Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@19:36:02 GMT

توانمندی ساخت همه تجهیزات دفاعی را داریم

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۳۳۰۸

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با بیان اینکه هیچکدام از تسلیحات موجود کشور را از جای دیگر نگرفتیم گفت: توانمندی ساخت همه تجهیزات دفاعی را داریم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امیر دریادار حسین خانزادی با حضور در برنامه «نگاه یک» با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح پیش از همه بخش‌های کشور، تحریم شدند، افزود: اگر کسی ادعا کند که تحریم‌ها برداشته شد، فلان تجهیزات پیشرفته نظامی را می‌دهیم نه تنها باور نمی‌کنیم بلکه نمی‌پذیریم، زیرا اکنون خودمان توانمندی ساخت این تجهیزات را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تشکر از جوانان و متفکران ایرانی که شبانه روزی به نیروی دریایی کشورمان کمک می‌کنند، ادامه داد: این جوانان انگیزه مادی ندارند و همین که نتیجه تلاششان به ثمر می‌رسد اقناع می‌شوند.

امیردریادار خانزادی با اشاره به اینکه ساخت پهپاد ایرانی نتیجه هم افزایی بسیار گسترده در داخل مجموعه نیرو‌های مسلح است، افزود: ساخت پهپاد بر دانش بومی ایرانی متمرکز است و در داخل کشور تنوع زیادی از پهپاد‌ها را داریم و اکنون سبد محصولات دفاعی جمهوری اسلامی ایران در موضوع پهپاد، بسیار متنوع است.

او ادامه داد: انواع و اقسام پهپاد‌های برد کوتاه، ریز پرنده، برد متوسط، برد بلند، تهاجمی و جنگ الکترونیک را داریم و در هر فضایی که نیاز به مجموع پهپادی داریم به راحتی وجود دارد و یا دست یافتنی است.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با اشاره به اینکه در مجموعه محصولات دفاعی نیرو‌های مسلح، پهپاد ”سیمرغ“ را به عنوان یک پهپاد مناسب کاملا بومی انتخاب کردیم گفت: بخش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این پهپاد را به کار گرفته است و علاوه بر آن اکنون این پهپاد در بخش‌هایی از سپاه هم در حال به کارگیری و در مجموعه نیروی هوا فضا هم به شکل گسترده در حال کار است.

امیر دریادار خانزادی افزود: با توجه به اینکه این پهپاد ۲۴ ساعت پیوسته و در سقف ارتفاع پرواز بسیار بالا می‌تواند پرواز کند بین ایستگاه‌های نیروی دریایی و نیرو‌های هوا فضای سپاه می‌توانیم پهپاد را به همدیگر پاس دهیم.

وی اضافه کرد: این پهپاد علاوه بر قابلیت شناسایی، توانایی پرتاب بمب هوشمند بسیار دقیق را دارد.

امیردریادار خانزادی گفت: نخستین موضوع مهم در امنیت، داشتن اشراف اطلاعاتی و آگاهی از محیط است که این پهپاد با توجه به ویژگی‌های خود می‌تواند پیوسته در ارتفاع بالا پرواز کند و با دوربین‌های دقیق خود بخش زیادی از اقیانوس را دائم رصد کند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: نسل جدیدی از پهپاد‌ها در حال ساخت در داخل کشورمان است که با سرعت‌های بسیار بالا پرواز می‌کنند و مجهز به انواع مهمات هوشمند هستند و می‌توانند مساحت‌های خیلی دور را هدف قرار دهند.

وی درباره موشک جدید کروز دریایی با نام «ابومهدی» گفت: این موشک، برد بیش از هزار کیلومتر دارد که به سفارش نیروی دریایی ساخته شده است و قابلیت برنامه ریزی متنوع را دارد.

امیر دریادار خانزادی افزود: نگرانی آمریکایی‌ها با وجود این موشک و پهپاد «سیمرغ» بیشتر می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از نقاط غیر قابل برگشت و از سد‌ها عبور کردند و متوقف نمی‌شوند.

وی درباره زیردریایی «فاتح» گفت: این زیردریایی در مقیاس زیردریایی سنگین، اما کوچکتر شده است و همه قابلیت‌ها و ویژگی‌های یک زیردریایی تاکتیکی را با خود دارد و می‌تواند کف نشینی کند.

امیر دریادار خانزادی افزود: این زیردریایی می‌تواند در عمق‌های مشخص که لایه‌های پنهان کاری است به شکل ”هاور“ بماند و می‌تواند اژدر‌های بومی والفجر را حمل کند.

وی اضافه کرد: از آنجا که این زیردریایی صد درصد ایرانی است بنابراین کسی نمی‌تواند تسلیحات آن را تحریم کند، زیرا کاملاً بومی است و از ظرفیت مین‌های رونده هوشمند هم استفاده می‌کند.

امیر دریادار خانزادی در پاسخ به این پرسش که رزمایش مشترک ”ذوالفقار ۹۹“ چه پیامی برای کشور‌های حاشیه خلیج فارس دارد؟ گفت: اساسا دریا را یک عرصه پیوسته می‌بینیم و باید به امنیت همه بخش‌های آن فکر کنیم و به ویژه این که دشمنانی که اکنون منافع جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کنند کسانی هستند که در اقیانوس‌ها گسترش پیدا کردند و قلدرمابانه از همه این ظرفیت پیوسته دریا استفاده می‌کنند و تنها دریا‌هایی که از این موضوع مستثنی است دریا‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است که حتی جرات نمی‌کنند به مرز‌های آن نزدیک شوند.

وی اضافه کرد: بنابراین زمانی که تمرین صحنه رزم واقعی را در قالب یک رزمایش انجام می‌دهیم دریا را به شکل یک فضای رزم پیوسته تصور می‌کنیم و بخشی از تمریناتمان را در آن جا شبیه سازی می‌کنیم.

امیر خانزادی ادامه داد: هم در این رزمایش و هم در دیگر صحنه‌ها قطعاً به تمامیت ارضی و مناطق دریایی کشور‌های همسایه و دوست، احترام کامل می‌گذاریم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش هم با حضور در این برنامه درباره مهمات غیر هوشمند گفت: قبل از اینکه مهمات، هوشمند شوند نحوه عملیات این گونه بود که اگر می‌خواستند هدفی را منهدم کنند باید طبق دانش احتمالات را محاسبه می‌کردند و چند فروند هواپیما هر کدام چند بمب را رها می‌کردند تا شاید به اهداف بخورد، چون نقطه زن نبودند، اما وقتی مهمات، هوشمند و نقطه زن باشد فقط یک هواپیما و یک موشک کافی است و در به کارگیری تجهیزات، صرفه جویی می‌شود.

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده افزود: با توجه به این مزیت‌ها قطعاً در همه مهمات از جمله موشک‌ها و بمب‌ها و هر مهمات دیگر در پی هوشمند سازی آن‌ها هستیم و انجام دادیم.

وی اضافه کرد: دو راهبرد را برای ارتقای توان نیروی هوایی در پیش گرفتیم که یکی به کارگیری پهپاد و هواپیمای بدون سرنشین در کنار هواپیمای با سرنشین است که هم از بیرون و هم از داخل تامین می‌شود و سیاست دیگر ما مهمات هوشمند دوربرد است و همواره در حال ارتقای آن هستیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه هواپیمای «کوثر» کاملا و صد درصد ایرانی است، از همه جوانان و دانشگاهیان و علاقمندان به صنعت هوایی کشور خواست در صورت علاقه با گرفتن وقت قبلی بیایند و کارخانجات ساخت این هواپیما را از نزدیک ببینند.

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده ادامه داد: این هواپیما در تهران و اصفهان در دو بخش در حال ساخت است، بدنه در تهران ساخته و تحویل صنایع دفاعی می‌شود و سیستم‌های موتور و بقیه بخش‌ها بر روی آن سوار و تحویل نیروی هوایی می‌شود.

او با اشاره به اینکه ارتقای همه تجهیزات در دستور کار قرار دارد، گفت: بر اساس نیاز‌ها در حال تغییر و بهینه سازی هستیم.

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده درباره رزمایش مشترک ایران با چند کشور از جمله چین و روسیه به نام رزمایش مشترک ”قفقاز ۲۰۲۰“ که در اواخر شهریور و اوایل مهر برگزار می‌شود، گفت: پس از فروپاشی شوروی سابق و فرو ریزی دیوار برلین و پایان جنگ سرد، دنیا از نظام دو قطبی خارج شد و آمریکا و بلوک غرب به این نتیجه رسیدند که نظام تک قطبی آغاز شده است و هر چی آن‌ها برای جهان طرح ریزی کنند همه باید اطاعت و پیروی کنند و برخی جنگ‌ها از جمله بالکان، افغانستان و حمله به عراق هم در این راستا انجام شد.

وی افزود: بسیار زود این تصور پوچ آن‌ها به شکست انجامید و در دنیا قطب‌های جدیدی از قدرت از جمله روسیه و چین و در کنار آن قدرت نوظهور به نام جمهوری اسلامی ایران سربرآورد که در همه معادلات جهانی اثر گذار است و حرفی برای گفتن دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه دنیا به سمت چند قطبی در حال حرکت است، اضافه کرد: وقتی تعدادی از این قدرت‌ها علاوه بر تعاملات سیاسی و اقتصادی به ویژه در همکاری نظامی در یک منطقه حضور داشته باشند، این موضوع برای آن‌هایی که توهم تک قطبی و مدیریت بر جهان را دارند، پیام دارد.

او گفت: به برخی از کشور‌های منطقه که اشتباه و به آرمان کشور‌های اسلامی خیانت می‌کنند باید بگوئیم اگر خودمان در منطقه با هم تعامل داشته باشیم و بتوانیم همکاری کنیم به حضور بیگانگان نیازی نیست و به راحتی می‌توانیم امنیت منطقه را تامین و در کنار هم در صلح و آرامش زندگی کنیم این رزمایش را هم می‌توانیم از این راستا ارزیابی کنیم.

وی درباره تهدید‌های نظامی علیه کشورمان با بیان اینکه به عنوان یک بخش نظامی همیشه در آمادگی کامل قرار داریم، اضافه کرد: تعامل بسیار نزدیکی هم میان نیرو‌های مختلف ارتش و هم بین ارتش و سپاه وجود دارد و نشست‌ها و جلسات متعددی را برگزار می‌کنیم و در سطوح مختلف، تعامل و همکاری داریم. برچسب ها: دریادار خانزادی ، فرمانده ، نیروی دریایی ، تجهیزات دفاعی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی تجهیزات دفاعی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش امیر دریادار خانزادی جمهوری اسلامی ایران نیرو های مسلح نیروی هوایی بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)

ایسنا/اردبیل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که استان اردبیل هم در این نمایشگاه حضور خواهد یافت.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

غرفه استان اردبیل در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در سالن شماره ۴۱ مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و غرفه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل هم در سالن شماره ۳۵ مرکز نمایشگاه‌ها میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم