Web Analytics Made Easy - Statcounter

همتی گفت: با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در فارس، تعداد مبتلایان به ۴۶ هزار و ۷۹۸ نفر رسیده است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرسول همتی»، امروز (شنبه 22 شهریور) در استادیو سلامت فارس با اشاره به آخرین آمار کرونا در فارس گفت: شمار مبتلایان به کرونا در فارس به  46 هزار و 798 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: استفاده درست از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد و شهروندان باید رعایت نکات بهداشتی را در اولویت روزانه قرار دهند.

وی با اعلام شمار فوتی های ناشی از کرونا بیان کرد: تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا در فارس طی 24 ساعت گذشته هفت نفر بود که مجموع قربانیان در استان به دلیل ابتلا به کرونا را به 883 نفر رسانده است.

همتی ادامه داد: با وجود اینکه استان فارس، 11 و نیم درصد کل موارد مثبت را به خود اختصاص داده است اما سه و نیم درصد فوتی های کشور را دارد که به دلیل تلاش و زحمات کادر بهداشت و درمان است.

وی اضافه کرد: مجموع بهبودیافتگان این بیماری که از مراکز درمانی استان ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند از ابتدای شیوع کرونا 43 هزار و 672 نفر بوده است.

همتی با ذکر آمار بیماران بستری شده گفت: 677 بیمار مشکوک و علامت دار کرونا در بخش های عمومی بیمارستان های استان بستری شده اند که از این تعداد 87 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: با توجه به بازگشایی مدارس، معلمان و مدیران باید به نظارت بر حفظ فاصله اجتماعی توجه ویژه داشته باشند.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: آمار مبتلایان به کرونا کرونا در فارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز شیراز کرونا در فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت

روزنامه اعتماد جزئیاتی از دزدیده شدن یسنا، دختربچه ۴ ساله کلاله‌ای دارد. در بخش‌هایی از این گزارش می‌خوانید.

با توجه به اینکه مادر یسنا نمی‌تواند فارسی صحبت کند یکی از افراد نزدیک به خانواده یسنا که تمایل ندارد نامش در گزارش منتشر شود به «اعتماد» می‌گوید: «پدر یسنا معلول است و نمی‌تواند راه برود. روز حادثه مادر یسنا طبق معمول فرزندانش را سر زمین برده بود تا نخودفرنگی برداشت کنند. خواهر و برادر یسنا هم مشغول کار بودند. یسنا به مادرش می‌گوید که آب می‌خواهد.

مادر یسنا از همسایه‌شان یک لیوان آب می‌گیرد و به یسنا می‌دهد. بعد از این موضوع ناگهان یسنا گم می‌شود. مادرش تا نیم ساعت متوجه گم شدن یسنا نمی‌شود. بعد از نیم ساعت متوجه می‌شود و اهالی شروع به جست‌وجو برای یافتن یسنا می‌کنند. هر جا را می‌گشتیم یسنا نبود تا اینکه بعد از ۵ روز یک کایت‌سوار داوطلب هلال‌احمر یسنا را در علفزار نزدیک جایی که مفقود شده بود، زنده پیدا کرد.»

 این فرد در ادامه می‌گوید: «دو، سه نفر در این رابطه بازداشت شدند، اما کارگری حدودا ۳۵ ساله مظنون اصلی بود و وقتی متوجه شد خبر گم شدن یسنا منتشر شده از کلاله خارج که توسط پلیس دستگیر می‌شود. او قصد فروش یسنا را داشته است. غیر از این فرد یکی، دو نفر دیگر هم به عنوان مظنون بازداشت هستند.»

 این فرد در واکنش به این سوال «اعتماد» که با توجه به اینکه یسنا ربوده شده و در حال حاضر در بیمارستان کلاله بستری است آیا امکان آزار و اذیت یا تعرض از سوی متهمان وجود داشته، می‌گوید: «هیچ‌گونه آزار و اذیتی صورت نگرفته است. یسنا فقط از نظر روحی و جسمی تضعیف شده که فعلا باید در بیمارستان بستری باشد.»

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • ناصر میرواحدی در آلمان بستری شد
  • ناصر میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد