Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی کلهر روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ری با موضوع بررسی مسائل و مشکلات بخش کهریزک، اظهار داشت: افزایش جمعیت اتباع بیگانه ای که به تازگی از کشورهای همسایه به بخش کهریزک آمده اند مشکلات فرهنگی و اجتماعی بسیاری در روستاها ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه اتباع بیگانه عمدتا به دلیل کار در مراکز غیرمجاز دپو پسماندهای پلاستیکی و ذوب پلاستیک به منطقه کهریزک می آیند، خاطر نشان کرد: این افراد عمدتا داری سواد نیستند و آموزش های مختلف فرهنگی و اجتماعی هم ندارند به همین جهت هم اکنون ساختار فرهنگی روستاهای بخش کهریزک را تحت تاثیر قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلهر یادآور شد: علاوه بر اتباع هم اکنون روستاهای بخش کهریزک شاهد افزایش زنان بد سرپرست و سرپرست خانوار است که باید با ایجاد مجتمع صنفی و بازارچه فروش محصولات این افراد در بهشت زهرا(س) از اینان حمایت های لازم انجام شود.

وی در ادامه نبود حریم میان شهر و طرح های هادی روستاها را از دیگر مشکلات بخش کهریزک عنوان کرد و گفت: دستگاه های اجرایی حتما باید در خصوص ایجاد حریم برای روستاهای بخش کهریزک برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

این مسئول در ادامه عدم تامین حق آبه کشاورزی از رودخانه کن، تصفیه خانه جنوب و قنوات از مهمترین مشکلات روستاهای بخش کهریزک عنوان کرد و افزود: هم اکنون آب تصفیه خانه جنوب به طور کامل به شهرستان ورامین اختصاص یافته و آب رودخانه کن نیز به دلیل اینکه در پایین دست به کهریزک می رسد مورد تعرض قرار می گیرد و عملا سهم حق آبه کشاوزان بخش کهریزک تامین نمی شود.

کلهر تاکید کرد: اعتبارات لازم در جهت لایروبی و بهسازی قنوات شهرستان ری باید تامین شود تا از خشک شدن اراضی کشاورزی و تبدیل آنها به کاربری های دیگر جلوگیر شود.

 به گزارش ایرنا، جلسه شورای اداری شهرستان ری با موضوع بررسی مسائل و مشکلات بخش کهریزک امروز(شنبه) با حضور حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری، علی یزدی خواه، علی خضریان، مجتبی رضاخواه، احمد نادری، عزت‌الله اکبری تالارپشتی، مجتبی توانگر، سید نظام‌الدین موسوی از نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و جمعی از مسئولان استانی و نظامی و شهرستانی در بخشداری کهریزک برگزار شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از پایان جلسه شورای اداری از مرکز درمانی شهید هاشمی نژاد کهریزک، مجتمع دامپروری صابری، مجتمع پردازش و دفن زباله آراد کوه و حوزه قضایی بخش کهریزک بازدید به عمل آوردند.

گفتنی است از آغاز مجلس یازدهم طی سه ماه گذشته این سومین بار است که نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از بخش های مختلف شهرستان ری بازدید به عمل می آورند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم و مسئولان اجرایی قرار این شهرستان قرار می گیرند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر با پنج بخش مرکزی، کهریزک، خاوران، قلعه نو و حسن آباد فشافویه در جنوب استان تهران واقع شده است.

برچسب‌ها شهرستان ری جلسه شورای اداری کهریزک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری جلسه شورای اداری کهریزک شهرستان ری جلسه شورای اداری کهریزک اخبار کنکور روستاهای بخش کهریزک جلسه شورای اداری شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۰۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی

سید مجتبی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی خبر داد و اظهار کرد: شهرستان آزادشهر ۴۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که تا کنون در ۴۲ روستای آن طرح هادی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شاخص اجرای طرح هادی شهرستان آزادشهر ۱۲ درصد از میانگین استانی و ۱۹ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: طی دو سال گذشته ۷۵ پروژه عمرانی در ۴۶ روستا اجرایی شد که نسبت به مدت مشابه قبل، ۲۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آزادشهر گفت: در سال‌جاری میزان اعتبارات جهت اجرای طرح هادی مبلغ هفت میلیارد تومان برای روستاهای شهرستان مصوب شده است.

وی افزود: طی دو سال گذشته با مشارکت دهیاران روستاها، ۴۵ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت در ۲۱ روستای شهرستان از محل اعتبارات قیر بنیاد اجرا شده است.

حسینی اظهار کرد: در سفر نخست ریاست جمهوری به استان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح هادی در ۶ روستا مصوب و تخصیص داده شد و در سفر دوم هم یک میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در ۲ روستا تخصیص داده شده است.

کد خبر 6095311

دیگر خبرها

  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • تاثیر مهاجرت‌ اتباع خارجی غیرمجاز بر صنف‌های شغلی
  • دستگیری ۲۸ عضو شرکت‌های هرمی در شهریار
  • نشست هم اندیشی مدیرکل اتباع استانداری البرز با اساتید دانشگاه های استان
  • زوج سارق دلار از اتباع بیگانه در چالوس دستگیر شدند
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • بیست‌ودومین شهید گمنام در شهرستان ری آرمید
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار