Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی ورود افسران سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی به سقطری، شورای انتقالی از امارات عصبانی است.

به گزارش ایسنا، پایگاه "اینتلیجنس" اعلام کرد، ورود افسران سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی و امارات به جزیره سقطری یمن در اواخر ماه اوت رهبران شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات را عصبانی کرده است.

این پایگاه اعلام کرد، سالم عبدالله السقطری از رهبران ارشد شورای انتقالی در این جزیره گفت، ورود نیروهای اسرائیلی را که به ایجاد تنش در شورا منجر شد رسما محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، امارات چند روز پس از رسمی کردن روابط خود با رژیم صهیونیستی شورای انتقالی را برای موافقت با ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی اماراتی- اسرائیلی تحت فشار قرار داده است.

اخیرا وبسایت "ساوث فرانت" آمریکا از تصمیم امارات و اسرائیل برای ایجاد مراکز نظامی و اطلاعاتی در جزیره سقطری پرده برداشت.

این وبسایت به نقل از منابع عربی و فرانسوی اعلام کرد، یک هیئت به افسران اماراتی و اسرائیلی ملحق شد و از الجزیره دیدن کرده و چندین پایگاه را به منظور ایجاد مراکز اطلاعاتی بررسی کردند.

از ماه ژوئن نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن با زور سلاح بر استان سقطری کنترل دارند و دولت مستعفی یمن کنترل شورای انتقالی بر این استان را کودتا علیه خود عنوان کرد.

اواخر ماه اوت یک منبع دولتی یمنی اعلام کرد، یک هواپیمای اماراتی در ماه اوت چهار مرتبه پرواز کرده و کارشناسان نظامی اروپایی که اکثر آنها از اوکراین بودند را به همراه افسران اماراتی به ارخبیل سقطری منتقل کرد.

به گفته این منبع، امارات به دنبال ساخت یک پایگاه نظامی بزرگ در غرب سقطری و در منطقه استراتژیکی است که بر جزایر غربی ارخبیل مشرف است. همچنین به دنبال ایجاد اردوگاه در بخش شرقی ارخبیل است.

در همین راستا، هاشم سعد السقطری، استاندار سقطری که توسط انصارالله تعیین شده، گفت، با توجه به اهمیت استراتژیک جزیره سقطری در اقیانوس آرام، امارات از همان آغاز عملیات ائتلاف عربی در یمن به دنبال ایجاد پایگاه نظامی با هدف ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در ارخبیل سقطری بوده است.

امارات هنوز به این اتهامات پاسخ نداده است و منابع مستقل هم آنها را تایید نکرده‌اند.

السقطری گفت، عربستان که حضور نظامی استعمارگرانه در سقطری دارد، ماه ژانویه کارشناسان آمریکایی را برای انجام بررسی‌ها جهت ایجاد پایگاه‌های نظامی فرستاد و امروز هم امارات کارشناسان اسرائیلی را به این جزیره آورد.

وی عادی سازی روابط امارات با اسرائیل را نتیجه این واقعیت دانست که تمام تحرکات امارات از ابتدای مداخله ائتلاف عربی با هدف داشتن پایگاه‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام شده است.

السقطری گفت، تمامی تحرکات امارات و رژیم صهیونیستی در این استان با همدستی عربستان انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سقطری امارات متحده اسراييل عادی سازی روابط اسرائیل امارات شورای انتقالی جنوب یمن و دولت مستعفی رژیم صهیونیستی شورای انتقالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که صدای آژیر خطر در عرب العرامشه در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

منابع صهیونیست بیان کردند که یک پایگاه نظامی در عرب العرامشه هدف قرار گرفته است.

از سوی دیگر ارتش رژیم مدعی شد که جنگنده های این رژیم زیرساختهای حزب الله را در راشیا الفخار و الخیام در جنوب لبنان بمباران کرده اند.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6092397

دیگر خبرها

  • جنایات اسرائیل صدای کمدین معروف آلمانی را هم درآورد + عکس و فیلم
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل پرسپولیس و سپاهان| از اعتراض گل محمدی و مورایس به داور تا شعار سپاهانی‌ها علیه بیرانوند+تصاویر و فیلم
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم