Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@08:38:28 GMT

پیش‌بینی درباره خریدهای احتمالی نظامی ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۱۲۷۷

پیش‌بینی درباره خریدهای احتمالی نظامی ایران

یک اندیشکده آمریکایی با تاکید بر توانایی ایران در ساخت و توسعه تسلیحات نوشت که خریدهای نظامی ایران احتمالا محدود خواهد بود.

به گزارش مشرق، اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» روز شنبه در تحلیلی به قلم «باربارا اسلیوین» به گمانه زنی درباره خریدهای نظامی ایران با توجه به خاتمه تحریمهای تسلیحاتی پرداخت.

بیشتر بخوانید: امیر حاتمی: تولید ۹۰ درصد تجهیزات دفاعی در ایران/ به اوج فناوری‌های دفاعی در تحریم‌ها رسیدیم

نویسنده این تحلیل در ابتدا به این مهم اشاره میکند که ایران تواناییهای خود برای توسعه سامانه های نظامی و کاستن از خریدهای تجهیزاتی را نشان داده  و به همین دلیل خریدهای ایران احتمال محدود خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به نوشته این اندیشکده، ایران به دنبال تغییر کامل ساختار تسلیحاتی نیروهای مسلح خود نیست بلکه در پی خرید فناوری هدایت شونده و پیشرانه برای بهبود پهپادهای بومی وبرنامه های موشکی بالستیک و کروز است.

در زمینه خرید جنگنده نیز در این تحلیل آمده است، با توجه به ارزانتر بودن جنگنده «جی-۱۷» ساخت چین تا «سوخو-۳۰ اس ام» احتمالا گزینه ایران این جنگنده چینی خواهد بود. از سویی نگهداری آن نیز برای ایران راحت تر است. این هواپیما مجهز به موتور  «Klimov RD-۳۳» توربوفن است که این کشور تجربه کار بر آنها را به دلیل مستقر بودن بر جنگنده های «میگ-۲۹» دارد.

اندیشکده شورای آتلانتیک همچنین پیش بینی کرد که ایران احتمالا موشکهای هدایت شونده هوا به هوا همچون «R-۷۷-۱» ساخت روسیه و «PL-۱۵» ساخت چین را خریداری کند.

 این اندیشکده در خاتمه به توانمندی نیروهای مسلح ایران در ارتقاء جنگنده های «سوخو-۲۲»  و تجهیز آنها به موشکهایی با برد ۱۵۰۰ کیلومتر اشاره کرد.

چندی قبل اندیشکده آمریکایی «واشنگتن» با اشاره به موفقیت‌های ایران در باز آماد جنگنده سوخو-۲۲ و ساخت موشک‌های «فاتح مبین» نوشت، بازآماد «سوخو-۲۲ فیتر» موهبتی برای ایران است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین مشرق میگ 29 شورای آتلانتیک اندیشکده آمریکایی اندیشکده شورای آتلانتیک سوخو 22 روسیه ایران چین تحریم تسلیحاتی طرح تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از ویژگی‌های مهم انتخابات مجلس دوازدهم آن بود که مردم به یک «لیست واحد» رأی ندادند و به کاندیداهایی از لیست‌های مختلف انتخاباتی اقبال نشان دادند.

بنابر روایت مهر، در این انتخابات جریان‌های سیاسی نظیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، شورای وحدت اصولگرایان، اُمناء، جبهه صبح ایران و همچنین صدای ملت با محوریت چهار حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان صحنه‌گردانان اصلی انتخابات بودند.

با توجه به اینکه شاخص‌ترین چهره‌های راه‌یافته به مجلس دوازدهم محمدباقر قالیباف، مرتضی آقاتهرانی، مسعود پزشکیان، منوچهر متکی و حمید رسایی هستند، احتمالاً فراکسیون‌های عمده مجلس دوازدهم با محوریت این افراد تشکیل خواهد شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900264

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • مانور ترسناک جنگنده سوخو بیخگوش پهپاد کوچولو | فیلم
  • ببینید | لحظه ترسناک نزدیکی برخورد یک جنگنده سوخو 25 روسیه به یک پهپاد!
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد