Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:19:17 GMT

تفکر ناب چگونه عمل می کند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۴۲۷۲

تفکر ناب چگونه عمل می کند؟

انجمن علمی دانشجویی صنایع دانشگاه الزهرا (س) دوره مجازی «تفکر ناب» را برگزار می کنــد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، تفکر ناب نگرشی است برای افزایش بهره‌وری و ارزش‌آفرینی مستمر و حداقل کردن هزینه‌ها و اتلافات؛ به این ترتیب می توان دروازه ورود به سرزمین سیگماها را رفع عیوب، اتلافات و خطاهای مشهود از طریق روش های سریع، نظیر مفاهیم و تکنیک های تفکر ناب (Lean Thinking) دانست؛ چراکه برای افزایش نرخ سیگما نیاز است افزایش نمایی در کاهش عیوب و اتلافات بوجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایده اصلی تفکر ناب به حداکثر رساندن ارزش افزوده و به حداقل رساندن دورریزها و ضایعات است. به‌طور خلاصه، این تفکر به معنای این است که درحالی‌که منابع محدودی در اختیار داریم، بیشترین خدمات را به مشتریان ارائه کنیم. در منابع انگلیسی مدیریت، این تفکر به Lean Thinking تعبیر می‌شود.

سازمانی که این ایده را اجرایی کرده است، مفهوم ارزش افزوده را به‌خوبی درک می‌کند. این سازمان کلیدی‌ترین فرآیندهای خود را برای افزایش مداوم این هدف متمرکز می‌کند تا به نتیجه نهایی برسد و نتیجه نهایی در این سیستم، یعنی به صفر رساندن دورریزها و اتلاف انرژی و منابع و به حداکثر رساندن خدمات به مشتریان است.

«تاریچـه تفکـر ناب و کاربردهای آن درصنایع مختلف»، «تعریف ارزش و مکان ایجاد آن در سازمان»، «آشنایی با انواع اتلاف و مصادیق آن»، «تعریف معادله قیمت در رویکرد ناب»، «آشنایی با اصول پنجگانه تفکر ناب» و «آشنایی با عناصر کلیدی در تفکر ناب»از جمله مباحث و سرفصل های آموزشی این دوره است که با تدریس مهندس حسن شکاریار برگزار می شود.

 دوره آموزشی تفکر ناب،  ٢٧شهریور و ٤مهر  (٢جلسه)، ساعت ١٠ الی ١٣، به صورت مجازی و در فضای اسکای روم برگزار خواهد شد.

علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به آدرس A_iealz@ مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تفکر ناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ شهریار شهریاری گفت: در ماه نخست امسال حدود ۴۵ هزار تُن کالای غیرنفتی از گمرکات استان صادر شد.
وی ادامه داد: ارزش کلال‌های صادراتی ۲۷ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار برآورد می‌شود.

شهریاری افزود: صادرات فروردین امسال به لحاظ وزنی نیز ۳۶ درصد بیشتر شد.

وی کشور قزاقستان را مقصد بیشترین کالا‌های صادرات استان عنوان و اضافه کرد: کامپوند پلی اتیلن، پسته فندقی، پلی استایرن، پنیر، تخم مرغ، خوراک آبزیان، سیب درختی، رب گوجه‌فرنگی، لوله‌هاو پروفیل، مفتول آهنی هم عمده کالا‌های صداراتی استان بود.

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • ببینید | تلاش مرد فداکار برای رساندن دارو به دختر بیمار
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • باید در هر دو نیمه با صلابت بازی کنیم/ تفکر ما باید جهانی باشد
  • اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید