Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@06:47:51 GMT

خلوصی آکار: ترکیه در حفظ منافع خود مصمم است

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۱۳۷۷

خلوصی آکار: ترکیه در حفظ منافع خود مصمم است

وزیر دفاع ترکیه در بحبوحه تنش‌ها میان آنکارا و آتن در مدیترانه‌شرقی هشدار داد: کسانی که از دوردست‌ها آمده ‌اند، حد و مرزشان را بشناسند.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در بحبوحه تنش‌ها میان آنکارا و آتن در مدیترانه‌شرقی امروز شنبه به همراه فرماندهان نیروهای مسلح این کشور از محل رزمایش یگان‌های زیردریایی تهاجمی «SAT» بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ترکیه خطاب به فرانسه: قهرمان‌بازی در نیار!

وزیر دفاع ترکیه پس از رزمایش یگان‌های زیردریایی تهاجمی «SAT» طی سخنانی درباره تحولات مدیترانه شرقی گفت: برخی سعی دارند پا را از حد خود فراتر گذاشته و به ما درس بدهند. سکوت ما در قبال این اقدامات غیرقابل قبول است.

وی با تاکید بر اینکه ترکیه طرفدار صلح، گفتگو و راه حل‌های سیاسی است؛ افزود: همان‌گونه که به حسن همجواری٬ توافقنامه‌ها و قوانین احترام می‌گذاریم، در راستای پاسداری و حفاظت از منافع کشور و ملت‌مان نیز مصمم هستیم.

خلوصی آکار همچنین تأکید کرد: کسانی که از هزاران فرسنگ دورتر به این منطقه آمده و سعی در نقش آفرینی دارند باید بدانند که اگر از حد و حدود خود فراتر روند تاوان سنگینی خواهند پرداخت. ما در راستای حفظ حقوق و منافع ملی کشورمان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

گفتنی است، دلیل اصلی شدت گرفتن تنش‌ها میان آنکارا و آتن، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین آتن آنکارا دریای مدیترانه خلوصی آکار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت چند داعشی در استانبول

وزیر کشور ترکیه از بازداشت تعدادی از عناصر تروریستی وابسته به داعش در استانبول خبر داد.

به گزارش ایسنا، «علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد شماری از مظنونان وابسته به داعش قبل از انجام یک حمله تروریستی در استانبول دستگیر شدند.

به گزارش آناتولی، وزیر کشور ترکیه در حساب کاربری خود در ایکس افزود: در نتیجه عملیاتی در منطقه بیکوز، ک.ع. که از مواد منفجره مطلع بود، دستگیر شد.

علی یرلی‌کایا گفت: ثابت شد تیم تروریستی در حال تدارک یک حمله تروریستی و آزمایش مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت بمب بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه