Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@15:03:11 GMT

یونان ۱۸ جنگنده فرانسوی رافال خریداری می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۱۶۸۷

یونان ۱۸ جنگنده فرانسوی رافال خریداری می‌کند

نخست وزیر یونان روز شنبه ضمن اعلام سازماندهی مجدد نیروهای مسلح این کشور از طرح تقویت این نیروها با خرید تجهیزات نظامی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان روز شنبه ضمن اعلام سازمان‌دهی مجدد نیروهای مسلح این کشور از طرح تقویت این نیروها با خرید تجهیزات نظامی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنان نخست‌وزیر یونان در حالی بیان می‌شود که تنش‌ها بین این کشور و ترکیه در شرق دریای مدیترانه طی هفته‌های گذشته افزایش یافته است. به گفته کیریاکوس میتسوتاکیس یونان ۱۸ جنگنده فرانسوی رافال و همچنین تعدادی ناوچه و بالگرد خریداری خواهد کرد.

نخست‌وزیر یونان همچنین از استخدام ۱۵ هزار سرباز دیگر و افزایش بودجه صنایع دفاعی کشورش سخن گفت. وی در بخشی از سخنانش ترکیه را متهم کرد که با «تهدید» مرزهای شرقی اروپا امنیت منطقه را مخدوش کرده است.

در مقابل رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز شنبه به همتای فرانسوی خود هشدار داد که به دنبال «نزاع» با آنکارا نباشد. این سخنان پس از آن بیان شد که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه روز پنجشنبه به همراه شش تن دیگر از رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا از آنکارا خواست تا به سیاست «رویارویی» در دریای مدیترانه پایان دهد.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: ترکیه فرانسه یونان رجب طیب اردوغان نخست وزیر یونان جنگنده فرانسوی رافال نخست وزیر یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌ها - پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت

سخنان رهبر انقلاب در دیدار با معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، هشدار شدید انصارالله به واشنگتن و درگذشت مسعود اسکویی صدای ماندگار ورزش ایران از عناوین روزنامه‌های امروز کشورمان است.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • ادامه حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم فلسطین
  • قدردانی وزیر کشور از تلاش بی وقفه برای پیداکردن یسنا، دختر ایران زمین
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • صفحه نخست روزنامه‌ها - پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه