Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@03:34:55 GMT

در بازار لوازم تحریر چه می گذرد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۸۰۳۰

در بازار لوازم تحریر چه می گذرد؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سال ۹۹ در حالی آغاز شد که جهان با بحران ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کرد، ویروسی که  در ۳۰ بهمن ۹۸ وارد ایران شد و برای جلوگیری از شیوع و شکست آن اقداماتی، چون تعطیلی بازار، ادارت و مدارس در دستور کار متولیان امر قرار گرفت.

تعطیلی‌ها علاوه بر اقتصاد و معیشت مردم به نظام آموزشی کشور هم ضربه سنگینی وارد کرد، به همین منظور قرار شد ستاد مرکزی پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در آموزش و پرورش به‌طور منظم تا رفع بحران این ویروس تشکیل شود تا برای آرام کردن و سر وسامان دادن به اوضاع بتوانند تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا بعد از گذشت حدود ۶ ماه از شیوع کووید ۱۹، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد سال تحصیلی جدید به جای مهر در نیمه دوم شهریور آغاز شود.

این خبر در حالی اعلام شد که والدین علاوه بر دغدغه آموزش فرزاندانشان نگران سلامت آن‌ها نیز بودند و در سردرگمی چگونه گذراندن سال تحصیلی جدید وبحبوحه کرونا به سراغ نوشت افزاری‌ها و خرید وسایل سال تحصیلی جدید  نرفتند.

وجود همه این دغدغه‌ها موجب شدسال تحصیلی جدید به شیوه بسیار متفاوت شروع شود از خرید وسایل و نوشت افزار بگیر تا حاضر شدن سر کلاس درس همه چی رنگ و بوی دیگری به خود گرفت.

سایه تغییر شیوه آموزش علاوه بر تأثیر بر روند فراگیری، بر بازار نوشت‌افزار نیز سنگینی کرد و موجب شد بازار پررونق لوازم‌تحریر که هر سال از اوایل شهریورماه آغاز می‌شد، امسال با شرایط کاملا متفاوتی مواجه شود.

شریف زاده رئیس اتاق اصناف مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: امسال قیمت لوازم‌ تحریر فقط ۱۰ درصد افزایش یافت، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا خرید مردم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸۰ درصد کاهش داشته است.

کاک احمد یکی از لوازم تحریر فروشان بازار مهاباد نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: ازشیوع ویروس کرونا تا حالا صنف لوازم‌ تحریر به طور کلی زمین خورده است و ما با بازگشایی مدارس تنها از طریق منگنه کردن کتاب امرار معاش کردیم.

با فروشنده دیگری همکلام شدیم او نیز از وضعیت بازار راضی نبود و ادعا میکرد چند تن از هم صنفی هایش ورشکست شده اند.

بیشتر بخوانید

گشتی در بازار لوازم التحریر

کرونا لوازم تحریر را گران کرد

نوشت‌افزار فروشی‌های بوشهر خالی از شوق آغاز سال تحصیلی

کاک سلیمان بیان کرد: سال گذشته فروشگاه‌های لوازم‌تحریر در این زمان مشتریان زیادی داشتند، هرچند شرایط مالی مردم در چند سال اخیر، رضایت‌بخش نبود، اما خرید نوشت افزار همواره جایگاه خاص خود را داشته است.

کاک حسین یکی دیگر از اصناف،  توزیع نشدن کتاب درسی در نوشت‌افزاری‌ها را یکی از علل کم شدن مشتری‌ها دانست و در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، تصریح کرد: سال‌های گذشته وقتی که دانش آموزان برای دریافت کتاب درسی به نوشت افزاری می‌آمدند در کنار آن دفتر و قلم و دیگر لوازم تحریر را می‌خریدند، اما امسال که توزیع کتاب را هم از ما گرفتند شرایط بدتر شد.

ریحانه خانم مادری که برای خرید وسایل مدرسه به یکی از مغازه مراجعه کرده بود به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،گفت: امسال همچون سال‌های گذشته نیاز به لباس نو، کیف، کفش حتی دفتر و خودکار نیست.

او اضافه کرد: امسال اغلب دروس به صورت مجازی آموزش داده می‌شود و بچه‌ها می‌توانند حتی بیشتر از دفاتر سال گذشته استفاده می‌شود، اما من با توجه به اینکه قیمت‌ها تغییر محسوسی نکرده است ترجیح دادم تا حدودی خرید کنم.

به نظر می‌رسد بازار لوازم تحریر با مشکلات عدیده‌ای روبرو است که اگر متولیان امر پیگیری این مورد به خصوص را در دستور کار خود قرار ندهند احتمال دارد این اصناف آسیب‌های جبران ناپذیری ببینند و توان امرار معاش خود را از دست بدهند.

گزارشی از نگار هنرمند

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی لوازم التحریر سال تحصیلی جدید لوازم تحریر نوشت افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات پرس سینه قهرمانی استان در سقز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، مسابقات استانی پرس سینه با لوازم و بدون لوازم با حضور ۱۱۰ نفر از ورزشکاران این رشته ورزشی درسالن ورزشی شهید کاظمی سقز برگزار شد.

اصلانی سرپرست هیات بدنسازی و پرورش اندام استان گفت: نفرات برتر به مسابقات کشوری که ۲۳ اردیبهشت در شهر مهاباد برگزار می‌شود اعزام می‌شوند.

این مسابقات در ۴ رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان بوده برگزار شد.

در پایان در رده نوجوانان و جوانان تیم و بزرگسالن تیم بانه بر سکوی نخست ایستاد و در رده پیشکسوتان نیز سنندج قهرمان شد.

 

دیگر خبرها

  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • برگزاری مسابقات پرس سینه قهرمانی استان در سقز
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • فیلم/ در ون‌های پلیس چه می‌گذرد؟
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد