Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مختار اسفندیاری مدیرکل امور عشایر استان اصفهان افزود: در تلاش هستیم این قشر به فناوری‌های روز مجهز شوند در همین راستان صفحات و حمام‌های خورشیدی که انرژی‌هایی نو و پاک هستند را برای عشایر استان تهیه کرده‌ایم.

او ادامه داد: تاکنون حدود ۲ هزار و ۱۰۰ خانوار از ۹ هزار و ۶۵۰ خانوار عشایر اصفهان به پکیج‌های خورشیدی تجهیز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل امور عشایر استان اصفهان با اشاره به استقبال خوب خانواده‌های عشایر از این طرح، ایجاد امنیت در خانواده عشایر، کاهش هزینه‌ها و کمک به رفاه جامعه عشایر از جمله دستاورد‌های اجرای این طرح برشمرد.

او خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه ششم و یا حداکثر هفتم توسعه کشور، همه خانوار‌های عشایر به پکیج‌های خورشیدی و انرژی پاک مجهز شوند.

اسفندیاری معتقد است هر پکیج خورشیدی در حدود ۱۵ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد که وزارت نیرو باید در راستای تحقق این اهداف به سازمان امور عشایر کمک و در زمینه‌های مختلف اجرای طرح همکاری کند.

او بیان کرد: پیشنهاد شده است که در مجتمع دامپروری جرقویه اصفهان نیز از انرژی خورشیدی استفاده شود.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان تصریح کرد: علاوه بر تلاش برای دسترسی عشایر به انرژی‌های نو، حدود ۷۰ درصد عشایر به سیلندر گاز دسترسی دارند و هر سال ۲۰ هزار سیلندر گاز به آن‌ها ارائه شده است.

او اضافه کرد: سالانه ۶۰۰ هزار لیتر نفت سفید نیز میان عشایر استان اصفهان توزیع می‌شود.

براساس آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، ۹ هزار و ۶۰۵ خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند.

در شهر‌های بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری و در سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان ۲۴ هزار نفر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق اصفهان سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه سکونت دارند.

عشایر استان اصفهان ۲۸ درصد مواد کالا‌های این استان را تامین و ۳۰ تا ۳۵ هزار متر مربع انواع فرش، جاجیم، گلیم، کیف و محصولاتی از این دست، ۵۵ هزار تن لبنیات، ۳۰۰ تن عسل و ۱۵۰ هزار تن سیب درختی تولید می‌کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جامعه عشایری استفاده از انرژی های پاک توزیع نفت سفید امور عشایر استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۳۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل امور عشایر استان گفت: بازگشایی جاد‌ه های عشایری ، آبرسانی سیار ، تامین امنیت مسیر کوچ از جمله اقدامات امور عشایر استان در سال جدید برای کوچ عشایر می‌باشد.   آذرفر افزود: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر کوچ عشایر استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری واقع شده است.   از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ، ۷۲ هزار نفر عشایر هستند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند