Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@09:22:40 GMT

مشاور حقوقی تضمینی در موسسه حقوقی اوستا

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۰۱۵۴

مشاور حقوقی تضمینی در موسسه حقوقی اوستا

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، مشاور حقوقی امروزه با توجه به مسائل و روابط پیچیده اشخاص در موضوعات مختلف جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و از طرفی با توجه به اینکه افراد به هنگام مواجهه با مسائل و موضوعات حقوقی شاید امکان دسترسی به وکیل پایه یک دادگستری و همچنین هزینه‌های دربر دارنده آن برای همگان فراهم نباشد، مشاور حقوقی می‌تواند با توجه به تخصص و توانمندی که در حوزه حقوقی مورد نظر شما کمک بسزایی را در حصول نتیجه مطلوب داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه نباید نقش یک وکیل پایه یک دادگستری را در چنین مواقعی نادیده گرفت. اما برخی مواقع مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اشخاص را برای مشاوره حقوقی با مشاور حقوقی سوق می‌دهد.

۱. مشاور حقوقی به چه شخصی گفته می‌شود؟

۲. مشاور حقوقی خوب چه خصوصیاتی دارد؟

۳. چرا باید به مشاور حقوقی مراجعه کنیم؟

۴. مشاور حقوقی در دعاوی مختلف چه نقشی می‌تواند داشته باشد؟

۵. راه‌های ارتباط با مشاور حقوقی؟

مشاور حقوقی شخصی است که در یکی از رشته‌های حقوق قضایی، فقه و مبانی حقوق ویا علوم قضایی تحصیل کرده است و دارای مدرک لیسانس و یا بالاتر می‌باشد. مشاور حقوقی شخصی است که از دانش حقوقی در حوزه‌های مختلف بهره مند است و نسبت به آن آگاهی دارد.

مشاور حقوقی خوب

مشاور حقوقی خوب در وهله اول دارای سطح علمی بالا و دانش تجربی و عملی مناسب می‌باشد. مشاور حقوقی خوب نسبت به قوانین از آگاهی خوبی برخوردار است و همچنین تسلط لازم را برای پیگیری و نحوه رسیدگی در موضوعات مختلف حقوقی دارد.

مشاور حقوقی خوب دارای تخصص حداقل دریکی از موضوعات حقوقی از جمله (امور خانواده، امور ملکی، امور قراردادها، امور کیفری، امور تجارتی و اسناد تجاری چک و سفته، امور اداری وثبتی) می‌باشد. مشاور حقوقی خوب همچنین دارای قدرت تحلیل موضوعات و مسائل مختلف حقوقی می‌باشد و آنها بر مبنای قوانین موضوعه بررسی می‌نماید و راه کار ارائه می‌دهد. مشاور حقوقی خوب با توانمندی و تجربه کافی که در حوزه‌های مختلف حقوقی دارد موجب می‌شود تا ما درک درستی از موضوع حقوقی مدنظرمون پیدا کنیم و با آگاهی و شناخت درستی از روند رسیدگی و رویه قضایی قدم بر داریم و در نتیجه بتوانیم حق و حقوق خود را به نحو مطلوب استیفا کنیم.

نقش مشاور حقوقی در دعاوی مختلف

مشاور حقوقی در موضوعات مختلف حقوقی می‌تواند قبل یا بعد انجام آنها دارای اهمیت فراروانی باشد و نقش مهمی را ایفا نماید به طور مثال مشاور حقوقی به هنگام انعقاد قرار دادها که هر نوع از قرارداد با توجه به موضوع خود قواعد و همچنین قوانین خاص مرتبط با خود می‌باشد لذا داشتن مشاور حقوقی خوب و با دانش و البته مطمئن می‌تواند ما را از هرگونه ضرر و زیان و یا خسارت در آینده آگاه سازد و یا در رابطه با مسائل تجارتی و اسناد تجاری که امروزه جزو لاینفک فعالیت‌های تجارتی است و در روابط فی مابین اشخاص از جمله مهمترین مسائل بشمار می‌آید قاعدتاً داشتن یک مشاور حقوقی توانمند برای هرگونه فعالیت و ارئه و تنظیم اسناد تجارتی امری ضروری به حساب می‌آید.

همچنین مشاور حقوقی در مواردی چون امور خانواده که با مسائلی همچون طلاق، حضانت، مطالبه مهریه، استرداد جهیزیه، نفقه، تمکین می‌تواند راه گشا باشد و ما را از اصطحکاکات روحی و روانی که در مواجهه با چنین مسائلی رخ می‌دهد به مراتب رها سازد. از طرف دیگر مشاور حقوقی در موضوعات مختلف کیفری چون (تهدید، افترا، نشر اکاذیب، جعل، سرقت، جرایم رایانه‌ای، خیانت در امانت، کلاهبرداری، روابط نامشروع، قتل، ضرب و جرح عمدی و غیرعمدی، فروش مال غیر) و به طورکلی تمام موضوعات کیفری حائز اهمیت باشد چرا که مشاور حقوقی با توجه به تسلطی که در رابطه با قوانین کیفری دارد و شناختی که نسبت به ظرفیت‌های آن پیدا کرده در بسیاری از موارد که ما با یکی از عناوین مجرمانه تحت شاکی (کسی که شکایت می‌کند) و یا متشاکی (کسی که شکایت برعلیه او شده) روبرو می‌شویم و به جهت برخورداری از حقوق خود می‌تواند سهم بسزایی داشته باشد.

به طور مثال اگر ما در مقام شاکی بخواهیم اقامه دعوا نماییم در جمیع عناوین مجرمانه و خواسته‌های ما و همچنین نوع برخورداری از حقوقی که قانون مشخص کرده و می‌بایست در جهت استیفا حقوق ما چون (جمع آوری ادله و مستندات لازم) به کار گرفته شود. مشاور حقوقی قبل از هر اقدامی می‌تواند تاثیر گذار باشد و یا هنگامی که ما در مقام متشاکی و دفاع از اتهام وارده می‌خواهیم اقدام کنیم قاعدتاً آگاهی پیدا کردن از آن اتهام و قوانین مرتبط با آن در جهت دفاع ازحقوق خود بسیار تاثیرگذار می‌باشد. لذا در چنین مواقعی مراجعه به مشاور حقوقی یکی از مهمترین و ضروری‌ترین مواردی است که باید در نظر گرفته شود. به طور مثال وقتی ما با یک عنوان مجرمانه روبرو می‌شویم قانون مجازات ظرفیت‌هایی چون تعلیق مجازات، تخفیف مجازات، تبدیل مجازات، تعدیل مجازات، مجازات‌های جایگزین حبس و یا تبدیل آن به جزای نقدی پیش بینی نموده است که قاعدتاً مشاور حقوقی می‌تواند با آگاهی بخشی و راهنمایی در چنین موضوعاتی ما را از آسیب‌های قابل توجه و جبران ناپذیری که پیش رو داریم رها سازد.

راه‌های ارتباطی با مشاوره حقوقی

امروزه با توجه به گسترده گی تکنولوژی و راه‌های ارتباطی، مشاور حقوقی هم به نسبت آن با پیشرفت قابل توجهی نیاز اشخاص در موضوعات مختلف حقوقی و در زمان‌ها و مکان‌های متفاوت برطرف نموده است. بدین صورت که ما تنها با یک ارتباط ساده و آسان در هر نقطه از کشور و یا خارج از آن و در هر زمان از طریق تماس تلفنی و یا با اتصال به اینترنت می‌توانیم از مشاور حقوقی آنلاین برخوردار شویم.

موسسه حقوقی اوستا

https://www.avestalaw.com

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5022131

منبع: مهر

کلیدواژه: وکالت مشاوره حقوقی وکیل دادگستری کسب و کار گروه خودروسازی سایپا گروه صنعتی ایران خودرو ایران خودرو لوازم خانگی سایپا صنعت خودروسازی فضای کسب و کار بانک قرض الحسنه مهر ایران درب اتوماتیک کسب و کار اینترنتی جزیره کیش سایت دیوار موضوعات مختلف مشاور حقوقی مختلف حقوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن موسوی عصر سه شنبه در دیدار با سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران اظهار کرد: با توجه به گرمسیری بودن این شهرستان مرزی، باید کاشت نهال متناسب با آب و هوای آن مورد تاکید جدی قرار گیرد.

وی گفت: یکی از طرح‌های خوبی که در این دولت مردمی آغاز شده، پویش کاشت یک میلیارد درخت بود که این طرح که از فرمایشات مقام معظم رهبری نیز است لذا برای تحقیق این مهم باید به صورت عملیاتی در دستور کار منابع طبیعی قرار بگیرد.

وی به جذب اعتبارات در حوزه های مختلف منابع طبیعی با توجه به وسعت شهرستان اشاره کرد و بیان کرد: ایجاد سازه های آبخیزداری و پخش سیلاب و از همه مهمتر کاشت نهال در عرصه های بیابانی و کانون های گرد و غبار از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه قرار بگیرد هرچند در سالهای گذشته نیز اقدامات خوبی در حوزه های یاد شده صورت گرفته است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: حفاظت و حراست از عرصه های ملی از موضوعات مهم و سازمانی است که همواره مورد توجه همکاران ما در منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بوده است.

جلیل فرهادی تصریح کرد: شهرستان دهلران دارای یک نهالستان گرمسیری و ۲ نهالستان سردسیری است ودر راستای برنامه دولت مبنی بر کاشت یک میلیار درخت و توجه و تحقق به منویات مقام معظم رهبری پویش‌های مختلف کاشت درخت با حضور مسئولان، سازمان‌های مردم نهاد و اقشار مختلف مردم در سطح شهرستان اجرا کرده است.

وی با اشاره به اینکه دهلران از مناطق سیل خیز است، افزود: با توجه به مطالعات حوزه‌های آبخیز و آبریز بخش‌های موسیان، مرکزی، میمه و زرین آباد و دشت‌های برتش، بیات در بالادست اراضی کشاورزی، اقدامات مهم و موثری در ایجاد سازه‌های خاکی انجام شده و کار های آبخیزداری در شهرستان همچنان تداوم دارد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: باتوجه به فرارسیدن فصل گرما در شهرستان و برداشت محصولات کشاورزی منابع طبیعی شهرستان برای جلوگیری از حریق های احتمالی تیم های واکنش سریع تشکیل داده است.

فرهادی ادامه داد: باتوجه به اینکه وسعت شهرستان دهلران زیاد است انتظار می رود همه دستگاه های دولتی و غیر دولتی، دهیاران و شورا ها و اقشار مختلف مردم به عنوان همیار طبیعت کارکنان منابع طبیعی را یاری کنند.

کد خبر 6093778

دیگر خبرها

  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • اینجا برای حیوانات پاپوش می دوزند | یکی به نعل و یکی به میخ
  • اشاره غیرمستقیم اژه‌ای به حکم توماج صالحی
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • به موضوعات مهم جامعه کارگری، توجه شود
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می شود
  • شرکت هسل دیزاین
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • فلسفه نامگذاری ماه‌های شمسی چیست؟