Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه فردا در برخی مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود گفت: همچنین در غرب هرمزگان، برخی مناطق فارس و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان، غرب اصفهان، رشد ابر، گاهی رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: دوشنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان، برخی مناطق گیلان و مازندران شاهد رگبار پراکنده خواهیم بود.

گودرزی یادآور شد: همچنین طی ۲ روز آینده در برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.

او اضافه کرد: روز سه‌شنبه در شمال آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات زاگرس مرکزی، رشد ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت هم دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه و پنجشنبه به همراه نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های اردبیل شاهد بارش باران خواهیم بود اظهار کرد: در استان‌های گیلان و مازندران هم شاهد بارش باران و وزش باد و همچنین کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا خواهیم بود.

گودرزی توضیح داد: فردا و پس فردا دریای خزر مواج خواهد بود و در دامنه‌های شمالی البرز و ارتفاعات آذربایجان شرقی نیز رگبار باران، رعد و برق و همچنین وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه امشب در مناطق جنوبی تهران شاهد وزش باد شدید همراه با تند باد خواهیم بود گفت: تهران فردا آسمان صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد داشت و بیشترین دمای هوا ۳۲ درجه و کمترین آن ۲۱ درجه خواهد بود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی، فردا رگبار باران و وزش شدید باد در مناطقی از آذربایجان‌شرقی، اردبیل و گیلان را شاهد خواهیم بود. در برخی مناطق هرمزگان، فارس، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. در شرق و شمال شرق کشور وزش شدید باد پدیده غالب است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت آب و هوا پیش بینی هواشناسی آذربایجان شرقی وزش باد شدید برخی مناطق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب آذربایجان‌غربی حاکم خواهد شد که در برخی مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه است.

وی اضافه کرد: این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از فردا به تدریج از غلظت گرد‌و‌غبار در آسمان منطقه کاسته و کیفیت هوا نیز بهتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و تکاب با حداقل دمای ۴ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۸ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه‌روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه‌گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای ۷ ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رگبار و رعد و برق قم را در برمی‌گیرد
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • باد شدید و رگبار باران در تهران
  • وزش باد شدید و رگبار باران در تهران
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان