Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@06:26:08 GMT

برگزیدگان جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۱۷۹۵

برگزیدگان جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ معرفی شدند

برترین‌های جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ با درخشش فیلم‌های ایرانی معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز که از دوم سپتامبر کار خود را آغاز کرده بود، امروز ۲۲ شهریور (مصادف با ۱۲ سپتامبر) به کار خود پایان داد و برگزیدگان خود را معرفی کرد.

در جشنواره امسال ونیز، ایران سه نماینده در بخش‌های مختلف داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی که از سوی منتقدان زیادی تحسین شد، در بخش اصلی این جشنواره حضور داشت و دو فیلم «دشت خاموش» احمد بهرامی و «جنایت بی دقت» شهرام مکری دیگر نمایندگان ایران در بخش افق‌های جشنواره ونیز بودند.

چهاردهمین دوره جوایز «بیساتوی» طلایی که سالانه از سوی هیئت داورانی مستقل و به صورت موازی با جشنواره ونیز برگزار می شود و برگزیدگان خود را از میان فیلم های حاضر در این رویداد سینمایی انتخاب می کند، امسال جایزه بهترین فیلمنامه خود را به شهرام مکری و نسیم احمدپور برای فیلم «جنایت بی دقت» داد.

فیلم «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی هم جایزه فیپرشی (جایزه انجمن جهانی منتقدان) را دریافت کرد. این فیلم همچنین، جایزه بنیاد فای (اعتماد ملی ایتالیا) را گرفت؛ جایزه‌ای که هر سال در جشنواره ونیز به بهترین فیلم با موضوع کار و مسائل مربوط به محیط زیست اعطا می‌شود.

جشنواره فیلم ونیز اولین جشنواره مهم سال بود که توانست با وجود همه گیری ویروس کرونا به صورت فیزیکی برگزار شود. سال گذشته فیلم سینمایی «جوکر» ساخته تاد فیلیپس با نقش آفرینی واکین فینیکس، جایزه بهترین فیلم جشنواره ونیز را دریافت کرد.

در ادامه برگزیدگان ونیز ۲۰۲۰ معرفی می شوند:

بخش واقعیت مجازی

جایزه بهترین تجربه واقعیت مجازی برای «پیدا کردن پاندورا ایکس»

جایزه بهترین واقعیت مجازی برای «جلاد در خانه»

جایزه لوئیجی دی لورنتیس بهترین فیلم اولی برای «گوش کن»

بخش اصلی

جایزه بهترین فیلمنامه بخش اصلی :«مرید» ساخته چیتانیا تامهانه

شیرطلایی بهترین فیلم: فیلم «نومالند» ساخته کوله زائو

جایزه بزرگ هیئت داوران: مایکل فرانکو

جایزه جام ولپی بهترین بازیگر مرد: فرانچسکو فاوینو برای «پدر ما»

جایزه جام ولپی بهترین بازیگر زن: ونسا کربی

جایزه مارسلو ماستریانی: روح‌الله زمانی بازیگر «خورشید»

جایزه ویژه هیئت داوران: آندری کونچالوفسکی برای فیلم «رفقای عزیز»

بخش افق ها

جایزه افق ها برای بهترین فیلم: «دشت خاموش» ساخته احمد بهرامی

بهترین فیلمنامه: «غارتگران»

بهترین بازیگر مرد: یحیی محیانی برای فیلم «مردی که پوستش را فروخت»

بهترین بازیگر زن : خانسا باتما

جایزه ویژه هیئت داوران : «گوش کن» به کارگردانی آنا روشا د سوزا

بهترین کارگردان : کیوشی کوروساوا برای «همسر یک جاسوس»

لینک کوتاه: asriran.com/0038Cf

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جشنواره ونیز جشنواره فیلم ونیز بهترین بازیگر جایزه بهترین جشنواره ونیز بهترین فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۸ عضو هیات داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴ معرفی شدند تا در کنار گرتا گرویگ به عنوان رئیس این بخش به انتخاب بهترین‌ها بپردازند.

لیلی گلادستون بازیگر آمریکایی نامزد اسکار برای بازی در «قاتلان ماه کامل»، ایوا گرین بازیگر فرانسوی «سه تفنگدار»، عمر سای بازیگر فرانسوی سریال «لوپین»، ابرو سیلان فیلمنامه‌نویس ترکیه نویسنده برنده نخل طلای ۲۰۱۴ برای «خواب زمستانی»، نادین لبکی کارگردان لبنانی فیلم «کفرناحوم» که سال ۲۰۱۸ برنده جایزه هیئت داوران جشنواره کن شد، از جمله اعضای این دوره جشنواره کن هستند.

خوان آنتونیو بایونا کارگردان اسپانیایی که جدیدترین فیلمش «جامعه برف» نامزد اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شد، پیرفرانچسکو فاوینو بازیگر ایتالیایی فیلم «ماریا» و کورئیدا هیروکازو کارگردان ژاپنی برنده نخل طلای ۲۰۱۸ برای «دزدان فروشگاه» دیگر اعضای گروه داوران پر و پیمان این دوره را تشکیل داده‌اند.

فیلم‌هایی که این دوره در بخش رقابتی حضور دارند عبارتند از: «همه ما به عنوان نور تصور می‌کنیم» پایال کاپادیا، «آنورا» شان بیکر، «کارآموز» علی عباسی، «پرنده» آندریا آرنولد، «گرفتار جزر و مد» جیا ژانگ-که، «امیلیا پرز» ژاک اودیارد، «دختری با سوزن» مگنوس فون هورن، «گرند تور» میگل گومز، «انواع مهربانی» یورگوس لانتیموس، «قلب‌های تپنده» ژیل للوش، «لیمونوف: تصنیف» کریل سربرنیکوف، «مارچلو میو» کریستوف اونوره، «مگالوپولیس» فرانسیس فورد کاپولا، «متل دستینو» کریم عینوز، «اوه، کانادا» پل شریدر، «پارتنوپ» پائولو سورنتینو، «کفن ها» دیوید کراننبرگ، «ماده» کورالی فارگیت، «الماس وحشی» آگاته رایدینگر، «گرانبهاترین محموله ها» میشل آزاناویسیوس، «دانه انجیر مقدس» محمد رسول‌اف و «سه مایل تا پایاین دنیا» ساخته امانوئل پاریو.

برنده نخل طلا در مراسم اختتامیه جشنواره در ۲۵ ماه می (۵ خرداد) معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند