Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری آذربایجان غربی، نادر صادقی عصر شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات معادن استان با اشاره به وجود معادن غنی در استان و ضرورت بهره گیری از ظرفیت این معادن در ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال، افزود: متأسفانه بخشی از این معادن غیر فعال هستند و باید مسائل و مشکلات این معادن رفع و بهره برداری از آنها دوباره آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط با معادن استان مسائل و مشکلات معادن راکد استان را احصا تا در جلسه شورای معادن استان در خصوص روند فعالیت این معادن تصمیم گیری شود عنوان کرد: طبق بخشنامه ریاست جمهوری، باید این معادن از صاحبان خلع ید و به افراد جدیدی واگذار شود.

صادقی با اعلام اینکه معادن ارزش افزوده بسیار زیادی در دنیای امروز دارند و نباید اجازه دهیم معدن غیرفعالی در استان وجود داشته باشد، ادامه داد: دستگاه‌های مرتبط با معادن استان مسائل و مشکلات معادن راکد استان را تا جلسه آتی شورای معادن استان شناسایی کنند تا برای رفع آنها تصمیم گیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: معادن ارزش افزوده بسیار زیادی در دنیای امروز دارند و نباید اجازه دهیم معدن غیرفعالی در استان وجود داشته باشد.

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه استان با داشتن یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون تن ذخیره قطعی مواد معدنی مختلف یکی از استان‌های مهم کشور در زمینه ذخیره و تنوع مواد معدنی است گفت: هم اکنون ۵ هزار نفر در بخش معادن استان در حال اشتغال هستند.

پریسا عابدپور با بیان اینکه در یکسال گذشته برای ۳۸ محدوده معدنی جدید پروانه اکتشافی صادر شده است اظهارکرد: ۳۹ محدوده اکتشافی با دریافت گواهی کشف در شرف بهره برداری قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: در این مدت زمان ۴۴ معدن به بهره برداری کامل رسیدند که زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۰۰ نفر در این معادن با حجم برداشت ۷۴۹ هزار و ۳۵۰ تن در سال فراهم شد.

عابدپور از سرمایه‌گذاری بیش از ۳۶۶ میلیارد تومانی در این بخش خبر داد و گفت: خروج مواد معدنی به شکل خام از استان و کشور ضربه اساسی بر بنیان‌ها و درآمدهای اقتصادی استان و حتی کشور وارد می‌کند بر همین اساس ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی در مناطق معدن خیز در سرلوحه اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

کد خبر 5022381

منبع: مهر

کلیدواژه: معادن صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی خام فروشی ویروس کرونا شیراز محرم 99 بازگشایی مدارس آمار کرونا بوشهر گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرکرد مجلس شورای اسلامی کرمانشاه توهین به پیامبر انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم شیوع کرونا آذربایجان غربی مسائل و مشکلات معادن استان مواد معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر کل صنعت، معدن تجارت استان آذربایجان غربی گفت: در راستای تحقق اهداف وزارت صمت و مطابق برنامه زمانبندی ابلاغی کشوری مجوز عملیات اکتشافات و بهره برداری تعدادی از محدوده‌های اکتشافی و معدنی از طریق مزایده عمومی به دارندگان توان فنی و مالی لازم واگذار می‌شود.

عبدالحمید سرتیپی افزود: در فاز نخست ۲۸۹ محدوده معدنی به مزایده عمومی گذاشته شده که متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات، دریافت اسناد و لیست موضوع مزایده به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) به آدرس www.setadiran.ir مراجعه نمایند.

وی عنوان کرد: تمامی اطلاعات، مدارک، اسناد و لیست معادن قابل واگذاری از طریق مزایده در سایت سازمان نیز بارگذاری شده است که متقاضیان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را علاوه بر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سایت سازمان صمت آذربایجان غربی نیز مشاهده کنند، ولی شرکت در مزایده فقط از طریق سامانه تدارکات امکان پذیر خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند