Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از کارشناسان امور بین‌الملل منطقه موضع‌گیری امام خامنه‌ای علیه هتاکی نشریه «شارلی ابدو» را بیانگر رویکرد و موضع همه آزادگان جهان خواندند و تأکید کردند: فرانسه با سکوت در برابر توهین به مسلمانان، به‌دنبال دیکتاتوری فرهنگی و استعمار کشورهاست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، به‌دنبال اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت نورانی پیامبر اعظم(ص) که با سکوت معنادار جهان عرب و واکنش منفعلانه آن‌ها همراه شد، آیت‌الله خامنه‌ای بیانیه‌ای صادر و اقدام موهن غربی‌ها را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان انتشار کاریکاتورهای موهن منتشرشده در نشریه فرانسوی در اهانت به چهر‌ه‌ نورانی و قدسی پیامبر اکرم(ص) را گناهی بزرگ و نابخشودنی خوانده و فرمودند: بار دیگر عناد و کینه‌ شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ مسلمانان آشکار شد. بهانه‌ آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود، غلط و عوام‌فریبانه است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: سیاست‌های عمیقاً ضد اسلامی صهیونیست‌ها و دولت‌های استکباری عامل این‌گونه حرکت‌های دشمنانه است که هر چند یک‌بار بروز می‌یابد. این حرکت در این برهه‌ زمانی می‌تواند به انگیزه‌ منصرف کردن ذهن ملت‌ها و دولت‌های غرب آسیا از نقشه‌های شومی باشد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای منطقه در سر دارند.

امام خامنه‌ای خطاب به امت اسلام فرمودند: ملت‌های مسلمان به‌ویژه کشورهای غرب آسیا علاوه بر حفظ هوشیاری در امور این منطقه‌ حساس باید دشمنی‌های سیاستمداران و سردمداران غربی را در قبال اسلام و مسلمین هرگز فراموش نکنند.

بیشتر بخوانید:

لبیک علمای اسلام به پیام رهبر انقلاب در محکومیت توهین نشریه فرانسوی

به همین مناسبت «شیخ بلال سعید شعبان»، دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان، «خلف المفتاح»، مدیرکل مؤسسه بین‌المللی قدس شعبه سوریه و «سلیم المنتصر»، فعال و تحلیلگر سیاسی یمن، سه کارشناس عرب‌زبان منطقه در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به تبیین و تحلیل ابعاد توهین نشریه فرانسوی پرداختند و در عین حال از موضع قاطع رهبر انقلاب اسلامی قدردانی کردند. در زیر مشروح این مصاحبه بیان می‌شود:

آنا: غربی‌ها با ادعای آزادی بیان تلاش کردند موضوع توهین به پیامبر اکرم(ص) را توجیه کنند، تحلیل شما از چنین رویکردی و سکوت دولت فرانسه چیست؟

شعبان: سکوت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در قبال جرمی که نشریه شارلی ابدو در انتشار کاریکاتور موهن از پیامبر اکرم(ص) مرتکب شد، مایه ننگ و ادعای آن‌ها که می‌گویند (ترسیم کاریکاتور) در چارچوب آزادی بیان انجام ‌شد، عین دروغگویی و افترا بستن است؛ زیرا آزادی بیان به معنی توهین به ادیان نیست و در ادیان آسمانی نیز چنین خط‌مشی وجود ندارد که بنا بر ابراز عقاید بخواهند به ادیان دیگر توهین کنند.

شیخ بلال سعید شعبان، دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان

اقدام نشریه فرانسوی به طور کامل نقض مبادی آداب و نقض آشکار اصول آزادی بیان غربی است که معتقدند در چارچوب خاصی می‌توانند انتقادات خود را مطرح کنند. کاریکاتور شارلی ابدو نه‌تنها در راستای انتقاد از موضوعی خاص نبود، بلکه اقدامی خلاف عرف و حقوق انسانی و اخلاقی برای توهین به دینی آسمانی با میلیون‌ها پیرو است. نشریه فرانسوی در حالی به اسلام و پیامبر اسلام(ص) توهین کرد که دولت فرانسه هولوکاست را انکار می‌کند، مانع از انتشار گزارش‌های افشاگرانه درباره این واقعیت تاریخی می‌شود و حتی از انتشار اخباری که درباره هولوکاست تردید ایجاد می‌کنند، حمایت می‌کند.

دولت فرانسه به‌دنبال دیکتاتوری فرهنگی و استعمار بر کشورهایی است که راه مخالفت با قوانین غیرانسانی آن‌ها را دنبال می‌کنند. پاریس به‌دنبال ترویج نظامی‌گری در جهان است و تلاش می‌کند با تفکرات مخالف خود از منظر اقتصادی و سرکوبگری وارد شود. تبعات چنین تفکری را می‌توان در توهین نشریه شارلی ابدو به اسلام و پیامبر اکرم(ص) مشاهده کرد.

پاریس با نام آزادی بیان جنگی در خاورمیانه آغاز کرده است و می‌خواهد در دین مبین اسلام تشکیک ایجاد کند؛ در این راستا از فضای مجازی و رسانه‌های جیره‌خوار خود سود می‌جوید.

آنا: غربی‌ها چگونه توانستند در میان کشورهای عربی نفوذ کنند و شاهد عادی‌سازی روابط و دوری از آرمان فلسطین هستیم؟ 

شعبان: پروژه آمریکایی-صهیونیستی-عربی از چند سال پیش با هدف تسلط بر کشورهای اسلامی پیاده‌سازی شده و در حال اجراست. آن‌ها به‌دنبال تجزیه منطقه و ایجاد نقشه‌ای بر مبنای طایفه‌گری هستند تا دیگر جبهه مقاومت نتواند وحدت خود را در برابر محور غربی حفظ کند. موجی که فرانسه به راه انداخت، با غوغاسالاری صهیونیستی همراه شد و اسرائیل با رسانه‌های خود موج فضای مجازی را علیه کشورهای عربی در دست گرفت.

مرجعی که صهیونیست‌ها تلاش کردند آن را مستمسک نفوذ خود در کشورهای عربی قرار دهند، توافق «سایکس-پیکو» بود و با وعده توافق مشابه که بتواند (در ظاهر) موضوع فلسطین را قوت ببخشد، عملیات روانی خود را پیش بردند.

آنا: پیام رهبر انقلاب را در واکنش به توهین نشریه فرانسوی حاوی چه نکاتی می‌بینید؟

شعبان: پیام رهبر ایران درباره اقدام کینه‌توزانه نشریه فرانسوی اقدامی بموقع و مناسب بود، زیرا دشمن در حال کاشتن بذر کینه در میان مردم منطقه از مذاهب مختلف است و در این تفرقه‌افکنی برایشان  نژاد، زبان و دین تفاوتی ندارد؛ تنها به برهم زدن منطقه و به جان هم انداختن مردم می‌اندیشند تا به منافع استعماری خود دست یابند. در این توطئه نمادها و مقدسات مسلمانان هدف قرار گرفته‌اند و بنا به فرموده رهبر انقلاب اسلامی همه مسلمانان باید در قبال این توطئه‌ هوشیار باشند و نقشه دستان پشت‌ پرده رسانه‌های غربی-صهیونیستی را بخوانند.

امروز همه مسلمانان و انسان‌ها هدف توطئه غرب قرار گرفته‌اند، غافل از اینکه در دین اسلام محمد مصطفی(ص) رحمتی برای بشریت و جهانیان است و با این‌گونه بازی‌های سیاسی نمی‌توانند چهره دین اسلام ناب محمدی را مخدوش کنند. 

مفتاح: از رهبر انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای به‌دلیل اتخاذ موضع شجاعانه که موجب ارتقای جایگاه مجامع اسلامی و نیز افزایش جایگاه جمهوری اسلامی نزد ملت‌ها در دفاع از امت اسلامی شد، قدردانی می‌کنم. خوار و ذلیل شد آن کسی که تلاش کرد از رسول اعظم(ص) بد بگوید و چهره‌ نورانی‌اش را مخدوش کند؛ این ذلالت را می‌توان در وضع کنونی صهیونیست‌هایی مشاهده کرد که کینه خود را از اسلام در دل دارند و تاریخ نشان داده است از کینه‌توزی خود طرفی نبسته‌اند و غده سرطانی اسرائیل رو به زوال و نابودی است.

المنتصر: پیام سیدعلی خامنه‌ای، رهبر عالی انقلاب اسلامی بعد از سکوت برخی کشورهای دست‌نشانده عربی به‌ویژه عربستان که حکامش دروغگو، منافق، ریاکار، مدعی خادمین حرمین شریفین است و خود را نماینده اسلام و مسلمانان می‌دانند، صادر شد که بیانگر  موضع‌گیری قاطع همه مسلمانان راستین جهان است.

سلیم المنتصر، فعال و تحلیلگر سیاسی یمن

موضع‌گیری امام خامنه‌ای بیانگر رویکرد و موضع همه آزادگان جهان است که به آزادی بیان و احترام گذاشتن به حقوق دیگران پایبند هستند، در امور خود سیاسی‌کاری نمی‌کنند و به عقاید همه مسلمانان و سایر ادیان احترام می‌گذارند. پیام رهبر ایران بر همه هجمه‌ها و توطئه‌های غرب فائق آمد و پشت‌پرده انتشار کاریکاتور موهن از پیامبر(ص) را به‌وسیله نشریه شارلی ابدو فاش کرد.

پیام رهبر ایران تأکیدی بر قدرت مقاومت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است که امام خمینی، رهبر کبیر انقلاب اسلامی آن را بنیان نهادند و به انقلابی برای پناه دادن به همه مستضعفان جهان تبدیل شد.

جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه‌ای نماینده اسلام، مدافع مقدسات و حامی خاک همه مسلمانان در سوریه، عراق، یمن، فلسطین، بوسنی و ... است. خاصیت انقلاب ایران است که باعث می‌شود در تلاطمی که غربی‌ها رقم می‌زنند، پشت و پناه مسلمانان و حامی آن‌ها باشد.

آنا: انتظاری که از کشورهای عربی می‌رفت، انتشار بیانیه یا موضع حداقلی در برابر انتشار کاریکاتور موهن بود، ولی انجام نشد. به نظر شما کشورهای عربی و اسلامی باید در این زمینه چه رویکرد منسجمی اتخاذ کنند؟

مفتاح: متأسفانه شاهد واکنش منفعلانه کشورهای عربی بودیم. معتقدم کشورهای عربی و اسلامی باید هم‌راستا با یکدیگر علیه فرانسه اتخاذ موضع کنند و پاریس باید مجبور شود مسئولیت اقدام خود را بپذیرد، زیرا تعرض به ادیان در چارچوب ادعای آن‌ها درباره آزادی بیان نمی‌گنجد و در پس آن توطئه‌های افراط‌گرایانه نهفته است. 

خلف المفتاح، مدیرکل مؤسسه بین‌المللی قدس (شعبه سوریه)

آنا: به‌عنوان سؤال آخر، تحلیل شما از عادی‌سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی چیست؟

مفتاح: این عادی‌سازی روابط نیست، بلکه خیانتی به امت و ملت فلسطین است و باعث برانگیخته‌شدن احساسات اعراب و مسلمانان می‌شود. این اقدام در راستای جلب رضایت و بنا بر میل آمریکا برای توطئه‌چینی علیه امت اسلامی و تلاش برای مشروعیت‌ بخشیدن به موجودیت رژیم صهیونیستی انجام شد.

بحرین تلاش می‌کند تا با ائتلاف با صهیونیست‌ها راه را بر اقدامات ایران در منطقه ببندند و امنیت این کشور را تهدید کنند تا دست از حمایت از محور مقاومت بردارند و تردیدی وجود ندارد عادی‌سازی به معنای پایان کار حکومت دست‌نشانده بحرین و اقدامی علیه خواست مردم این کشور است.

انتهای پیام/4106/4033/پ

منبع: آنا

کلیدواژه: شارلی ابدو فرانسه رژیم صهیونیستی رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی انتشار کاریکاتور نشریه فرانسوی امام خامنه ای پیامبر اکرم ص همه مسلمانان کشورهای عربی صهیونیست ها توهین نشریه شارلی ابدو پیام رهبر عادی سازی غربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیشرفت شگرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی در گفتگویی که با خبرگزاری دانشجو داشته، افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشورهای دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899837

دیگر خبرها

  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد