Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به بومی سازی بدنه کارت های هوشمند ملی گفت: با زیاد شدن حجم ورودی کارت‌های خام، تحویل کارت ملی هر چه سریع‌تر انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد قاسمی، در این خصوص اظهار داشت: در یک مقطع زمانی در زمینه صدور کارت‌های هوشمند ملی با مشکلاتی روبرو شدیم که با توجه به بومی سازی، این مشکلات رفع شده و در حال توزیع و چاپ این کارت‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تولید کارت‌های هوشمند ملی به همت چاپخانه جمهوری اسلامی و وزارت اقتصاد و دارایی بومی سازی شده و کارت خام به سازمان ثبت احوال تحویل داده می‌شود، افزود: آمادگی داریم کارت باقیمانده افرادی که ثبت نام کرده‌اند را ظرف ۶ ماه آینده صادر کنیم؛ البته این مساله بستگی به چگونگی تحویل کارت خام  از سوی وزارت اقتصاد و دارایی دارد.

قاسمی با بیان اینکه برای بومی سازی کارت‌ها مدت زمانی صرف شد و این کار به همت شرکت دانش بنیان در کشور انجام شد و چاپخانه جمهوری اسلامی بحث تولید را انجام می‌دهد، گفت: سازمان ثبت احوال هم وظیفه شخصی سازی کارت‌ها را بر عهده دارد.

او با بیان اینکه برای بدنه کارت، یعنی کارت خام با محدودیت مواجه هستیم، گفت:  ما آمادگی داریم  به محض رفع این محدودیت‌ها و تحویل کارت به ثبت احوال، کارت‌ها را در اسرع وقت شخصی سازی کرده و به افراد تحویل دهیم.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر کار طبق روال در حال انجام است، افزود: به علت بومی سازی زمان تحویل کارت هوشمند ملی به برخی افراد طولانی شد.

او با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۶ درصد از مردم کرمان در زمینه درخواست کارت ملی اقدام نکرده‌اند، تصریح کرد: افراد می‌توانند برای صدور کارت هوشمند ملی به تمامی دفاتر پیشخوان دولت در سراسر استان مراجعه کنند.

قاسمی بیان کرد: افراد می‌توانند با ارائه شناسنامه و سریال کارت هوشمند ملی امور اداری را انجام دهند.

او بیان داشت: در حال حاضر کارت افرادی که در مرداد ۹۷ ثبت نام کرده‌اند در حال صدور است و در ماه آینده نیز کارت ثبت نام کنندگان در تاریخ شهریور ۹۷ تحویل داده می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: در گذشته کارت خام از خارج به کشور وارد می‌شد؛ اما اکنون این مشکل با بومی سازی و تولید در داخل کشور رفع شده است.

او افزود: با زیاد شدن حجم ورودی کارت‌های خام امور مربوط به شخصی سازی و تحویل کارت به افراد  هرچه سریع تر انجام می‌شود.

در حال حاضر ۹۴ درصد مردم استان کرمان (بالای ۱۵ سال) برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کرده‌اند و ۶ درصد مابقی هیچ اقدامی در این خصوص نکرده‌اند که می‌طلبد با توجه به اهمیت موضوع و همچنین رفع مشکلات هر چه سریع‌تر برای این منظور اقدام کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کارت ملی کارت ملی هوشمند محمد قاسمی کارت هوشمند ملی استان کرمان تحویل کارت بومی سازی ثبت احوال کارت خام کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فروردین ۱۴۰۲ بود که سایپا از سدان P۹۰ پرده برداشت. این خودرو در ابتدا با نام کادیلا رونمایی شد اما بعد ها با نام پروژه P۹۰ توسعه پیدا کرد. حالا پس از گذشت بیش از یکسال کاتالوگ سدان P۹۰ منتشر شده است و مشخصات رسمی و نهایی این محصول به صورت رسمی به تایید رسیده است.

براساس گزارش آخرین خودرو، این خودرو قرار است در خط تولید پارس خودرو به تولید برسد و به عنوان یکی از محصولات اختصاصی این زیر مجموعه سایپا در کنار سهند عرضه خواهد شد. تولید رنو تندر ۹۰ یا همان ال ۹۰ بعد از اعمال تحریم های شدید در ایران متوقف شد اما به دلیل کیفیت و دوام بالای این خودرو، همچنان بازار خوبی برای آن شاهد هستیم. همین نکته باعث شد تا سایپا تولید نسخه ایرانیزه شده از ال ۹۰ یا همان داچیا (Dacia) لوگان را پیش ببرد. البته باید دید کیفیت و عملکرد فنی سدان P۹۰ پارس خودرو نسبت به ال ۹۰ چگونه خواهد بود.

کاتالوگ سدان P۹۰

مشخصات فنی سدان P۹۰

بر اساس کاتالوگ منتشر شده، سدان P۹۰ به پیشرانه ME۱۶ مجهز است. این پیشرانه همان پیشرانه EC۵ گروه PSA است که از زمان قبل از برجام به سایپا رسیده و حالا تولید آن در مگاموتور انجام می شود. علاوه بر سدان P۹۰ قرار است در سایپا شاهین پلاس هم این پیشرانه را داشته باشیم. این پیشرانه کلیتی برابر با پیشرانه TU۵ پلاس دارد اما در برخی جزئیات نظیر بلوک سیلندر با آن موتور متفاوت است.

پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی در ال ۹۰ ایرانی توان تولید نهایت قدرت ۱۱۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد. البته احتمالا در آینده نسخه اتوماتی این خودرو با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک DAE را هم خواهیم داشت. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع نیمه مستقل پیچشی است. نکته جالب ترمز های این خودرو است که در جلو دیسکی و در عقب از نوع کاسه ای است!

کابین و امکانات

طراحی کابین سدان P۹۰ الگوهای مشابه با همان تندر ۹۰ را دارد که البته تغییراتی را در برخی جزئیات می بینیم. این سدان در نسخه دنده ای به امکاناتی نظیر فرمان Dکات، کنترل صوتی از روی فرمان، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، دو کیسه هوای جلو، شیشه دودی عقب، تریم داخلی دو رنگ، تنظیم برقی آینه ها، سنسور و دوربین دنده عقب، سنسور نور، سنسور باران و صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی مدیا مجهز است.

شباهت فنی P۹۰ با شاهین پلاس سایپا

قرار است تا شاهین پلاس سایپا و P۹۰ پارس خودرو از یک قوای محرکه و مجموعه انتقال قدرت استفاده کنند. در حال حاضر نمونه نهایی شاهین پلاس اتوماتیک به بازار کشور معرفی شده و قرار است تا پایان تابستان ۱۴۰۳ این سدان سایپایی به بازار بیاید. خبرنگاران آخرین خودرو هم گزارشی ویدیویی از نسخه نهایی شاهین پلاس به عنوان برادر فنی P۹۰ پارس خودرو تهیه کرده اند که در بخش زیر قابل تماشا است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902888

دیگر خبرها

  • کارت هوشمند«نسک»؛ گامی برای ورود حجاج به مشاعر مقدسه
  • ثبت‌نام یک کارت جدید بانکی با امکان سرمایه‌گذاری هوشمند
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • ۷ مرحله رأی دادن در انتخابات الکترونیکی اعلام شد +جزئیات
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • مراحل رای دادن در انتخابات الکترونیکی چگونه است؟
  • ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!/ عکس