Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، حمیدرضا خانکه مدیر امور حوادث و بلایای سازمان اورژانس کشور امروز در نشست با خبرنگاران گفت: ایران جزو کشورهای پرمخاطره است؛ ۵۲ مخاطره در کشور ما اتفاق می‌افتد، ۱۳ مخاطره اولویت‌دار در کشور داریم، ۹۳ درصد کشور روی گسل‌های فعال قرار دارد و همچنین ۵۰ درصد کشور را سیل تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانکه گفت: حداقل در ٢٠ سال گذشته ۶٠ درصد خسارتی که در حوادث دیدیم، ناشی از سیل بوده است و همچنین با تغییرات اقلیم و موضوعاتی از این نوع در کشور روبرو هستیم. بنابراین با توجه به خطراتی که کشور را تهدید می‌کند، نیاز است یک سازمان اورژانس چابک داشته باشیم که خدمات مورد نیاز را در سریع‌ترین زمان در زمان مخاطرات به مردم ارائه دهد.

مدیر امور حوادث و بلایای سازمان اورژانس کشور ادامه داد: کشور ایران بزرگ و گسترده‌ است و مناطق صعب‌العبور زیاد دارد و در سال‌های گذشته آمبولانس هوایی داشتیم خوشبختانه اورژانس هوایی گسترش پیدا کرده و استاندارد ما در جاده‌های شهری زیر ۱۴ دقیقه و در شهر ۹ دقیقه است.

خانکه گفت: البته موانع زیادی وجود دارد و مناطق صعب‌العبور هم افزایش پیدا کرده و نیاز به گسترش اورژانس هوایی است تا بتوانیم زمان کمک‌رسانی را کاهش دهیم. همچنین با توسعه موتورآمبولانس توانسته‌ایم زمان رسیدن به محل حادثه را در کلانشهرها کاهش دهیم.

این مسئول افزود: از ابتدای کرونا در شهرهای بزرگ، آمبولانس‌هایی برای انتقال بیماران کرونایی از منزل و بین بیمارستانی اختصاص دادیم. حضور همکاران ما بر بالین بیماران باعث شده که بیماران در اسرع وقت به مراکز درمانی منتقل شوند.

کد خبر 548525 برچسب‌ها زلزله اورژانس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زلزله اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ بنابراعلام مرکز مدیریت حوادث وفوریت‌های پزشکی استان، مرد ۸۵ ساله دچار سکته حاد قلبی برای مداوا از بیمارستان شهید رجایی داران به بیمارستان چمران اصفهان منتقل شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳
  • بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)