Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال اعلام عادی شدن روابط بحرین با رژیم صهیونیستی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نخست وزیر انگلیس شنبه شب واکنش نشان داد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این زمینه در توییتی نوشت: «اتحادیه اروپا از ایجاد روابط بین بحرین و اسرائیل به عنوان یک گام مثبت برای منطقه استقبال میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صلح و امنیت مستلزم رویکرد منطقه ای و فراگیر با راه حل دو دولتی است که بر اساس پارامترهای توافق شده بین المللی و حقوق بین الملل ایجاد شده است.»

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس نیز در این زمینه در توییتی نوشت: «تصمیم بحرین و اسرائیل برای عادی سازی روابط بسیار خوشحال کننده است و امیدوارم دیگران نیز برای کمک به ایجاد یک خاورمیانه با آرامش تر از این مسیر پیروی کنند.»

«هایکو ماس»  وزیر خارجه آلمان نیز در توییتی نوشت : «برقراری روابط دیپلماتیک بین اسرائیل و بحرین مهمترین گام به سوی صلح در منطقه است.  اطمینان دارم که این توافقنامه همچنین انگیزه جدیدی به روند صلح بین اسرائیل و فلسطینیها خواهد داد.»

کمتر از یک ماه پس از توافق امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی برای برقراری روابط دیپلماتیک و عادی سازی روابط و همانگونه که پیش از این در اظهارنظر برخی مقامات این رژیم نیز به آن اشاره شده بود، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه (۲۱ شهریور/۱۱ سپتامبر) خبر عادی‌سازی روابط بین رژیم‌های اسرائیل و بحرین را اعلام کرد. 


اعلام توافق بحرین و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط خشم گروه‌های فلسطینی و تشکل‌های انقلابی بحرین را به دنبال داشت و ایران و ترکیه آن را محکوم و وزیر خارجه اردن نیز حل مناقشه اعراب و اسرائیل را جز با پایان اشغالگری امکانپذیر ندانست.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: اتحادیه اروپا رژیم صهیونیستی بحرین اروپا جوزپ بورل رئیس سیاست خارجی اسرائیل بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس عادی سازی روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات

یک هیات شامل نیروهای امنیتی مصر عصر امروز (جمعه) به منظور میانجیگری مذاکراتِ رژیم اسرائیل و حماس بر سر تبادل اسیران، وارد تل‌آویو شد.

به گزارش مشرق، منابع صهیونیستی اعلام کردند که هیات مصری پس از ورود به تل‌آویو دیدارهای خود را با مقامات ارشد امنیتی رژیم اسرائیل در خصوص ابتکار قاهره برای دستیابی به توافق آتش‌بس و آزادی اسرای صهیونیست از نوار غزه آغاز کرد.

منابع رژیم صهیونیستی افزودند که هیات مصری، یک تیم کاری است و «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر در آن حضور ندارد.

سفر هیات مصری به تل‌آویو در حالی صورت می‌گیرد که قرار است «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفر به عربستان سعودی، سه شنبه آینده وارد تل آویو شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری معا، بلینکن در سفر یک روزه خود به تل‌آویو با مقامات رژیم اسرائیل درباره تبادل اسیران صهیونیست در غزه و تحولات جنگ غزه گفت و گو خواهد کرد.

در این پیوند، پایگاه خبری «مصراوی» بامداد امروز (جمعه) به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که تل‌آویو مایل است در صورت توافق با حماس بر سر آزادی اسرا و آتش‌بس در خصوص قصد خود برای حمله به رفح تجدید نظر کند.

بر اساس این گزارش، این به معنای پایان جنگ نیست و رژیم صهیونیستی در خصوص اتمام جنگ کوتاه نخواهد آمد.

در همین رابطه رسانه‌های عربی گزارش دادند که مصر به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده که حاضر است در ازای عدم حمله به رفح، مذاکرات آتش بس برای توافق با حماس را با میانجیگری خود از سر بگیرد.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با طرح‌های ارتش برای حمله به رفح موافقت کرده اما هنوز برای اجرای آن چراغ سبز نشان نداده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است