Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@09:01:00 GMT

آخرین مهلت پرداخت مالیات خریدان سکه سال۹۷

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۰۳۹۶

آخرین مهلت پرداخت مالیات خریدان سکه سال۹۷

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کسانی که بالای ۲۰ سکه در سال ۹۷ از بانک مرکزی خریداری کرده بودند، مشمول پرداخت مالیات شدند که طبق دستورالعمل آن، خریداران سکه در سال ۱۳۹۷ تا ۲۰ سکه از پرداخت مالیات معاف بوده و نسبت به مازاد ۲۰ تا ۶۰ سکه به ازای هر سکه معادل ۱۵۰ هزار تومان و مازاد ۶۰ تا ۱۰۰ سکه به ازای هر سکه باید ۲۰۰ هزار تومان مالیات بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، نسبت به مازاد ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه، به ازای هر سکه مکلف به پرداخت ۲۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع هستند.  

پس از اعلام چگونگی و مبلغ مالیات سکه در سال ۱۳۹۸، این ابهام ایجاد شد که افرادی مالیات سکه در سال ۱۳۹۷ را نپرداخته‌اند چه باید کنند که معاون سازمان مالیاتی توضیح داد: افرادی که در سال ۱۳۹۷ بیشتر از ۲۰۰ سکه خریده‌اند، امسال می‌توانند اظهارنامه پر کنند و کسانی که کمتر از ۲۰۰ سکه خریداری کرده‌اند طبق دستورالعمل سال ۱۳۹۷ می‌توانند مالیات خود را پرداخت کنند.

در نهایت، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که آن دسته از مودیان که مالیات سکه در سال ۹۷ را پرداخت نکرده‌اند، تا پایان شهریور ماه فرصت دارند که مالیات متعلقه را با مراجعه به سایت tax.gov.ir پرداخت کنند. بنابراین، خریداران سکه در سال ۱۳۹۷ تنها ۹ روز دیگر برای پرداخت مالیات متعلقه مهلت دارند.  

پربیننده ترین قیمت دلار ۲۲ شهریور ماه ۱۳۹۹ قیمت دلار رشد دلار تندتر شد طلا و سکه تنها بازار پربازده هفته سوم شهریور/ بیشترین ضرر نصیب سرمایه‌گذاران بورس شد رکورد شگفت انگیز قیمت سکه (۱۳۹۹/۶/۲۲)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی مالیات قیمت سکه سکه سازمان امور مالیاتی نرخ سکه خرید سکه خریداران سکه مالیات سکه سازمان مالیاتی کشور قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سال ۱۳۹۷ پرداخت مالیات سکه در سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فردا آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان نامزد‌ها در سامانه «داوطلب»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) فردا آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان نامزد‌ها در سامانه «داوطلب»
  • پیشنهادهای اصناف برای تدوین بخشنامه تبصره ماده ۱۰۰
  • مهلت نامزدهای انتخاباتی برای معرفی نمایندگان خود تمدید نمی‌شود
  • مالیات و کاهش قیمت طلا علت اعتصاب زرگران اردبیلی
  • «مشاغل خاص» زیر تیغ عدالت مالیاتی
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده
  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟