Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@21:53:29 GMT

حمایت شهرداری تهران از آزادسازی زنان زندانی

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۷۶۱۵

حمایت شهرداری تهران از آزادسازی زنان زندانی

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اعلام خبر حمایت شهرداری تهران از پویش ارمغان ۵ (آزادسازی زنان زندانی جرایم غیرعمد) در تلاش است تا با جلب حمایت مردم از طریق واریز کمک‌های آن‌ها به ستاد دیه کشور امکان آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد که توان مالی رهایی از زندان را ندارند، فراهم کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، شهرداری تهران برای آزادسازی زنان زندانی جرایم غیرعمد پای کار آمده و از پویش ارمغان ۵ با اطلاع رسانی به مردم حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پویش ارمغان با شعار «زندان جای مادران نیست» در تلاش است تا با جلب حمایت مردم از طریق واریز کمک های آن ها به ستاد دیه کشور امکان آزادی زنان زندانی جرائم غیر عمد که توان مالی رهایی از زندان را ندارند، فراهم کند.

با همین انگیزه معاونت امور زنان و خانواده پنجمین دور این پویش که زمان آن از عاشورا تا اربعین تعیین شده را اعلام کرده است.

به منظور اطلاع رسانی عمومی و جذب کمک های مردمی برای کمک به آزادی تعداد ۱۹۷ نفر از زندانیان زن واجد شرایط در سطح زندانهای کشور، هموطنان می توانند از طریق زیر اقدام کنند:

۱- شماره حساب جاری ۰۱۰۵۷۳۸۶۸۱۰۰۰ بانک ملی ایران شعبه خیابان طالقانی به نام ستاد دیه کشور

۲- شماره کارت ۹۳۴۵-۹۹۰۳-۹۹۷۵-۶۰۳۷ به منظور واریز کمک های مردمی

۳- کد دستوری #۱۰۱*۷۸۰* جهت دریافت کمک های مردمی از طریق تلفن همراه

لینک کوتاه: asriran.com/0038BS

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زنان زندانی زنان زندانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۷۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس

یونس طرهانی معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران گفت: در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی رئیس کل دادگستری استان تهران برای کاهش جمعیت کیفری و تعیین تکلیف محکومان زندانی که طولانی مدت در حبس به سر می‌برند، یک زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس با صدور حکم اعسار مطلق آزاد شد.

طرهانی اظهار داشت: در ارتباط ویدئو کنفرانس با یک زندانی، که به اتهام ایراد ضرب و جرح به پنج سال حبس و پرداخت دیه محکوم شده بود و از سال ۸۸ به علت عدم رضایت شکات و مراجعه آن‌ها همچنان در زندان به سر می‌برد موجب صدور دستورات لازم برای تعیین تکلیف وی و صدور حکم قضائی در شعبه مربوطه شد.

معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران افزود: با توجه به اینکه محکوم علیه حبس خود را به اتمام رسانده بود و قریب ۱۰ سال پس از اتمام محکومیت، صرفاً به دلیل عدم توان مالی برای پرداخت دیه در زندان به سر می‌برد و هیچ اقدامی نیز توسط شکات صورت نگرفته و حتی طی این مدت از یک روز مرخصی نیز استفاده نکرده بود، پرونده وی در راستای اجرای برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری دستگاه قضائی مورد بررسی و تعیین تکلیف نهایی قرار گرفت.

وی در پایان در خصوص آزادی زندانی تصریح کرد: با هماهنگی بین مرجع قضائی مربوطه و دادسرای مجری حکم، زندانی پس از تحمل نزدیک به ۱۵ سال حبس، با صدور حکم اعسار مطلق، از زندان آزاد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • سخنگوی شهرداری تهران: برنامه‌ای برای باشگاه‌داری نداریم
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • واکنش شهرداری تهران به حمایت از باشگاه پرسپولیس
  • شهرداری تهران برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد
  • شهرداری تهران قصد خرید پرسپولیس را ندارد
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • سردار رادان: قرائت قرآن از زنان مکشوفه حجاب را نشان می دهند/ این تفکر حتی برخی افراد حزب اللهی را تحت تاثیر قرار داده و تصاویر آن دست به دست می‌شود