Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، مهاجران اتیوپیایی که در زندان های عربستان سعودی بسر می بَرند وضعیت مناسبی ندارند. در همین ارتباط، فعالان حقوق بشری خواستار بررسی گزارش های مربوط به زندانی شدن مهاجران غیر قانونی اتیوپیایی در زندان های سعودی شده اند.

مهاجران اتیوپیایی زندان های عربستان سعودی را جهنمی غیرقابل تحمل می دانند بر اساس این گزارش، در گزارش های منتشر شده در این زمینه آمده است که مهاجران اتیوپیایی در وضعیت بسیار بدی در زندان های عربستان سعودی بسر می بَرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها در زندان های بسیار شلوغ و سرشار از بیماری های مزمن نگهداری می شوند. طبق این گزارش ها همچنین خدمات رسانی به زندانیان اتیوپیایی در عربستان صورت نمی گیرد و در برخی حالات موجب می شود تا آنها به خودکشی روی آورند.

در گزارش های منتشر شده در خصوص وضعیت مهاجران اتیوپیایی در زندان های عربستان سعودی همچنین آمده است که بسیاری از آنها در زندان های بدون پنجره نگهداری می شوند. مقامات عربستان سعودی هفته گذشته تدابیر سخت گیرانه ای را اتخاذ کردند تا بدین ترتیب اخبار زیادی از وضعیت نامناسب مهاجران اتیوپیایی در زندان هایشان دَرز نکند.

برخی از مهاجران اتیوپیایی زندانی در بند عربستان سعودی که توانسته اند گوشی های تلفن همراه خود را مخفی سازند، شهادت هایی را درباره وضعیت زندانیان داده اند. در همین ارتباط، یکی از مهاجران اتیوپیایی که ۲۳ سال سن دارد و در مرکزی واقع در جیزان در جنوب عربستان زندانی شده است در توصیف وضعیت خود تأکید کرده است: اینجا در واقع جهنمی غیرقابل تحمل است.

مهاجر دیگری که به امید دست یافتن به یک زندگی بهتر کشور خود را ترک کرده است، می گوید پس از بازداشت ۵ ماهه به سختی می تواند به آب و غذای مورد نیاز خود در زندان های سعودی دست بسیاری از مهاجران اتیوپیایی تاکنون در زندان های عربستان سعودی نور خورشید را ندیده اند پیدا کند. برخی دیگر از مهاجران نیز اعلام کرده اند که به دلیل فضای بسته زندان ها، بسیاری از زندانیان از چند ماه پیش تاکنون نور خورشید را ندیده اند.

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرده است که از سال ۲۰۱۷ تاکنون عربستان سعودی به صورت ماهانه ۱۰ هزار مهاجر اتیوپیایی را از کشور خود اخراج کرده است.

با این حال، درخواست دولت آدیس آبابا مبنی بر توقف اخراج مهاجران اتیوپیایی به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا، موجب شده است تا سعودیها مهاجران را زندانی کنند. دیده بان حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده است که در حال حاضر هزاران مهاجر اتیوپیایی در زندان های عربستان سعودی بسر می برند.

کد خبر 5021966

منبع: مهر

کلیدواژه: اتیوپی عربستان سعودی حقوق بشر ریاض ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق امارات متحده عربی لبنان عربستان سعودی فلسطین دونالد ترامپ روسیه عادی سازی روابط با اسرائیل ویروس کرونا ایران بحرین ترکیه زندان های عربستان سعودی مهاجران اتیوپیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند

یک عضو ارشد مجلس سنای آمریکا مدعی شد که این مجلس توافق امنیتی میان عربستان و آمریکا را بدون عادی‌سازی رابطه میان ریاض و تل‌آویو تصویب نخواهد کرد.

به گزارش فارس؛ لیندسی گراهام که از حامیان سرسخت رژیم اسرائیل است در گفتگو با پایگاه «جوئیش‌اینسایدر» گفت که سعودی‌ها هیچ رفتاری که حاکی از تمایل آن‌ها برای توافق با آمریکا بدون سازش با اسرائیل باشد نشان نداده‌اند. 

دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» از مدت‌ها پیش به دنبال عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و اسرائیل به عنوان ادامه توافقاتی است که در دولت دونالد ترامپ به «توافقات ابراهیم» معروف شد. 

عربستان سعودی به عنوان بخشی از این توافق خواستار امضای یک قرارداد دفاعی-امنیتی با آمریکا است. ریاض علاوه بر این، برای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل خواستار متعهد شدن اسرائیل به مسیری برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)