Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به انهدام ۱۶ باند تهیه و توزیع موادمخدر در استان از ابتدای سال، گفت: در همین راستا ۱۵۵۴ قاچاقچی و توزیع‌کننده موادمخدر دستگیر شدند.

سرهنگ عبدالرضا قاضی‌زاده ۲۲ شهریورماه در ستاد مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری حدود یک تن و ۷۲۶ کیلوگرم و ۱۹۶ گرم انواع موادمخدر در استان کشف شده است، اظهار کرد: در همین راستا ۱۵۵۴ قاچاقچی و توزیع‌کننده موادمخدر دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری میزان کشفیات موادمخدر در محورهای مواصلاتی استان بیش از یک تن و ۶۲۵ کیلوگرم بوده است، افزود: ۱۶ باند تهیه و توزیع موادمخدر در این مدت در استان منهدم و تعداد ۶۹ دستگاه خودرو و ۳ دستگاه موتورسیکلت توقیف شد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت حدود ۲۶۷ خرده‌فروش و ۸۰ معتادمتجاهر نیز در چهارمحال و بختیاری دستگیر شده شده است.

قاضی‌زاده گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته اکثر مصرف‌کنندگان موادمخدر در استان از موادمخدر سنتی استفاده می‌کنند و در مرحله بعد اقدام به مصرف موادصنعتی و نیمه‌صنعتی می‌کنند.

جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه ابتدایی سال تعداد ۹۱۸ طرح در قالب پاکسازی نقاط آلوده، کنترل محورهای مواصلاتی، برخورد با خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان، طرح کشت غیرمجاز شاهدانه، کنترل مجرمین موادمخدر، ارتقای امنیت اجتماعی و ... در چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه احداث آزمایشگاه موادمخدر برای تعیین میزان ناخالصی و نوع موادمخدر برای صدور رای توسط قضات ضروری است، تاکید کرد: تکمیل و بهره‌برداری از این آزمایشگاه نیازمند اعتبار است.

قاضی‌زاده در پایان عنوان کرد: در راستای تشدید مبارزه با خرده‌فروشان موادمخدر و به منظور اثرگذاری مبارزه با موادمخدر تعداد ۱۶ واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری پلمب شد.

عرضه موادمخدر کاهش و قیمت نیز بالا رفته است

در ادامه سید قدیر مرتضوی دبیرستادمبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امر مبارزه با موادمخدر یک کار سخت و طاقت‌فرسا است، اظهار کرد: با همکاری و تعامل صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی اقدامات خوبی در این راستا انجام شد.

وی با بیان اینکه تولید ماده مخدر تریاک در افغانستان رشد چشمگیری داشته است، عنوان کرد: باتوجه به اقدامات صورت گرفته در کشف موادمخدر و انهدام و پلمب باندهای تهیه و توزیع موادمخدر، عرضه موادمخدر کاهش و قیمت نیز بالا رفته است.

مرتضوی با بیان اینکه نوع مصرف موادمخدر سنتی بیش‌تر از سایر موادمخدرها است، بیان کرد: در امر مبارزه با موادمخدر در محور مواصلاتی بروجن به لردگان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

دبیرستادمبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری در پایان بیان کرد: یکی از مطالبات، پذیرش معتادان داوطلب ترک اعتیاد در مراکز ترک اعتیاد است که به دلیل شیوع کرونا این مراکز برای مدتی هیچ‌گونه پدیرشی در این خصوص نداشتند.

افزایش مصرف ماده مخدر "گل" در بین دختران

همچنین عبدالرضا علیمحمدی داستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد در این جلسه با اشاره به اینکه مصرف ماده مخدر "گل" در بین دختران افزایش داشته است، اظهار کرد: بسیاری از اجزای موادمخدر از گیاه شاهدانه تولید می‌شود، بنابراین باید جلوی کشت غیرمجاز این گیاه در استان گرفته شود.

وی ادامه داد: باید اقداماتی صورت بگیرد تا مصرف موادمخدر به حداقل برسد، قطعا اگر کشت شاهدانه کنترل شود می‌توان از آسیب‌های بعدی موادمخدر تولیدی از این گیاه جلوگیری کرد، بسیاری از کشاورزان از ممنوعیت کشت این گیاه اطلاع ندارند.

تعطیلی مراکز ترک اعتیاد چهارمحال و بختیاری

معصومه محمدی سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری در پایان جلسه با بیان اینکه ۱۸ مرکز ترک اعتیاد استان با مصوبه ستادکرونا به علت شیوع کرونا تعطیل شدند، اظهار کرد:  بسیاری از این مراکز استیجاری هستند و برای تامین هزینه‌های خود با مشکلات بسیاری مواجه شدند.

وی افزود: در این مراکز پذیرش به دو صورت خودمعرفی و داوطلبانه و با دستور قضایی است، در پذیرش نوع دوم مشکلی وجود ندارد، اما برای پذیرش دواطلبان ترک اعتیاد نیازمند مصوبه ستاد مبارزه با موادمخدر و ستاد کرونا هستیم.

محمدی در پایان گفت: دانشگاه علوم پزشکی موافقت اولیه خود را در صورت پذیرش یا یک چهارم ظرفیت و قرنظینه دو هفته‌ای ورودی‌ها به این مراکز اعلام کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری معتاد متجاهر قاچاق مواد مخدر کمپ ترک اعتیاد چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری مبارزه با موادمخدر ترک اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۱۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای هوا در شهرکرد و بلداجی سه درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: لردگان با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان بود.

دیگر خبرها

  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • دستگیری قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم
  • دستگیری یک قاچاقچی با ٣٢ کارت سوخت در بم
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • دستگیری ۷ قاچاقچی چکاوک‌ها در همدان