Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@18:22:25 GMT

تروریست‌ها بر ۲ جزیره در شمال موزامبیک مسلط شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۹۰۷۳

تروریست‌ها بر ۲ جزیره در شمال موزامبیک مسلط شدند

شاهدان عینی از تسلط گروه‌های تروریستی بر جزایر میتوندو و وامیزی در منطقه کابو دلگادو در اقیانوس هند و در شمال موزامبیک خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا،  شاهدان عینی از تسلط گروه‌های تروریستی بر جزایر میتوندو و وامیزی در منطقه کابو دلگادو در اقیانوس هند و در شمال موزامبیک خبر دادند.

تسلط گروه‌های تروریستی، تهدیدکننده حمل‌ونقل دریایی در منطقه‌ای است که در آن پروژه چند میلیارد دلاری گازی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته شاهدان عینی؛ گروه‌های تروریستی شبانه با قایق‌های ماهیگیری وارد این دو جزیره شدند و ساکنان را از منازلشان بیرون کردند و منازل آن‌ها را به آتش کشیدند.

این در حالی است که گروه‌های مرتبط با داعش حدود یک ماه قبل بر شهر «موکیمبوا دِپاریا» مسلط شده‌اند و نیروهای امنیتی موزامبیک هنوز نتوانسته‌اند، آن‌ها را بیرون کنند.

گفتنی است شمال موزامبیک از سال ۲۰۱۷ به این سو از سوی تروریست‌های مسلح مورد حمله قرار گرفته و تاکنون بیش از یک هزار نفر کشته شده‌اند. سازمان ملل متحد ماه می (اردیبهشت / خرداد) شمار آوارگان ناشی از حملات گروه‌های مسلح تروریست در این منطقه از موزامبیک را ۲۱۰ هزار نفر اعلام کرد.

با وجود ناآرامی در شمال موزامبیک، اما شرکت توتال فرانسه اعلام کرده است که به اجرای طرح گازی به ارزش ۲۳ میلیارد دلار ادامه خواهد داد.

موزامبیک در جنوب قاره آفریقا قرار دارد و پایتخت آن شهر «ماپوتو» است و حدود ۳۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: آفریقا اقیانوس هند موزامبیک گروه های تروریستی شمال موزامبیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس انجمن خیریه حمایت پزشکی از بیماران بی بضاعت ایران گفت: این گروه پزشکی به مدت سه روز بیش از هزار و 200 بیمار را در روستاهای باسعیدو، کانی، مرادی، دوستکو و گورزین شناسایی، و رایگان درمان می کنند.
میثم عزیزی افزود: تخصص پزشکان این گروه جهادی در زمینه های قلب و عروق، زنان و زایمان، سرطان سینه، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، اطفال و چشم است.

بیشتر بخوانید؛ ارائه خدمت رایگان دندانپزشکی در شهرستان رودان
وی گفت: برخی از بیماران برای معالجه به مرکز استان و شماری نیز به تهران اعزام شدند و همه ی هزینه ها بر عهده انجمن خیریه است.
رئیس انجمن خیریه حمایت پزشکی از بیماران بی بضاعت ایران افزود: هزینه برپایی این دوره خدمت رسانی پزشکی، بیش از سه میلیارد و 500 میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است