Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@18:41:39 GMT

بهترین دمنوش برای تقویت سیستم تنفسی

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۳۰۲۵

توصیه می‌کنیم که بهترین دمنوش‌ها برای تقویت سیستم تنفسی را بشناسید تا بتوانید هم در صورت ابتلا به حساسیت پاییزی و هم در صورت ابتلا به کووید-۱۹ از آن‌ها استفاده کنید.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ امسال به دلیل بیماری کرونا ممکن است این حساسیت‌های پاییزی با علایم بیماری کرونا اشتباه گرفته یا تشدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتلا به کووید-۱۹ می‌تواند با مشکلات تنفسی مختلفی برای بیماران مبتلا همراه باشد. حتی اگر به کووید-۱۹ مبتلا شده و آن را پشت سر گذاشته باشید، باز هم ممکن است در ساعاتی از روز دچار سرفه‌های ناگهانی، تنگی نفس یا خس‌خس سینه شوید.

از این‌رو توصیه می‌کنیم که بهترین دمنوش‌ها برای تقویت سیستم تنفسی را بشناسید تا بتوانید هم در صورت ابتلا به حساسیت پاییزی و هم در صورت ابتلا به کووید-۱۹ از آن‌ها استفاده کنید.

دمنوش زنجبیل

زنجبیل برای کاهش التهاب در بدن، تنظیم قند خون و برطرف کردن حالت تهوع موثر است. مصرف روزانه دمنوش زنجبیل می‌تواند به کاهش شدید التهاب در سیستم تنفسی کمک و علایم تنگی نفس، سرفه و احساس سوزش یا خس‌خس سینه و گلو را برطرف کند.

تهیه دمنوش زنجبیل

می‌توانید یک تکه زنجبیل تازه را همراه با حدود یک بند انگشت چوب دارچین داخل آب جوش بریزید و ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا این دمنوش روی حرارت غیرمستقیم دم بکشد. سپس آن را با مقداری عسل و لیموترش تازه میل کنید.

چای سبز

چای سبز سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان‌هاست و مصرف منظم آن می‌تواند علاوه بر کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی، باعث بهبود شرایط تنفسی در بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی شود.

تهیه دمنوش چای سبز

می‌توانید چای سبز را مانند چای سیاه دم کنید و روزانه یک تا دو فنجان از آن را همراه با مقداری عسل بنوشید.

دمنوش شیرین‌بیان

از زمان‌های قدیم ریشه شیرین‌بیان برای درمان بیماری‌های مختلفی ازجمله آسم و آلرژی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. شما هم می‌توانید این روز‌ها از دمنوش شیرین‌بیان برای بهبود سیستم تنفسی در شرایط شیوع کرونا کمک بگیرید.

تهیه دمنوش شیرین بیان

مصرف روزانه بیش از یک فنجان دمنوش شیرین‌بیان می‌تواند عوارضی برای بدن در پی داشته باشد. برای تهیه دمنوش شیرین‌بیان بهتر است که مقداری از ریشه شیرین‌بیان را داخل ۲۴۰ میلی‌لیتر آب جوش بریزید و ۱۰ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا دمنوش شما آماده مصرف شود.

منبع: خراسان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیستم ایمنی بدن دمنوش سیستم تنفسی دمنوش شیرین سیستم تنفسی کووید ۱۹ تهیه دمنوش چای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟

به گزارش مدیسن نت، محققان تاکید کردند که خطر سرطان ثانویه برای هر بازمانده سرطان سینه بسیار کم است. با این حال، نسبت به افرادی که هرگز سرطان سینه نداشته اند، این خطر افزایش می‌یابد.

«آنتونیس آنتونیو»، نویسنده ارشد این مطالعه از بخش بهداشت عمومی و مراقبت‌های اولیه در دانشگاه کمبریج در بریتانیا، خاطرنشان کرد: «این بزرگترین مطالعه تا به امروز برای بررسی خطر ابتلا به سرطان دوم در بازماندگان سرطان سینه است.»

تیم او داده‌های بیش از ۵۸۰ هزار زن و بیش از ۳۵۰۰ مرد بازمانده از سرطان سینه را که در مجموعه داده‌های ملی ثبت سرطان بریتانیا ثبت‌نام کرده بودند، بررسی کردند. همه آن ها تشخیص اولیه سرطان سینه شان بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ انجام شده بود.

این تیم گزارش داد که زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنانی که قبلاً هرگز سرطان سینه نداشته اند، دو برابر با احتمال ایجاد تومور در سینه دیگر روبرو بودند.

این مطالعه نشان داد که برای بازماندگان مرد (که سرطان سینه در آن ها یک بیماری بسیار نادر است)، احتمال ابتلا به سرطان در سینه دیگر ۵۵ برابر افزایش یافته بود.

در مورد دیگر انواع تومور، زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنان بدون سابقه سرطان سینه، ۸۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان آندومتر، ۵۸ درصد خطر ابتلا به لوسمی میلوئیدی و ۲۵ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به سرطان تخمدان روبرو بودند.

سن بیمار در نخستین تشخیص سرطان سینه نیز مهم بود: زنانی که قبل از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان تشخیص داده شده بودند، ۸۶ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به سرطان دوم مواجه شدند، در حالی که زنانی که برای نخستین بار پس از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان سینه شده بودند، تنها ۱۷ درصد بیشتر مستعد ابتلا به تومورهای ثانویه سرطانی بودند.

چرا سن مهم بود؟ به گفته تیم آنتونیو، احتمال دارد زنانی که در جوانی به سرطان سینه مبتلا می‌شوند نسبت به زنانی که سرطان‌هایشان در مراحل بعدی زندگی ظاهر می‌شود، حامل ژن‌های مرتبط با سرطان باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی
  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام