Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدتی است که در بخش «‌درددل مردم» پنجره‌ای به سوی شما گشوده‌ایم تا مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. بدیهی است در بسیاری از موارد مطرح شده امکان قضاوت برای الف وجود ندارد. به همین دلیل در انتظار پاسخ مسئولان و دستگاههای مربوطه خواهیم بود که در همین بخش منتشر خواهد شد.

شما می توانید مسایل و مشکلات خود را در بخش کامنت‌های ذیل همین مطلب ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطلب هر روز با پیام های شما بروز خواهد شد.


چند نکته :
۱- مطالب حتی المقدور کوتاه و بدون حاشیه روی نوشته و به موضوع اصلی مورد نظر پرداخته شود. در نوشتن دقت کنید مطالب، مفهوم و روشن بیان شوند.
۲- فقط مشکل و مساله خود را مطرح و از اظهار نظر یا ابراز همدردی خودداری کنید. 
۳- در صورتی که مطلب نیازمند الصاق تصویری از مدارک بود حتما به پیوست ارسال گردد.
۴- در مواردی ممکن است دستگاه مربوطه نیازمند ارتباط با نویسنده مطلب باشد در صورت تمایل نام و نام خانوادگی و شماره ای برای تماس اعلام نمایید.
۵- به مشکلات مطرح شده قبلی در این صفحه پاسخ ندهید و مشکل خود را نیز به صورت مستقل از آن ها بنویسید.
۶-بدیهی است پیامهای حاوی توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نخواهد شد.

**********************************

22/شهریور/99

 


سلام... لطفا پیگیری کنید چرا مسئولین اصرار دارند تامین نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش فقط از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باشد؟ پس دانشجویان بقيه دانشگاه ها چکار کنند؟

 


مدت 15 سال شغل آزاد داشته و بنا به دلایل بازار ورشکسته شدم در 47 سالگی تصمیم به ادامه تحصیل در رشته حقوق گرفتم که مدرک آن را در سن 51 سالگی اخذ نمودم الان که می خواهم در شغل آزاد وکالت مشغول شوم کانون وکلا با شرط سنی حداکثر 50 سال برای شرکت در ازمون وکالت مانع از ثبت نام من در این ازمون است اما دوست دیگرم که بازاری بود و ورشکسته شد  در ایران دندانپزشکی خواند و در سن 52 سالگی فارغ التحصیل شد و الان راحت دارد در حرفه دندانپزشکی کار می کند انهم در کار کاملا بدنی و خسته کننده بسیار سختتر از شغل بدون نیاز به توان بدنی مانند وکالت فعلا مدرک لیسانس حقوق من به دلیل عدم اجازه برای شرکت در آزمون وکالت کاغذ پاره ای بیش  نیست و الان به ناچار مغازه ای اجاره کرده و در آن کار تعمیرات وسایل خانگی می کنم سوال من از مسولان مملکت این است که چرا من فارغ التحصیل رشته حقوق با مدرک لیسانس حقوق حق ندارم در شغل آزاد وکالت مشغول شوم اما باید این اجازه را داشته باشم در مشاغل آزاد دیگر کار کنم یعنی کار کردن من در شغلی که حق مسلم من است و برایش زحمت کشیده ام ممنوع است اما در مشاغل دیگر که حق سایرین است آزاد است مگر من و امثال من توسط دولت تشویق نشده ایم در بخش خصوصی کار کنیم چون سنمان اقتضای استخدام دولتی را ندارد سایت الف خواهش می کنم درد من را به اطلاع مسولان برسانید تا نگذارند یک گروه خاص در مملکت که ادعای یک بال فرشته عدالت را دارند به خاطر منافعشان همچنین ظلم بینظیر و فاحش را در حق فارغ التحصیلان بزرگسال حقوق نمایند ولی خودشان اکثرا تا اخر عمر بازنشسته نشده و کار وکالت را انجام دهند

 


بازنشسته جانباز و ایثارگر هستم . برام اس ام اس بدحجابی اومده . درسته که توی این کرونا و هزار گرفتاری دیگر باید بروم کلی گرفتاری بکشم تا بگم آخرین حجابی که داشتم چفیه زمان جنگ بر سرم بوده ؟! داشتم این را برای  دوستی میگفتم که شوهر خواهر 75 ساله ام تلفن زد و گفت برای او هم آمده توی این همه گرفتاری ها این چه مسئله ای هست که درست میکنید ؟ درسته که میرویم و شاید تعهد باید بدهم که روسری سرم کنم اما والا بخدا گرفتاریم همینطوریش کم دوندگی که نداریم .

 


من یک جوان  ۲۸ ساله هستم بعد از ۱۵ سال کار کردن یک ماشن برج ۱۲ ثبت نام کردم قیمتش ۵۲ میلیون بوده الان چرا باید ۱۲۰ تومن بشه چه جوری حساب کردند خدا رو خوش نمیاد دو روزه که غصه هم گرفته که چیکار کنم الان میگن باید ۹۳ تومن دیگه واریز کنیم
اینه چه طوری میخوان تو همین دنیا جواب جوون هایی مثل من رو بدن ما که راضی نیستیم

 


باسلام وخداقوت
بعلت نداشتن پول کافی برای ثبت نام سواری از ایرانخودرو
ارزون ترین مدل خودرودر بین تمامی محصولات ایرانخودرو یعنی آریسان رادر ازای ۳ملیون تومان وجه بابت ثبت نام به کافیت پرداخت کردم
الان که موقع تحویلش هست ۱۳۰درصد شرکت خودرو را گرونتر کرده
 باید به کی شکایت پیش کی داد بزنیم
توراخدا اینهمه ضعیف کشی نکنید
زن وبچه من دلخوشی میکردن که ما چن وقت دیگه ماشین دار میشیم
الان اینم نتیجش هس...؟

 


در ایام تعطیلی و ورود مسافران به منطقه لفور سوادکوه مازندران، در حاشیه روستاها و رودخانه‌ها و جنگل‌ بی‌عفتی وحشتناکی دیده می‌شود. هرگاه نیز ما اهالی تذکر می‌دهیم با طلبکاری و بداخلاقی مواجه می‌شویم. به کی و کجا باید شکایت کرد وقتی حرمت خون شهدای ما را پایمال می‌کنند و در منطقه سکونت ما قلدری هم می‌کنند.


وزير محترم آموزش و پرورش/ معاونان/ سخنگو ...
سلام عليكم،
 حضور دانش آموزان در مدرسه به معضل بزرگي تبديل شده،
آموزش و پرورش اصلا راهكار و توضيحات واضحي نداره،
مدارس هم كار خودشون رو گردن والدين انداختن،
در حاليكه، آموزش وظيفه و تخصص خودشون هستش،
برنامه شاد هم اصلا راهگشا نبود، 
درخواست دارم از كيفيت اين برنامه نظرسنجي بشه،
راستي هنوز مدارس دارن پولهاي اضافه ميگيرن،
مديريت دبستان دولتي خيرالانساء-خ.ژاندارمري روز اول مدرسه، 100 هزار تومن گرفتن،
با اين عنوان:
 «علي الحساب و هزينه هاي آتي طي سال»!!!!
آموزش و پروش هم جوابي ندادن،
اصلا مدرسه ادامه داره، يا مثل پول سرويسهاي پارسال ميشه؟؟؟ كه اصلا پس ندادن.

 


مسولان محترم قوه قضاییه و مرکز وکلای قوه
ضمن عرض سلام به استحضار می رساند که حداقل یکصد و پنجاه هزار نفر فارغ التحصیل حقوق در کشورمان که نزدیک به حداقل بیست درصد انها کارشناسی ارشد یا دکتری حقوق دارند بیکارند و اکنون به جای اشتغال این افراد در شغل ازاد وکالت انها ناچار شده اند مزاحم اشتغال در صنوف متنوع غیر مرتبط با رشته حقوق شوند بدین معنی گه مزاحم اشتغال صنوف دیگر شده تا در حرفه وکالت برای صنف دیگر کم ترین رقیب کاری بوجود اید این بدین معنی است که گروهی در کشور که دست به قلمند و حقوقدانند برای خود یک رانت ویژه بوجود اورده اند از طرفی چون در اصل ظرفیت هر ساله برای ورود به حرفه ازاد وکالت توسط قضات محترم این قوه تعیین می شود و این قضات محترم بعد از بازنشستگی وکیل می شوند و به تبع ان احتمال تعارض منافع در جهت همسویی با ذی نفعان وکالت در پذیرش وکیل ممکن است لذا پیشنهاد می شود به رفع این تعارض منافع  عنایت فرمایند و همچنین در صورت کمبود امکانات برای تربیت وکیل به جای اینکه حقوقدانان جیب موسسات تست زنی وکالت یا ناشران کتابهای تست زنی را هر سال پر کنند با  پرداخت این هزینه به مرکز وکلا حقوقدانان بیکار هم برای بودجه عمومی درامد ایجاد کنند و هم با افزایش وکیل و ارزان شدن حق الوکاله ها حتی بسیار کمتر از تعرفه مصوب  بر اساس اصل پیشگیری مهم تر از درمان ورودی پرونده ها به قوه کم تر شود

 

منبع: الف

کلیدواژه: ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۹۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم

استاندار کرمان، گفت: برای درمان ناباروری در استان کرمان تسهیلات خوبی اختصاص داده‌ایم و بیمه سلامت نیز مشوق‌های خوبی در این حوزه گذاشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه با توجه به وقوع سیل در برخی نقاط استان، فرمانداران در این جلسه شرکت نکردند و در حال پیگیری امور هستند، اظهار داشت: آموزش و پرورش ظرفیت بزرگی در تمام زمینه‌ها از جمله تغییر باورهای فرهنگی در حوزه جمعیت و جوانی جمعیت دارد و هیچ نهادی مانند آموزش و پرورش در این حوزه اثرگذار نیست.

وی با بیان اینکه همه ما مدرسه رفتیم و خاطرات زیادی از مدرسه و این دوران به یاد داریم که فراموش نمی‌شود این موضوع نشان‌دهنده اثرگذاری مدرسه است، گفت: آموزش و پرورش باید در جلسات ستاد جوانی جمعیت استان کرمان حضور موثر داشته باشد و برنامه ارائه بدهد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه برای درمان ناباروری تسهیلات خوبی اختصاص داده‌ایم، بیان کرد: بخشی از این تسهیلات از طریق صندوق امداد ولایت و از طریق کمیته امداد پرداخت می‌شود و حتماً به این مسئله کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت نیز مشوق‌های خوبی در این حوزه گذاشته است که باید این تسهیلات را به معلمان و اولیای دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی کرد و آگاهی داد، گفت: جامعه فرهنگی باید برای رفع این مشکل کشور و تحقق منویات مقام معظم رهبری پای کار بیاید و یک ظرفیت بزرگ است.

فداکار با اشاره به اینکه متاسفانه سی سال تبلیغ منفی علیه فرزندآوری در کشور شده است، ادامه داد: امروز می‌بینیم که چه خسارت بزرگی به کشور وارد شده است و با هر امکانی که وجود دارد باید این خسارت را جبران کرد و این ظرفیت وجود دارد.

وی با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم، عنوان کرد: تجلیل از معلمان تجلیل از خوبی‌ها است و فرمانداران نسبت به این امر در سطح شهرستان اهتمام و با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.

استاندار کرمان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه مهم و انسان‌ساز است که از آموزش و پرورش کشور جدا نیست، گفت: بر روز زمینی که برای ساخت دانشگاه فرهنگیان در کرمان اختصاص داده شده باید کار ساختمانی شروع شود و وزارت آموزش و پرورش هم باید پای کار بیاید.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در کرمان املاکی دارد که می‌تواند با مولدسازی کمک کند تا این دانشگاه به سرانجام برسد و ما هم در ادامه کار کمک خواهیم کرد، افزود: راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در جنوب کرمان ضرورت دارد و از تمرکز دانشجویان جنوب در مرکز استان می‌کاهد و حتماً لازم است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم