Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، قمری مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی  سازمان توسعه تجارت در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر تصریح کرد: بر اساس بند ۱۰ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، حمایت هدفمند در جهت افزایش صادرات و زیرساخت های صادراتی باید صورت بگیرد از این رو بسته حمایت از صادرات غیر نفتی طراحی شد و امسال از ابتدای سال تدوین و از تیرماه ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در این بسته مشوق های صادراتی در دو بخش تعیین شده است.بر این اساس ۲ هزار میلیارد تومان منابع صندوق توسعه ملی و به همین میزان منابع بانکی به عنوان سرمایه در گردش در اختیار صادرکنندگان قرار می گیرد که نرخ سود ۱۴.۵ درصدی دارد.

قمری در خصوص تخصیص محدود مشوق های صادراتی بیان کرد: در سال ۹۷ از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته۲۰ میلیارد تومان  مشوق صادراتی به ۹۰۰ شرکت اعطا شد. در سال ۹۸ اواخر سال بسته حمایی ابلاغ شد که به دلیل  مشکلات ناشی از شیوع کرونا بودجه ای تخصیص نیافت اما امسال قول داده شده که این محدودیت ها جبران شود.

این مقام مسئول افزود: امسال علاوه بر منابع صندوق توسعه ملی، ۶۰۰ میلیارد تومان در بودجه برای مشوق های صادراتی تخصیص داده شده که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان به ماداده اند بقیه مبالغ هم  سازمان برنامه و بودجه قول تخصیص داده است.

قمری ادامه داد: امسال سرمایه صندوق ضمانت صادرات  داشته است که کمک بزرگی به بخش صادرات محسوب می شود.

او افزود: امسال که صادرات نقش مهمی در جهش تولید دارد قول داده شده که تخصیص ها ادامه داشته باشد.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ صادرکننده تعهد ارزی خود را به مبلغ ۱۴ ملیارد یورو انجام داده اند و بیش از میزان تعهد، ارز صادراتی را برگردانده اند. در  تخصیص مشوق های صادراتی، اولویت اصلی بازگشت ارز صادراتی است.

او در خصوص استرداد مالیات بر ارزش افزوده برای صادرکنندگان بیان کرد: سازمان مالیات بخشنامه ای صادر کرد که طبق آن استرداد مالیات بر ارزش افزوده به صادرکنندگان تسریع خواهد شد.

قمری افزود: براساس بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی؛ مالیات برارزش افزوده صادرکنندگان سال ۹۷ که تا ۳۰ دی ماه سال ۹۸ ایفای تعهد کرده اند، مسترد خواهد شد.

پرداخت محدود مشوق های صادراتی

در ادامه برنامه لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: مشوق‌های صادراتی از سال ۹۰ قطع شد و از سال ۹۷ با تخصیص هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه کلید خورد که از این رقم تنها حدود ۲۰ میلیارد تومان (کمتر از ۲ درصد) در اختیار سازمان توسعه صادرات قرار گرفت.

او افزود: در سال ۹۸ نیز ۷۸۰ میلیارد تومان بودجه از اواخر بهمن تا اسفند تخصیص یافت، اما هیچ مبلغی پرداخت نشد. برای سال ۹۹ نیز فروردین ماه بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی تصویب و ابلاغ شده است اما هنوز مبلغی پرداخت نشده است.

لاهوتی تصریح کرد: تاکنون  بیش از این که بخش صادرات دریافتی و حمایتی داشته باشد  صحبت در این خصوص شده است و عملیاتی شدن مشوق‌های صادراتی کماکان با مشکل مواجه است.

رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: غیر از بخش منابع صندوق توسعه ملی و سرمایه گذاری بانک‌ها؛ در بخش مشوق‌ها با توجه به  محدودیت بودجه مبالغ تخصیص یافته محدود و نزدیک به صفر بوده است.

ضرورت تسریع استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان

او افزود: در شرایط کنونی که دولت با کمبود منابع درگیر است می‌تواند موانع را از طریق خود صادرکنندگان تسهیل گری کرده و از صادرات حمایت کند بخصوص در بخش حمل نقل که می‌توان با حمایت‌ها قیمت‌ها را رقابتی کرد.

لاهوتی تصریح کرد: سرعت  حمایت ها کم است به طور مثال  در قانون حداکثر زمان بازگشت مالیات بر ارزش افزوده به صادرکنندگان ۵ ماه است و این امر محقق نشده است.

او تاکید کرد: باید سرعت استرداد مالیات بر ارزش افزوده زیاد شود و  مسئولان مشکلات حوزه صادراتی را برطرف کنند. همچنین باید برای صادرکنندگان خوش حساب در بسته تشویقی نکاتی در نظر گرفته شود.

* باشگاه خبرنگاران

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: استرداد مالیات بر ارزش افزوده مشوق های صادراتی میلیارد تومان مشوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۲۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار قدس در رابطه با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بیان داشت: مشکل این است آن هایی که فعالیتشان آشکار است، معمولا مشمول پرداخت مالیات می شوند ولی آن هایی که فعالیتشان زیر زمینی و یا مخفی است معمولا به نوعی از پرداخت مالیات فرار می کنند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر مشوق های مالیاتی هوشمند و هدفمند در جهت افزایش مشارکت مردم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، بیان داشت: تولیدکنندگان و سرمایه گذارانی که فعالیتشان شفاف و آشکار است، باید مورد شمول مشوق‌های مالیاتی جدید شوند و این تغییر مهم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، کاری بسیار درست و دقیق در جهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم است. وقتی کار تولید مورد اقبال قرار گیرد، طبیعتا مشارکت مردم می تواند در آن بخش تولیدی افزایش پیدا کند.

حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در مناطق محروم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: هر چقدر مشوق های مالیاتی در مناطق محروم و کم برخوردار بیشتر باشد و به خصوص از لحاظ زمانی مدت این معافیت‌ها زیاد باشد، باعث جلب توجه و گرایش افراد به سرمایه گذاری در آن مناطق می شود.

وی همچنین در انتقادی نسبت به لایحه بودجه 1403 گفت که دولت برای بودجه سال 1403 در بخش تبصره و احکام بودجه، این مساله را به صراحت نیاورده بود و بعد در جداول آورده است که کار درستی نیست و موجب شده است که زمان بررسی بودجه به درازا کشیده شده است.

حاجی دلیگانی در خصوص زمان بررسی لایحه « اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم» یادآور شد که لایحه باید فرایند و مسیر خود را طی کند و زمان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با توجه به درگیر بودن صحن به بحث بودجه و برنامه هفتم مشخص نیست.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور