Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@01:33:38 GMT

نقش موثر صنعت هوایی در گسترش بازار گرافن

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۴۰۴۹

نقش موثر صنعت هوایی در گسترش بازار گرافن

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط موسسه Fortune Business Insights، بازار جهانی گرافن تا سال ۲۰۲۷ به رقم ۲۸۶۴ میلیون دلار خواهد رسید که این به معنای رشد سالانه ترکیبی ۳۹ درصد بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷ خواهد بود. این امر ناشی از افزایش تقاضا برای رهیافت‌های پایدار و افزایش بخش‌های هوایی در سراسر جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش این شرکت آمده است که بازار گرافن در سال ۲۰۱۹ معادل ۲۲۵٫۱ میلیون دلار بوده که پیش‌بینی شده این رقم در سال‌های آینده افزایش قابل توجهی پیدا کند.

با شیوع ویروس کرونا، پذیرش محصولات مبتنی بر گرافن افزایش یافته که این موضوع به رشد بازار گرافن کمک می‌کند. شیوع این بیماری موجب اختلال در اقتصاد جهانی شده اما در عین حال تقاضا برای نانوپلاکت‌های گرافنی متصل به آنتی‌بادی را افزایش داده است، نانوورق‌هایی که برای شناسایی دقیق ویروس استفاده می‌شود و با آن می‌توان غربالگری جمعیتی انجام داد. بنابراین، این موارد نیز موجب رشد بازار گرافن طی سال‌های آتی می‌شود.

با افزایش جمعیت جهان و همچنین رشد درآمدها، تقاضا برای سفرهای هوایی افزایش می‌یابد. افزایش اوقات فراغت نیز روی تقاضای سفر از طریق جت‌های خصوصی و هواپیما و همچنین هلی‌کوپتر را افزایش می‌دهد. گرافن به‌دلیل توانایی خود در بهبود کامپوزیت‌ها و پوشش‌های مورد استفاده در هواپیماها، به‌شدت مورد تقاضا بوده و همین امر موجب تحریک تقاضا در بازار گرافن می‌شود.

علاوه‌بر این، نگرانی‌های روزافزون پیرامون انتشار گازهای گلخانه‌ای تولیدکنندگان را به سمت استفاده از محصولات گرافنی سوق می‌دهد تا با کاهش وزن هواپیماها در مصرف سوخت صرفه‌جویی کرده و انتشار گازهای گلخانه‌ای را کم کنند.

به‌عنوان مثال، دولت بریتانیا یک راهبرد بلندمدت برای صنعت هوایی دارد که هدف از آن، دستیابی به یک بخش هواپیمای امن و پایدار است. بنابراین، تمرکز فزآینده برای ارائه راه‌حل‌های پایدار در بخش هواپیمایی است که در این میان استفاده از گرافن نیز نقش موثری در پیشبرد این راهبرد دارد.

بخش هوافضا و دفاعی سهم نزدیک به ۲۳ درصدی از بازار گرافن را در سال ۲۰۱۹ داشته است که انتظار می‌رود این رقم رشد قابل توجهی داشته باشد.

انتهای پیام/

169 / 336 صنعت هوایی گرافن گاز گلخانه ای بازار افزایش تقاضا بخش هوایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: صنعت هوایی گرافن گاز گلخانه ای بازار افزایش تقاضا بخش هوایی بازار گرافن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۴۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت

محمد حمیدی مقدم، مدیر مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت: هنرمندان می‌توانند طرح‌های خود را با راهبرد‌های جدید و موضوعات مختلفی که در سامانه مطرح کردیم ارسال کنند که با توجه به وعده وزیر فرهنگ که در جشنواره حقیقت مطرح کردند، در فضای تولید به لحاظ افزایش بودجه و تعداد تولید شاهد افزایش چشمگیر خواهیم بود.

حمیدی مقدم بیان‌کرد: بعد از جشنواره هفدهم حقیقت نقطه عطفی در میزان ارتباط مستند‌های جدید مرکز با مخاطبان به وجود آمد.

مدیر مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی اظهار داشت: ما شاهد یک رشد و افزایش نمایش فیلم‌های مستند در فضای پلتفرمی و هنرتجربه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این روز‌ها فیلم مستند بلندی در پلتفرم‌های مختلف در حال نمایش است و فضایی به وجود آمده است که مستند‌ها به صورت قاطعانه و با حق خودشان به عنوان بخشی از سبد فرهنگی مردم وارد پلتفرم‌ها می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!