جیرفت است که شرایط ثبت جهانی را دارد و نباید اجازه داد سهم این آثار تاریخی ارزشمند در ثبت جهانی از دست برود.

صالحی‌نژاد تأکید کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت از اجرای طرح نهضت ملی مسکن حمایت می کند اما مسئولان راه‌وشهرسازی باید در مناسب‌ترین مکان و پس از انجام اقدامات کارشناسی این طرح را عملیاتی و اجرا کنند.

کد خبر 749287

دیگر خبرها

  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته