Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت گفت: سازمان مالیاتی بخشنامه‌ای صادر کرد که طبق آن استرداد مالیات بر ارزش‌افزوده به صادرکنندگان تسریع خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، قمری مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت در برنامه گفت‌وگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر تصریح کرد: بر اساس بند ۱۰ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، حمایت هدفمند در جهت افزایش صادرات و زیرساخت‌های صادراتی باید صورت بگیرد از این رو بسته حمایت از صادرات غیرنفتی طراحی شد و امسال از ابتدای سال تدوین و از تیرماه ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در این بسته مشوق‌های صادراتی در دو بخش تعیین شده است.بر این اساس ۲ هزار میلیارد تومان منابع صندوق توسعه ملی و به همین میزان منابع بانکی به عنوان سرمایه در گردش در اختیار صادرکنندگان قرار می‌گیرد که نرخ سود ۱۴.۵ درصدی دارد.

قمری در خصوص تخصیص محدود مشوق‌های صادراتی بیان کرد: در سال ۹۷ از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته۲۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی به ۹۰۰ شرکت اعطا شد. در سال ۹۸ اواخر سال بسته حمایی ابلاغ شد که به دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا بودجه‌ای تخصیص نیافت اما امسال قول داده شده که این محدودیت‌ها جبران شود.

این مقام مسئول افزود: امسال علاوه بر منابع صندوق توسعه ملی، ۶۰۰ میلیارد تومان در بودجه برای مشوق‌های صادراتی تخصیص داده شده که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان به ما داده‌اند بقیه مبالغ هم سازمان برنامه‌وبودجه قول تخصیص داده است.

قمری ادامه داد: امسال سرمایه صندوق ضمانت صادرات داشته است که کمک بزرگی به بخش صادرات محسوب می‌شود.

او افزود: امسال که صادرات نقش مهمی در جهش تولید دارد قول داده شده که تخصیص‌ها ادامه داشته باشد.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ صادرکننده تعهد ارزی خود را به مبلغ ۱۴ میلیارد یورو انجام داده‌اند و بیش از میزان تعهد، ارز صادراتی را برگردانده‌اند. در تخصیص مشوق‌های صادراتی، اولویت اصلی بازگشت ارز صادراتی است.

او در خصوص استرداد مالیات بر ارزش‌افزوده برای صادرکنندگان بیان کرد: سازمان مالیاتی بخشنامه‌ای صادر کرد که طبق آن استرداد مالیات بر ارزش‌افزوده به صادرکنندگان تسریع خواهد شد.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت صادرکنندگان خدمات بازرگانی مالیات بر ارزش افزوده استرداد مالیات بر ارزش افزوده مشوق های صادراتی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۰۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود

ایسنا/لرستان شهردار تیتکان با بیان اینکه ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود گفت: شهرداری در شهرهای کوچک درآمد پایداری ندارند و این یکی از موضوعاتی است که دست ما را برای انجام کارها بسته است.

زینب آذرخوش امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای شهرداران و شوراهای اسلامی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرهای کوچک دارای زیرساخت‌های گردشگری هستند و ضرورت دارد برای ارتقای آن تسهیلات مناسبی را به شهرداری‌های کوچک تخصیص داده شود.

شهردار تیتکان بیان کرد: گردشگری صنعتی پول‌ساز است و رونق گرفتن آن در شهرهای کوچک منجر به ارزآوری در این شهرها خواهد شد.

شهردار تیتکان عنوان کرد: ضرورت دارد تسهیلات به شهرهای کوچک داده شود تا موضوع گردشگری و بوم‌گردی در آن‌ها پایدار بماند.

وی افزود: سهمیه قیر شهرداری تیتکان اینقدر کم بود که از گرفتن آن صرف‌نظر کردیم چرا که هزینه حمل و نقل آن به صرفه نبوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود