Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شیراز در بازدید از فرهنگسرای بهمن بیگی شیراز با تاکید براینکه مباحث فرهنگی، محور برنامه‌های شورای پنجم این کلانشهر بوده است، تاکید کرد که این دور از شورا، به واسطه نگاه فرهنگ محور، نشاط اجتماعی، اعتلای فکری و ارتقای فرهنگی شیراز و شهروندانش را به عنوان چشم انداز این شهر تعریف و اقدامات شایسته‌ای را پایه‌ریزی و اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید احمدرضا دستغیب با بیان اینکه فرهنگسرا‌ها باید ظرفیت‌های بالاتری دارند، اما تا کنون نیز با ظرفیت فعلی خود، در راستای شعار‌های فرهنگی شورای پنجم کارامد و پرتوان عمل کرده‌اند تاکید کرد: مدیران فرهنگسرا‌ها باید افرادی توانمند، اندیش‌ورز و پویا باشند که با اشراف به تمام ابعاد فرهنگ و هنر بتوانند از ظرفیت فرهنگسرا‌ها تمام و کمال استفاده کنند.

او افزود: فکر و اندیشه ماست که ماندگار می‌شود و استاد بهمن‌بیگی هم مصداق کامل این حرف است؛ ازین رو باید برای نشان دادن اندیشه‌های ماندگار او، کار‌های بزرگ و ماندگار انجام داد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کتابخانه فرهنگسرای بهمن‌بیگی می‌تواند یکی از غنی‌ترین کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز محسوب شود.

مرتضی جعفری با اشاره به وجود ۴۷۰۰ جلد کتاب اهدایی استاد بهمن‌بیگی به کتابخانه این فرهنگسرا، گفت: با توجه به مجموعه مجلات ادبی، فرهنگی و هنری موجود، این محل یکی از مراکز اصلی مراجعات ادبی و تاریخی خواهد بود.

جعفری با بیان اینکه چیدمان فرهنگسرا و لوازم مطالعه آن نیز طبق استاندارد‌های کتابخانه ملی است، گفت: با راه‌اندازی پژوهشکده اقوام با نام «بخارای من ایل من» که شامل پژوهش در ادبیات فولکلور است، همچنین پژوهشگاه دست‌بافته‌های سنتی ایران، فرهنگسرای بهمن‌بیگی به عنوان اولین مرکز بزرگ فرهنگی-هنری که رویکرد اموزشی و پژوهش دارد، معرفی خواهد شد.

جعفری با اشاره به ضرورت نگاه تخصصی به فرهنگسرا‌های شیراز، گفت: رویکردمان در فرهنگسرای «بهمن بیگی» آموزشی علمی-ادبی، در فرهنگسرای «حکمت» هنری و در فرهنگسرای «شهروند»، آموزش شهروندی است. شهروندان می‌توانند در صورت داشتن هرگونه اختلاف، با مراجعه به مراکز مشاوره مجاز مشکل خود را برطرف کنند تا شاهد این چنین حوادث ناگواری نباشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شیراز مباحث فرهنگی برنامه های شورا بهمن بیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/ بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه در ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با بیان اینکه از نظر تعداد نمایشگاه در سطح کشور در رتبه دوم قرار داریم، گفت: سال ۱۴۰۲ با بیش از ۴۰ عنوان نمایشگاهی و ۳۰۰ هزار بازدیدکننده سال خوبی بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمدرضا طحانیان شامگاه شنبه _هشتم اردیبهشت_ در برنامه بهار بهار اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ با بیش از ۴۰ عنوان نمایشگاهی و ۳۰۰ هزار بازدیدکننده سال خوبی بود و بر این اساس سال ۱۴۰۳ را با نمایشگاه خودروها آغاز کردیم و بیش از ۳۰ هزار بازدیدکننده داشتیم.

وی افزود: هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان تلاش شد سهم کوچکی در این بزرگداشت داشته باشیم و بر این اساس نمایشگاه گل و گیاه و سوغات را داریم که تا دهم اردیبهشت ادامه دارد و تاکنون بیش از ۲۵ هزار بازدیدکننده از تمام کشور داشته‌ایم‌.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در خصوص برنامه‌های پیش‌روی نمایشگاه بین‌المللی مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث و هدف‌گذاری‌ها آن است که نقش اصلی خود را ایفا کنیم و در این راستا نمایشگاه‌ها به‌عنوان شتاب‌دهنده و شبکه‌ساز نقشی مهم در مباحث اقتصادی دارند و در کنار این موضوع مباحث اجتماعی نیز قابل اهمیت است.

طحانیان با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ برای ما سالی ویژه است و در این راستا بیش از ۴۵ عنوان نمایشگاهی داریم، اظهار کرد: نیاز بازار موضوعی مهم است که نمایشگاه‌ها متناسب با آن برگزار می‌شود، در کنار نمایشگاه‌ها رویدادهای تخصصی نیز امری قابل توجه است؛ سال گذشته بیش از ۱۷۰ رویداد تخصصی برگزار شد.

وی ادامه داد: شروع فاز ۲ نمایشگاه از دیگر موارد قابل توجه در سال گذشته بود و امید است سالن همایش و تجارت به‌زودی به بهره‌برداری برسد و باید گفت نمایشگاه اصفهان از نظر سازه و زیرساخت منحصربه‌فرد است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی در استان عمری بیش از ۳۰ سال دارد، خاطرنشان کرد: از نظر تعداد نمایشگاه در سطح کشور در رتبه دوم قرار داریم و در این راستا نمایشگاه بستری برای نشان دادن صنعت و ظرفیت اصفهان است‌.

طحانیان عنوان کرد: نمایشگاه‌های فرش، طلا، فولاد، فن‌نما، دام و طیور و کشاورزی از جمله نمایشگاه‌های مطرح است که در سطح بین‌المللی نیز حرفی برای گفتن دارد، همچنین سه نمایشگاه برای دیگر کشورها برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 748589

دیگر خبرها

  • برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته شیراز اعلام شد
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/ بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه در ۱۴۰۲
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • جای جای اصفهان، رنگ‌وبوی هفته فرهنگی را گرفته است