Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@18:18:46 GMT

حملات ۱۱ سپتامبر، نقطه عطفی برای اسرائیل

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۲۳۵۸

حملات ۱۱ سپتامبر، نقطه عطفی برای اسرائیل

به گزارش افکارنیوز،

 «خالد صفوری» کارشناس آمریکایی-فلسطینی امروز (جمعه) در گفت‌و‌گویی در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به تأثیر این رخداد بر توسعه لابی صهیونیسم در آمریکا پرداخت. 

اخبار بین الملل- او به وبگاه عربی۲۱ گفت که این حادثه یک نقطه عطف در لابی‌گری صهیونیست‌ها در آمریکا بود، بدین صورت که آن‌ها توانستند بر عامه مردم از این گذرگاه تأثیر بگذارند و چنین وانمود و تبلیغ کنند که مسلمانان برای تمامی آمریکایی‌ها دشمن محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وی دموکرات‌ها در آمریکا از لحاظ تاریخی قرابت بیشتری به صهیونیست‌ها دارند و از سوی دیگر گروه لابی‌گری کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (ای‌پک) بیشتر از دموکرات‌ها بود اما حوادث ۱۱ سپتامبر این وضعیت را تغییر داد.   

خالد صفوری گفت که لابی اسرائیل با سوءاستفاده از موج شکل گرفته علیه مسلمانان در آمریکا، تلاش کرد تا در اذهان آن‌ها مسلمانان را دشمن آمریکایی‌ها جلوه دهد و مبارزه با تررویسم را مبارزه علیه مسلمانان بخواند تا در مراحل بعدی درگیری رژیم اسرائیل با فلسطینیان را مبارزه با تروریسم جلوه دهد.  

او افزود: «ای‌پک توانست آمریکایی‌ها را قانع کند که جنگ اسرائیل همان جنگ آمریکاست و تروریست‌هایی که حملات علیه آمریکا را ترتیب دادند، همانهایی هستند که به اسرائیل حمله می‌کنند و از این پس بود که همدردی‌ با اسرائیلی‌ها افزایش زیادی پیدا کرد.»    

این کارشناس فلسطینی‌الاصل ساکن آمریکا سپس گفت که این سخنان به معنی این نیست که دموکرات‌ها در مسیری خلاف اسرائیل گام بر می‌دارند اما از اینکه اسرائیل چنین وانمود می‌کند که حمایت آمریکا از این تل آویو یک سیاست حزبی و مخصوص جمهوری‌خواهها است، عصبانی هستند. 

خالد صفوری در بخش دیگری از سخنان خود به نوع رفتار سیاسی نتانیاهو پرداخت و گفت که نتانیاهو بزرگترین خدمت را به فلسطینی‌ها کرد، چرا که او اخیرا ائتلاف با آمریکا را به نام ترامپ و جریان راستگرای آمریکا زده و این مسأله موجب شده است تا بخش زیادی از دموکرات‌ها حتی یهودیان دموکرات نیز از چنین اقدامی خشمگین باشند.  

صفوری توضیح داد که حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی هیچ زمانی مبنای حزبی نداشته است، اما بنیامین نتانیاهو و دونالد ترامپ این حمایت را حزبی و به نفع جمهوری‌خواهها کردند.  

او گفت که نتانیاهو چنین سیاستی را پیش از روی کار آمدن ترامپ آغاز کرد و آن زمانی بود که به هنگام سفر خویش به آمریکا به طور مستقیم از اعضای کنگره خواست به علت توافق هسته‌ای با ایران تا علیه «باراک اوباما» رأی دهند. این درخواست برای دموکرات‌ها یک توهین محسوب می‌شد، چرا که یک مسئول خارجی از کنگره خواسته بود تا علیه رئیس‌جمهور رأی منفی بدهد. در آن ماجرا حتی یهودیان دموکرات نیز به نتانیاهو اعتراض کردند.  

این کارشناس امور آمریکا چنین تحولی در رابطه رژیم صهیونیستی با احزاب آمریکایی را حاصل یک شب و روز ندانست و گفت که این روند به طور تدریجی و از حوادث ۱۱ سپتامبر به این سو آغاز شده بود.  

به گفته وی گروه لابی‌گری کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (ای‌پک) هم اکنون تمامی تلاش خود را برای مخالفت با درخواست اعضای دموکرات کنگره برای تعویق طرح اشغال کرانه باختری به کار گرفته است.

سخن این کارشناس امور آمریکا در خصوص رابطه لابی ای‌پک با جمهوری‌خواهان در حالی است که  «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات پیش رو، بامداد امروز (جمعه) طی سخنرانی در همایش لابی صهیونیستی «جِی استریت»، مدعی شد ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای ایران، رژیم اسرائیل را در خطر قرار داده و همچنین با پذیرش تئوری‌های توطئه راست‌های افراطی، جامعه یهودیان آمریکا را نیز به خطر انداخته است. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حادثه ۱۱ سپتامبر دموکرات ها ۱۱ سپتامبر اسرائیل دموکرات ها ۱۱ سپتامبر دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۲۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکای شعله‌ور!

حالا چشم مردم آمریکا و البته جهانیان به برخوردهایی از پلیس این کشور باز می‌شود که پیش از این از سمت خود آمریکایی‌ها در سراسر جهان مورد اعتراض بود. عکس‌هایی از تک‌تیراندازهای آمریکایی بر بام خانه‌های مشرف به دانشگاه‌های آمریکا از جمله تصاویر فراگیر شده این روزهاست. ویدئوهای سرکوب و بازداشت معترضان هم چیزی نیست که آمریکایی‌ها بتوانند آن را زیر فرش پنهان کنند و رسوایی آنها تا جایی پیش رفته که حتی دادستان‌جورجیا به‌صراحت اعلام کرده است «دانشجویان را سرکوب کنید.» و یک اکانت توییتری منتسب به ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرده با شناسایی این دانشجویان با آنها برخورد خواهد کرد! در همین ارتباط نیز سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد. دولت و کنگره آمریکا به‌رغم مخالفت شدید افکار عمومی خود در ادوار مختلف به‌ویژه در روزهای اخیر حمایت‌های گسترده‌ای از جنگ و تجاوز اسرائیل علیه فلسطین کرده‌اند. دولت آمریکا روز پنجشنبه‌ ۳۰ فروردین، قطعنامه درخواست عضویت کامل کشور فلسطینی را در سازمان ملل متحد وتو کرد. وتوی این قطعنامه از سوی آمریکا در حالی صورت گرفت که فرانسه، چین و روسیه، سه عضو دائم شورای امنیت و همچنین دو متحد آمریکا یعنی ژاپن و کره جنوبی به پیش‌نویس این قطعنامه رأی مثبت داده بودند. همچنین مجلس سنای آمریکا به‌تازگی یک بسته کلان حمایت مالی از اسرائیل را شامل ۱۷میلیارد دلار به تصویب رساند که چهار میلیارد دلار آن صرف تکمیل سیستم‌های دفاع موشکی اسرائیل خواهد شد. پس از این اقدامات بود که شعله‌های خشم دانشجویان آمریکایی علیه حامیان اسرائیل از جمله در دانشگاه‌های این کشور بالا گرفت. اکنون امواج خروشان اعتراض دانشجویان علیه اسرائیل تقریبا به سراسر آمریکا سرایت کرده و تظاهرات دانشجویان طرفدار فلسطین به‌عنوان مهم‌ترین جنبش ضد اسرائیلی تاریخ آمریکا در ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا با قدرت خواستار پایان یافتن جنگ در غزه، آتش‌بس و عدم حمایت حاکمان کاخ سفید از صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان شده است. این درحالی است که برخی نمایندگان رسانه‌ها و ناظران بین‌الملل پیش‌بینی کردند چادرهای اعتراضی دانشجویان در روزهای آتی بخش‌های بیشتری از آمریکا و اروپا را فرا می‌گیرد. 

دیگر خبرها

  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • آمریکای شعله‌ور!
  • غرب بدون روتوش
  • عکس| واکنش توییتری پویانفر به اعتراضات دانشگاهیان آمریکا علیه اسرائیل
  • رد پای لابی صهیونیستی در هیاهوی دوباره خارج نشینان | توماج، اسم رمز فراموشی فاجعه غزه