Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از مازندران : احمد حسین زادگان ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونای مازندران، اظهار داشت: بحث مبارزه با شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی درمدارس نگرانی اول ما است.

وی افزود: والدین به ستاد و آموزش و پرورش  اعتماد کردند و فرزندانشان را به مدارس فرستادند که در این مسیر وظیفه ما در زمینه  نظارت  و مراقبت را بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مازندران تصریح کرد: کمیته ویژه ای در زمینه حضور دانش آموزان در مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها تشکیل شود و در مدارسی که پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود تذکر لازم داده و در غیر این صورت نباید فعالیت کند باید بسته شوند. مغازه و فروشگاه‌هایی که درمسیر و نزدیک مدارس هستند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 وی گفت: از ظرفیت دانش آموزان سازمان دانش آموزی دربحث سفیران سلامت استفاده شود، شرایط مدارس زیر۵۰ نفر و درصد رعایت نکات و پروتکل بهداشتی در تمام مدارس به درستی به ستاد گزارش شود. ارشاد  آموزش فرهنگی را دنبال کند. در شهرستان‌ها، فرمانداران با کمک آموزش و پرورش جهت تهیه و تامین گوشی پیگیر باشند. همچنین تکالیف دانش آموزان در مدارس به درستی پیگیری شود. اولویت‌ها را در مدارس حفظ کنیم.

استاندار مازندران اضافه کرد:  عادی انگاری در جامعه موجب افزایش ابتلا به موج دوم شد که این امر در خیز سوم برای ما مشکل‌ساز خواهد شد. اصناف با جدیت بیشتر و  بایک اقدام قرارگاهی ورود پیدا کند اگر هر واحدی رعایت نکرد تعطیل شود و بدانیم در زمینه تعطیلی پارک‌ها، این تعطیلی مشکل مارا رفع نمی‌کند باید در کنار تعطیلی نظارت‌ها نیز بیشتر شود.

وی بیان کرد: مردم از مراودات اجتماعی، حضور در مجالس و  دورهمی خودداری کنند. میزان مراودات و جابجابی مردم استان بیشتر از ورود مسافران است و  باید مردم نسبت به این امر آگاهی داشته باشندکه این ترددها میزان ابتلا را افزایش می دهد.

شاهد روند کاهشی شیوع کرونا هستیم

همچنین سید فرزاد جلالی ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری اظهار داشت: خوشبختانه اکنون  در استان در زمینه شیوع ویروس کرونا، یک روند کاهشی را شاهد هستیم و شاخص مخاطره زیر چهار است و مازندران از استان‌هایی است که پیک دوم را سپری می‌کند و با مراقبت لازم می‌توانیم بیماری را کنترل کنیم.

وی افزود: هنوز تاثیرمسافرت‌ها و عزاداری را ندیدیم ولی نگرانی ما دربازگشایی مدارس بوده که ممکن است دانش آموزان پروتکل‌ها را خوب رعایت نکنند. پروتکل‌ها بهترین روش سیاستی بوده اما رعایت این امر برای دانش آموزان در زمینه زدن ماسک و رعایت  مسائل بهداشتی فردی سخت است.

جلالی ادامه داد: در پیک دوم شاهد مرگ میر کودکان وجوانان بودیم که باید به این امر توجه شود. هنوز ۲۵ استان  کشور قرمز و نارنجی است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی از  استان‌های موفق  در پرورش رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی در کشور بوده و نمی‌توانیم در فضای  مجازی آموزش دهیم مجبور به حضور دانشجویان  در دانشگاه هستیم. اصناف و اقشار پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا در پیک سوم دچار مشکل نشویم.

اسفندیار نظری، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: تاکنون هیچ‌گونه گزارشی از شیوع بیماری کرونا در استان گزارش نشد و تیم‌های نظارتی در مدارس حضور  دارند.

نظری افزود: ۲۴ هزار معلم آموزش‌های لازم  سواد رسانه ای را فرا گرفته زیرا اصل بستر آموزش در مدرسه شاد است، بسته‌های آموزشی مانند سی دی و دی  وی دی آماده شد همچنین هزار و ۷۸۳ مدرسه از اینترنت برخوردار شدند.

وی بیان کرد: دربحث تهیه گوشی تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفت و  نظارت‌ها نیز در بحث رعایت مسائل بهداشتی دقیق انجام می‌شود.

48

کد خبر 1431730

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان مازندران پروتکل های بهداشتی دانش آموزان پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ درصد دانش‌آموزان مازنی در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران از تحصیل ۴۵ درصد از دانش‌آموزان استان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسین کمالی در نشست خبری با محوریت گرامیداشت هفته معلم با اشاره به جایگاه علم و عالم، اظهار داشت: تکریم و تجلیل از مقام ارزنده معلم که نقش اثرگذاری در حوزه تربیت سرمایه اجتماعی دارند به عنوان یک فرهنگ و تکلیف باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی با اشاره به سخن رئیس جمهور در دیدار با معلمان که ایران قوی در گرو مدرسه قوی و قدرتمند است، افزود: با توجه به اینکه همه ساله شیوه‌نامه از سوی وزارتخانه جهت تقدیر از مقام معلم ارسال می‌شود، امسال هم 98 معلم نمونه در سطح استان انتخاب شد و 9 معلم هم به مرحله کشور راه یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه موضوع تکریم معلمان منحصر به مدرسه نمی‌شود، افزود: همه مسئولان در سطح استان به نحوی خودشان را به تقدیر از مقام معلم تکلیف کردند و با تاکید استاندار برای اولین بار مراسم تکریم و تجلیل مقام معلم به‌صورت مشترک با دانشگاهیان در هفته آینده با حضور مسئولان ملی برگزار می‌شود.

کمالی با اشاره به برگزاری آزمون‌های استخدامی و جذب نهایی دو هزار و 400 معلم در آموزش و پرورش استان، گفت: در حال حاضر با چالش و کمبود نیروی انسانی روبرو نیستیم و مسأله کمبود معلم را نخواهیم داشت و همچنین 600 نفر سهمیه برای جذب نیروهای خدماتی در استان داریم.

وی با اشاره به کیفیت بخشی به مقوله آموزش گفت: تمام تلاش این است که میانگین نمرات دروس مختلف در پایه های تحصیلی استان ارتقا ببخشیم و به سمت رشد کیفیت آموزش با ارتقای میانگین نمرات هستیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه استان مازندران جزو 10 استان برتر کشور در کنکور است افزود: در  جذب پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها نیز رتبه دوم را داریم که در رده سبز میانه یا استان مناسب قرار دارد و این نشانه تمایل مازندرانی‌ها به ادامه تحصیل است .

کمالی با بیان اینکه به دنبال گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای در استان هستیم اعلام کرد: 45 درصد از دانش آموزان مازندران در گروه‌های  فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند که این رقم تا پایان برنامه هفتم باید به 56 درصد برسد و بدون شک با رشد رشته های فنی و حرفه‌ای ، میزان بیکاری هم کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: از سوی دولت سیزدهم  60 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات در هنرستان‌های استان  تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • ۴۵ درصد دانش‌آموزان مازنی در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود