Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:38:43 GMT

زندان تازه تاسیس سمنان و دامغان نیازمند تجهیز است

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۰۱۹۲

زندان تازه تاسیس سمنان و دامغان نیازمند تجهیز است

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌رضا آشناگر بعد از ظهر شنبه در دیدار با سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با بیان اینکه زندان جدیدالاحداث سمنان و دامغان نیازمند تجهیز است، ابراز کرد: و مطالبه جدی درباره زندان‌های استان وجود دارد که نخستین آنها تعامل در زمینه کاروانسرای قدیمی سمنان که در آن زندان واقع بود و امروز کار انتقال زندان به بیرون انجام شده و دوم ساخت و تجهیز زندان دامغان که یک نیاز ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ضرورت بهره برداری از زندان جدید و آزاد سازی کاروانسرای قدیمی شاه عباسی در مرکز شهر سمنان اهمیت دارد لذا این کاروانسرا تاریخی است و کاربردی فرهنگی دارد و نیاز است تا به بهترین شکل ممکن توسط خود سازمان زندان‌ها با کاربری فرهنگی و یا در قالب واگذاری به شهرداری و بخش خصوصی، هرچه سریع‌تر مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار سمنان گفت: شهرداری و دیگر مسئولان استان سمنان جانبه آمادگی دارند تا در شرایط و قالب‌های مختلف از جمله واگذاری زمین جایگزین، ساختمان، پرداخت وجه، اقدامات و امورات مرتبط با مباحث عمرانی و شهری، نسبت به دریافت این کاروانسرا، مرمت و بازسازی و استفاده بهینه از آن برای عموم شهروندان، اقدام کند ما نیز می‌توانیم از اعتبارات استان برای تحقق این مهم و آزادسازی کامل این کاروانسرای تاریخی و استفاده بهینه متناسب کمک کنیم.

آشناگر با بیان اینکه مقدمات برای افتتاح و بهره برداری از زندان جدیدالاحداث دامغان همزمان با سفر آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه به استان سمنان فراهم شود، گفت: این زندان یکی از مطالبات مسئولان شهرستان محسوب می‌شود.

سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور نیز در سخنانی ضمن اشاره به اینکه احداث زندان جدید سمنان، اقدامی بسیار مطلوب و کاری بسیار ارزنده بود، گفت: کارگروهی در استان تشکیل شود تا مباحث و امور پیرامون کاروانسرای شاه عباسی، تا زمان سفر ریاست قوه قضائیه به استان، پیگیری و به نتیجه برسد لیکن دغدغه و تاکید ویژه در خصوص به سرانجام رسیدن امور و مباحث پیرامون کاروانسرای قدیمی شاه عباسی که هم اکنون به عنوان زندان قدیم سمنان از آن یاد می‌شود، در سازمان زندان‌های کشور وجود دارد.

ابوالفضل حجتی پور بیان کرد: موافقت نامه‌ای با ۱۲ اولویت در سازمان مرکزی برای به نتیجه رسیدن این مهم تنظیم شده و در راستای عملیاتی نمودن آزادسازی این کاروانسرای قدیمی و استفاده حداکثری و مطلوب از آن، به استان ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 5022196

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان زندان ها علیرضا آشناگر کاروانسرای شاه عباسی سمنان دامغان ویروس کرونا محرم 99 شیراز بازگشایی مدارس بوشهر آمار کرونا گرگان مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرکرد کرمانشاه توهین به پیامبر شیوع کرونا انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم کاروانسرای قدیمی سازمان زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛  رئیس سازمان زندان‌های کشور در مراسم آزادی این زندانیان گفت: ۵۰ نفر از این زندانیان، از محکومان جرایم مالی مانند مهریه و نفقه بودند که با کمک ستاد دیه استان آزاد شدند.

غلامعلی محمدی افزود: ۱۰۵ زندانی دیگر نیز با کمک حقوقی و قضایی به مناسب سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان، آزاد شدند.

وی افزود: اصلاح و تربیت مددجویان، مهمترین ماموریت و هدف سازمان زندان‌ها است.

محمدی گفت: تلاش برای آزادی زندانیان جرایم مالی نیز در دستور کار است که ستاد دیه هرمزگان در این زمینه فعالیت خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید؛ بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان

در این مراسم که در سالن آمفی تئاتر زندان مرکزی بندرعباس برگزار شد، به ۱۲ نفر از زندانیان به نمایندگی از دیگر زندانیان، حجم آزادی اهداء شد.

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • پیگیری اعطای زمین و تسهیلات مسکن در روستاهای دامغان
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه