Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه "آمار مبتلایان کرونا در استان مرکزی روند افزایشی دارد" گفت: با افزایش شمار بیماران کرونایی، بیمارستان آیت الله خوانساری اراک دوباره به این بیماران اختصاص یافت. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سید محمد جمالیان ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت: برگزاری هر تجمعی مورد مخالفت دانشگاه علوم پزشکی است و با توجه به تجربه کسب‌شده در دوران شیوع بیماری کرونا، باوجود همه تلاش‌هایی که در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی اما با افزایش بستری و مرگ و میر رو‌به‌رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به روند افزایشی آمار مبتلایان به بیماری کرونا در دوهفته گذشته، بیمارستان آیت الله خوانساری اراک دوباره برای بیماران مبتلا به کرونا فعال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: شاهد افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به این ویروس در سطح استان هستیم؛ سازمان بهداشت جهانی شرایط ویژه‌ای برای بازگشایی مدارس اعلام کرده که در کشور ما این شرایط نداریم.

جمالیان با اشاره به اینکه "کلاس‌های غیرحضوری نسبت به حضوری باید در اولویت باشند" گفت: استان ما توانایی مواجهه با بحران‌های احتمالی این بیماری ندارد و در زمینه بازگشایی مدارس به شکل حضوری تارنمای خوبی دیده نمی‌شود بنابراین در هفته‌های آینده با توجه به وضعیت قرمز تعدادی از شهرستان‌ها و شرایط نارنجی استان با پیک جدیدی از این بیماری رو به رو می‌شویم.

وی عنوان کرد: در زمینه توزیع واکسن آنفولانزا هنوز این کار انجام نشده و به کادر بهداشت و درمان هم تزریق نشده اما پس از توزیع آن در داروخانه‌های خصوصی براساس مصوبات، افراد بالای 60 سال با ارائه کارت ملی می‌توانند دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در زمینه شیوع بیماری کرونا است و نگرانی زیادی در زمینه آنفولانزا وجود ندارد زیرا با آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه شستن مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی آمار ابتلا به آن نسبت به سال‌های گذشته کمتر می‌شود.

آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان در روزهای اخیر روند افزایشی داشت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این جلسه با اشاره به وضعیت استان در زمینه مبارزه با بیماری کرونا گفت: آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان در روزهای اخیر روند افزایشی داشته به طوری که شهرستان دلیجان بیشترین درصد فوت ناشی از بیماری کرونا به نسبت موارد مثبت به این بیماری تا 19 شهریور ماه داشته است.

جواد نظری افزود: در این مدت در دانشگاه علوم پزشکی از مجموع 25 هزار و 935 مورد مشکوک به بیماری کرونا بوده که 6 هزار و 619 مورد مثبت و در دانشکده علوم پزشکی ساوه 12 هزار و 922 مورد مشکوک اعلام شده که 3 هزار و 62 مورد مثبت و 127 نفر فوتی بوده است.

وی بیان کرد: در دانشکده خمین 634 مورد مثبت و 41 نفر فوتی اعلام شده  همچنین در دانشگاه علوم پزشکی اراک 344 مورد فوتی اعلام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: در زمینه وضعیت بالینی در اراک 33 درصد بستری، ساوه 23 درصد و خمین 33 درصد است و بر اساس تفکیک جنسیت موارد مثبت این بیماری در زنان بیشتر بوده است.

نظری با اشاره به مشارکت ادارات و سازمان‌ها در تبلیغات محیطی گفت: از مجموع ادارات 15 مورد همکاری داشتند اما حدود 63 اداره هنوز اقدامی انجام ندادند که امیدواریم به زودی اقدامات لازم انجام دهند.

وی بیان کرد: قبل از بازگشایی مدارس در زمینه رعایت موارد بهداشتی بازدیدی انجام شد که 82 درصد دانش آموزان در کلاس مناسب، 37 درصد رعایت فاصله مناسب در کلاس و 88 درصد پرسنل مدارس و دانش آموزان از ماسک استفاده کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: در زمینه تامین دپوی مواد ضدعفونی، 60 درصد مدارس استان تا دو هفته این اقلام را داشتند و در زمینه گندزدایی سطح 69 درصد مدارس این کار انجام دادند و حدود 66 درصد سرویس‌های بهداشتی مدارس گندزدایی شدند.

نظری تصریح کرد: حدود 97 درصد مدارس از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند و حدود 70 درصد آنها دارای تهویه مناسب هستند و آموزش‌ها در زمینه رعایت بهداشتی در 58 درصد مدارس مورد توجه قرار گرفته و در 39 درصد مدارس نصب پوستر و بنرهای آموزشی داشتند.

کرونا نفس هنرمندان آذربایجان شرقی را گرفت/حال و روز تئاتر خوش نیستکدام شهرهای آذربایجان شرقی در وضعیت سفید، زرد و قرمز کرونایی است؟شیوع کرونا در قزوین به شدت افزایش یافته است

حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان گفت: بر اساس مصوبه ستاد قرارگاه پدافند زیستی استان تصمیم گرفته شد تا مدارس آموزش‌های مجازی و غیرحضوری تا پایان شهریور ماه داشته باشند که بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت مدارس حضوری اعلام شد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

شهریار فولادوند افزود: حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست و آموزش‌ها به صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی از طریق سامانه شاد انجام می‌شود و شرایط برای معلمان سخت شده؛ به طوری که علاوه‌بر آموزش‌های حضوری ساعاتی را در فضای مجازی حتی تا پاسی از شب حضور دارند.

وی ادامه داد: در حاشیه شهرها و روستاها به سبب مشکلاتی از جمله امکانات و برقراری اینترنت میزان حضور دانش آموزان در مدارس و آموزش حضوری آنها بیشتر است و در روستاها استقبال خوبی از آموزش‌های حضوری شده است، حدود 65 درصد دانش آموزان استان در کلاس‌های حضوری شرکت کردند.

فولادوند تصریح کرد: روزهای حضور دانش آموزان در مدارس حداقل 2 روز و حداکثر 3 روز است و از حضور بدون ماسک جلوگیری می‌شود؛ به همراه داشتن آب اختصاصی برای دانش آموزان و عدم توزیع تغذیه در مدارس اعلام شده است.

وی عنوان کرد: تعدادی از مدارس سرویس بهداشتی مناسبی ندارند و مشکلاتی در زمینه اعتبارات وجود دارد که امیدواریم در این زمینه همکاری شود؛ همچنین امیدواریم والدین دانش آموزان نیز در زمینه رعایت موارد بهداشتی علاوه‌بر آموزش‌های لازم به فرزندان خود، اگر مشکوک به بیماری یا سرماخوردگی هستند از حضور آنها در مدرسه جلوگیری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی دارد؛ به همین سبب موارد و مشکلاتی که دانشگاه به ما اعلام کند با تمام توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/713/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حضور دانش آموزان در مدارس رعایت پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک کرونا در استان زمینه رعایت آمار مبتلایان بیماری کرونا روند افزایشی استان مرکزی درصد مدارس اعلام شده آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۸۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

به گزارش همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 847441 منبع: مهر برچسب‌ها مردان ثبت احوال خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت