Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت علوم به بیان توضیحاتی درباره جزئیات نحوه آموزش در ترم تحصیلی جدید به ویژه برای نودانشجویان پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت و گوی زنده تلویزیون درباره جزئیات آموزش در ترم تحصیلی جدید گفت: مسئله اساسی برای برگزاری کلاس های عملی ترم جاری با آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها یا بخش تجربی کلاس‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن دسته از دانشگاه هایی که می توانند دانشجویان را به صورت حضوری پذیرش کنند اولویت با برگزاری این کلاس های عملی است و پس از آن اولویت با کلاس های تحصیلات تکمیلی است.

خاکی صدیق در ادامه بیان کرد: در تابستان تعدادی از دانشگاه ها آزمایشگاه ها و کارگاه ها را برگزار و کاستی های ترم گذشته را جبران کردند و یکی از چالش های جدی آموزش الکترونیکی بخش تجربی، کارگاهی و آزمایشگاهی است.

ظرفیت و تعداد پذیرش دانشجویان در خوابگاه‌ها
خاکی صدیق در ادامه درباره ظرفیت و تعداد پذیرش خوابگاه‌ها در ترم جدید بیان کرد: برنامه ریزی خوابگاه‌ها بر عهده معاونت‌های دانشجویی است و برنامه خوابگاه‌ها به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که شاهد تراکم در اتاق‌های خوابگاه نباشیم و طبیعتا درصد پذیرش در خوابگاه‌ها خیلی کاهش پیدا خواهد کرد.

خاکی صدیق اضافه کرد: ظرفیت هر اتاق خوابگاه در وضعیت طبیعی ۴ تا ۶ نفر و در برخی مواقع بالاتر است، ولی فعلا برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی این پذیرش محدود شده است.

وضعیت دانشجویان جدید الورود
معاون وزیر علوم درباره دانشجویان جدید بیان کرد: دانشجو‌های جدید الورود بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری توسط سازمان سنجش از اوایل آبان به صورت الکترونیکی ثبت نام خود را انجام می‌دهند و کلاس‌ها را به صورت الکترونیکی شروع می‌کنند؛ مشکلی برای شروع ترم تحصیلی آن‌ها نداریم.

معاون وزیر علوم اضافه کرد: با توجه به اهمیت آشنایی دانشجویان جدید الورود با فضای دانشگاه و استادان به دانشگاه‌ها توصیه شده شرایط حضور این دانشجویان را در کلاس‌های حضوری حداقل به مدت دو هفته فراهم کنند، ولی با توجه به اولویت سلامت دانشجویان اگر به هر دلیلی امکان حضور این دانشجویان به صورت حداقلی هم ممکن نباشد ترم تحصیلی آن‌ها به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود بنابراین دانشجویان نگران ترم خود نباشند، زیرا ترم جاری را به صورت کامل پاس می‌کنند.

تلاش می‌کنیم ترم برای نودانشجویان حذف نشود
خاکی صدیق در ادامه با بیان اینکه ترم تحصیلی این دانشجویان فشرده‌تر می‌شود، افزود: دانشجویان در امتحانات پایان ترم مثل دانشجویان قدیم شرکت خواهند کرد و تمام تلاشمان این است که ترم حذف نشود. دیر شروع شدن ترم این دانشجویان با واحد کمتر و کلاس فشرده‌تر جبران می‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/0038Ca

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: معاون وزیر علوم دانشجویان جدید خوابگاه ها ترم تحصیلی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی

آفتاب‌‌نیوز :

دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور، قاسم عمو عابدینی معاون وزارت علوم تحقیقات و فناوری، محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و زهرا ناظم بکایی رئیس دانشگاه الزهرا افتتاح شد.

رئیس دانشگاه تهران در این مراسم با اعطای حکمی انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور را به عنوان عضو وابسته هیأت علمی و عضو هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی و منصوب کرد.

خزعلی در واکنش به این حکم گفت: من هیچ مسئولیتی را اگر نتوانم کار کنم قبول نمی‌کنم.

محمد مقیمی، همچنین جمیله علم الهدی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رئیس جمهور را به عنوان عضو دیگر هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی کرد.

در ادامه رئیس دانشگاه تهران فاطمه یزدیان دانشیار دانشکدگان علوم وفناوری‌های میان رشته‌ای را به ریاست این دانشکده منصوب کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از کی شروع می‌شود؟
  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین
  • اسبقیان: بانوان هاکی در صورت کسب مدال، پاداش می‌گیرند
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • کیفیت رشته‌های پیراپزشکی ضامن سلامتی جامعه است
  • سارقان در کمتر از سه ساعت در خدابنده دستگیر شدند
  • افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • افتتاح اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران