Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محور امام رضا(ع) از ورودی خاور شهر تا میدان موسوم به «پارچین»، مسیری ۱۷ کیلومتری در حوزه شهرستان پاکدشت است که به عنوان تنها محور مواصلاتی، روزانه محل عبور هزاران دستگاه خودرو سبک و سنگینی به شمار می‌رود که به سمت استان‌های شرقی و شهرک‌های صنعتی تردد می‌کنند.
از ورودی شهر «فرون‌آباد» پاکدشت تا میدان پارچین و در محدوده خاتون‌آباد، در دو طرف محور اصلی امام رضا(ع) صدها واحد صنفی هم واقع شده است که بیشتر آنها را تعمیرگاه‌های خودرو تشکیل می‌دهد؛ منطقه‌ای که در آن ترافیک به دلیل توقف دوبله خودروها و عرض کم‌ محور بیشتر می‌شود و گاه تا کیلومترها امتداد پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این ترافیک در ساعات اولیه روز در محور غرب به شرق و در شب ‌هنگام از شرق به غرب ایجاد می‌شود و در صورت بروز حادثه رانندگی، گره آن کورتر می‌شود و گاهی برای ساعت‌ها، زمان برای بازشدنش هدر می‌رود.
واقع شدن محور امام رضا(ع) در جنوب ارتفاعات موسوم به سنگ‌تراشان و «چهل‌قز» نیز باعث می‌شود تا در هنگام بارش نزولات جوی، سیلاب وارد محور امام رضا(ع) شده و به دلیل نبود محورهای فرعی، مسیر به طور کامل مسدود ‌شود.

با وجود آن که در اکثر شهرها عبور خودروهای سنگین از میان شهر ممنوع است ولی در پاکدشت تمامی خودروها مجبور هستند که برای رسیدن به استان‌های شرقی از مرکز شهر عبور کنند و این در حالی است که وجود پنج شهرک صنعتی و صدها واحد تولیدی در این شهرستان، بر تعداد این خودروهای سنگین اضافه می‌کند.
در اواخر سال ۱۳۸۸ و با هدف رفع مشکل ترافیک محور امام رضا(ع) در حوزه شهرستان پاکدشت، احداث کمربندی جنوبی با اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیارد ریالی آغاز شد؛ طرحی که با گذشت ۱۱ سال همچنان نیمه‌تمام باقی مانده است.
این کمربندی ۳۲ کیلومتری از ورودی فروآن‌آباد آغاز شده و با خروج از محور امام رضا(ع) و در نزدیکی شهر شریف‌آباد، بار دیگر وارد این محور مواصلاتی می‌شود.
هرچند که اجرای این مسیر مهم سال‌ها به تأخیر افتاده بود ولی مرداد سال گذشته عملیات اجرایی فاز نخست آن به طول ۱۰ کیلومتر و عرض ۷۶ متر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء آغاز شد ولی تأمین نشدن اعتبار مورد نیاز، اجرای آن را بار دیگر متوقف کرد.

پروژه کمربندی پاکدشت آماده سرمایه‌گذاری است
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای عقد قرارداد سه ساله ساخت و بهره‌برداری ۱۰ ساله جهت احداث پروژه مهم کمربندی جنوبی پاکدشت خبر داد.
خلیل محبت‌خواه گفت: در این پروژه به طول ۳۲ کیلومتر و مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال از امروز تا یکماه آینده آماده مذاکره برای جذب سرمایه‌گذار مطابق با قانون استفاده از ظرفیت بند ۶ تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ در کشور هستیم.
وی گفت: در همین راستا از سرمایه‌گذاران می‌خواهیم برای دریافت اسناد به معاونت مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران مراجعه کنند.
محبت‌خواه ادامه داد: روند تکمیل و احداث طرح در بازه زمانی سه ساله و روند بهره‌برداری ۱۰ ساله با نرخ سود سپرده بلند مدت یکساله بانکی است.
وی تصریح کرد: این پروژه بزرگ شامل ۶۱ دستگاه آبرو، ۱۰ تقاطع غیرهمسطح، دو تقاطع شبدری و ۱۰ دستگاه پل از فرون‌آباد پاکدشت تا شریف‌آباد عبور کرده و علاوه بر کاهش قابل ملاحظه ترافیک شهرهای جنوب و جنوب‌شرقی استان تهران سبب کاهش مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌های محیط زیستی نیز می‌شود.  
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: احداث این پروژه به عنوان یک محور پدافند غیرعامل برای راه‌های استان تهران در مواقع ضروری عمل می‌کند.
منتظر نتیجه فراخوان اداره‌کل راه‌وشهرسازی هستیم
فرماندار پاکدشت نیز با تأکید بر لزوم تکمیل پروژه کمربندی جنوبی شهرستان گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران به عنوان پیمانکار این پروژه، در قالب طرح مشارکت و سرمایه‌گذاری، فراخوانی صادر کرد تا شرکت‌هایی که توانایی و صلاحیت لازم را دارد، در این اجرای این طرح ورود کنند که مسوولان شهرستان نیز منتظر نتیجه این فراخوان هستند.
هادی تمهیدی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: احداث کمربندی برای مردم شهرستان و نیز خودروهای عبوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ضرورت آن بر هیچ کس پوشیده نیست ولی مشکل این است که از همان ابتدا، این پروژه در ردیف پروژه‌های دولت قرار نگرفت و برای آن اعتباری در نظر گرفته نشد.
وی افزود: طی سال‌های گذشته مسوولان شهرستان پیگیری‌هایی برای رفع مشکلات آن و رفع معارضان این پروژه انجام داده‌اند و تا سال ۹۷، حدود پنج کیلومتر از مسیر آزادسازی شد.
وی تصریح کرد: از سال ۹۷ و با مذاکره‌های صورت گرفته، یکی از شرکت‌های وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، کار احداث فاز اول این پروژه را آغاز کرد و ۶ کیلومتر آن را آسفالت و ۱۰ کیلومتر را آزادسازی و زیرسازی کرد و حین انجام این عملیات، پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات مالی پروژه انجام شد.
تمهیدی افزود: علاوه بر تأمین اعتبار، تملک مسیر این کمربندی که بخشی از آن در اراضی کشاورزی واقع شده با موانعی  همراه است که رفع آن به حمایت و نگاه ویژه سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیاز دارد.
وی گفت: در طول محور امام رضا(ع) همواره شاهد ترافیک سنگین و سوانح منجر به خسارت جانی و مالی هستیم که از سازمان جهاد کشاورزی استان تهران درخواست داریم تا با نگاه رفع مشکل و حمایت از مردم به این پروژه نگاه کرد و موانع تملک مسیر کمربندی را برطرف کند تا این پروژه مهم به سرانجام رسد.

وی با اشاره به توقف اجرای فاز نخست این پروژه، بیان کرد: قرار بود بابت مطالبه‌های شرکت پیمانکار، قطعه زمینی به صورت تهاتر واگذار شود که انجام این مهم تا مراحل نهایی نیز پیش رفت و قطعی شد ولی در نهایت به دلیل یک مشکل قانونی، این امر میسر نشد و شرکت پیمانکار نیز کار را متوقف کرد.
فرماندار پاکدشت اظهار امیدواری کرد که با رفع موانع پیش‌رو و تعیین تکلیف فراخوان جذب سرمایه‌گذار، این پروژه مهم راه‌سازی به زودی تعیین تکلیف و عملیات اجرایی آن مجددا آغاز شود.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران قرار دارد و محور ترانزیتی امام رضا(ع) در محدوده این شهرستان از پرترددترین مسیرهای شرق تهران است.

برچسب‌ها وزارت راه و شهرسازی ورامین محمدباقر نوبخت هادی تمهیدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) پاکدشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی ورامین محمدباقر نوبخت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ص پاکدشت وزارت راه و شهرسازی ورامین محمدباقر نوبخت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ص پاکدشت اخبار کنکور راه و شهرسازی استان تهران محور امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۳۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در هراز و چالوس/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی

مرکز مدیریت راههای کشور از یکطرفه شدن محور هراز و جاده چالوس تا اطلاع بعدی خبر داد و اعلام کرد: در جاده‌های ۱۱ استان کشور باران می‌بارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرکز مدیریت راههای کشور سازمان راهداری اعلام کرد: تردد وسایل نقلیه از آزادراه تهران - شمال، محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) محور هراز مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

در زمان حاضر محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) محدوده انارک و حدفاصل هزارچم تا هریجان، محور هراز مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل کهرود تا بایجان و حدفاصل وانا تا رینه، محور فیروزکوه مسیر (شمال به جنوب) محدوده های دماوند و چناران،‌ آزادراه رشت – قزوین حدفاصل پارک جنگلی سراوان تا امامزاده هاشم و محدوده های ورودی شهر رودبار و شیرین‌سو و آزادراه پردیس – تهران و محور قدیم بومهن – تهران محدوده های کمرد و جاجرود ترافیک سنگین است.

آزادراه تهران – شمال و محور چالوس دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

همچنین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل کردان تا گلشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک - ترافیک سنگین، در آزادراه قم – تهران محدوده قیصرآباد و حدفاصل بهشت زهرا تا میدان جهاد و آزادراه ساوه – تهران محدوده نسیم شهر ترافیک نیمه‌سنگین است.

مرکز مدیریت راههای کشور از بارش باران در برخی محورهای استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، ایلام، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، مازندران، مرکزی و همدان خبر داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمامی محورهای منتهی به تهران قفل شد
  • محدودیت تردد در هراز و چالوس/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • ترافیک سنگین در محور هراز و فیروزکوه
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی/جاده چالوس مسدود شد
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است
  • ترافیک سنگین در اکثر محور‌های مواصلاتی کشور
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • ترافیک سنگین در جاده‌های شمال؛ بارش باران در ۲۰ استان
  • وضعیت جاده‌ها| کندوان یک طرفه شد / ترافیک سنگین در محور چالوس