Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اختتامیه دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با حضور دکتر سید عباس صالحی برگزار می شود.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام والمسلمین امیر ارزانی مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی ستادی، روابط عمومی و امور بین الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به شرایط دوران حیات امام سجاد(ع) گفت: پس از واقعه کربلا خفقان شدیدی در جامعه اسلامی حاکم شده بود که با توجه به این وضعیت امکان تبلیغ آشکار معارف الهی و مفاهیم دین وجود نداشت در نتیجه امام چهارم شیعیان به وسیله دعا بسیاری از مباحث دینی، خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی را مطرح کرد که می توان در آثار آن حضرت یعنی صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد(ع) مشاهده کرد، این دو اثر میراث گران‌سنگی است که از آن حضرت به دست ما رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تاکید بر گسترش معارف سجادیه در عرصه بین‌الملل، گفت: ترویج سیره و معارف اهل بیت(ع) از زبان مستبصران و مبلغانی از کشورهای مختلف ذیل برپایی دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) اقدامی مهم و تاثیرگذار است چراکه منجر به آشنایی ملل دیگر با سیره ائمه و به ویژه امام چهارم شیعیان می‌شود به ویژه از این نظر که مباحث به زبان کشور مقصد و از سوی فردی مطرح می شود که اهل آن مرز و بوم بوده و با فرهنگ مردم آن کشور آشنایی کامل دارد.

وی ادامه داد: با این پیش‌زمینه و با هدف گسترش سیره سجادیه، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور دهمین دوره از کنگره امام سجاد(ع) را با توجهِ ویژه به عرصه بین‌الملل از ۱۲ تا ۲۵ محرم امسال برگزار کرد هرچند که عموم برنامه‌های کنگره امسال به دلیل شیوع کرونا در بستر فضای مجازی نمود یافت.

ارزانی اظهار کرد: بخش بین‌الملل کنگره با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جامعه المصطفی العالمیه، مجمع تقریب مذاهب اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کشورهایی از پنج قاره جهان به فعالیت پرداخت و وبینارهای متعدد با حضور رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف برگزار شد،همچنین برپایی همایش‌هایی با محور صحیفه سجادیه در کشورهای دیگر با محوریت رایزنی های فرهنگی از دیگر اقداماتی بود که در این دوره صورت پذیرفت.

وی افزود: از سوی دیگر راستای گسترش و تعمیق فعالیت‌های محتوایی کنگره، با همکاری مجتمع آموزش عالی فقه جامعه المصطفی(ص) العالمیه و با حضور اساتید و طلاب سطح عالی این مجموعه از کشورهای انگلیس، فرانسه، اسپانیا، پاکستان، افغانستان، بنگلادش با محور موضوعی رساله حقوق امام سجاد(ع) سلسله وبینارهایی برگزار شد، همچنین سلسله پیش نشست های مجازی امام سجاد(ع) اسوه معنویت، عقلانیت، مقاومت، از دیگر اقداماتی بود که در این عرصه انجام شد.

وی در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه امسال شاهد سخنرانی ۵۰ اندیشمند داخلی و ۵۰ اندیشمند خارجی در کنگره بودیم، گفت: تنوع حضور این اندیشمندان از کشورهای مختلف، فضای متفاوتی را نسبت به ادوار گذشته کنگره ایجاد کرد به نحوی که شاهد شکل‌گیری گفتمانی مبتنی بر فرهنگ سجادیه میان اساتید و پژوهشگران بودیم و با وجودی که برنامه‌های امسال عمدتا در قالب ویدئوکنفرانس و در بستر فضای مجازی برگزار شد اما تبادل نظر میان این اندیشمندان منجر به گسترش ظرفیت تبلیغ در قاب فعالیت های بین المللی شد.

امیر ارزانی در ادامه به برخی فعالیت‌های جانبی و اتفاقاتی که در دهمین دوره از برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به ثمر نشست اشاره کرد و گفت: آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد با همکاری دادگستری و ستاد دیه استان هرمزگان و تامیین بدهی این افراد از سوی خیرین، راه‌اندازی پویش کمک به تامین مسکن نیازمندان، تهیه جهیزیه زوج‌های جوان و تامین اقلام تحصیلی برای دانش آموزان نیازمند، برگزاری پویش نذر امام سجاد(ع) که طی آن محرومان و نیازمندان و به ویژه خانواده تحت حمایت کمیته امداد مورد توجه قرار گرفتند، از جمله اقداماتی است که در طول برگزاری کنگره انجام شد.

مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی ستادی، روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه ابراز امیدواری کرد برنامه‌ها و فعالیت‌های کنگره امام سجاد(ع) در سطح بین الملل در سال های آینده با عادی شدن شرایط و ریشه کن شدن کرونا، از گستردگی مضاعفی برخوردار شده و معارف اهل بیت(ع) بیش از پیش میان مردم نقاط مختلف جهان تبلیغ و ترویج شود.

وی در پایان افزود: مراسم اختتامیه دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ۲۵ محرم، با حضور دکتر «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تنی چند از مسئولان در محل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنگره امام سجاد ع ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور کنگره بین المللی امام سجاد ع کشورهای مختلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست‌ویکم امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران درباره روند برگزاری این آوردگاه فرهنگی اظهارکرد: جشنواره امام رضا(ع) بسیار مایه خوشبختی ماست. امسال دوستان، ابتکار چله رضوی را از اول ماه شوال تا ۱۱ ذی‌القعده گذاشتند که تولد امام رضا(ع) است.

اسماعیلی ادامه داد: به دوستان پیشنهاد دادم در سفر ترکمنستان از مرو هم حضور داشته باشند. در آنجا هم خیلی ابراز علاقه کردند که‌ در این بحث بین مشهد و مرو تعاملات بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: جشنواره فیلم رضوان که اولین جشنواره فیلم‌های دینی است به برکت جشنواره امام رضا (ع) امسال برگزار می‌شود و اتفاق‌های بسیار خوب دیگر نیز می‌افتد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در گرگان یک اجتماع چند هزار نفری با هم سرود می‌خواندند.

وی افزود: جشنواره، به روستاها و عشایر رفته است. این اتفاق مبارک و مایه عزت و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی هنری کشور به‌ویژه در حوزه فرهنگ و هنر دینی خواهد بود که خود بارگاه نورانی علی ابن موسی الرضا(ع) یکی از بی‌نظیرترین جلوه‌های هنری کشور است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900341

دیگر خبرها

  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند