Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ قیمت  نفت در پنج روز معاملاتی هفته گذشته ریزشی برابر با 9 درصدی را تجربه کردند.

در این میان شاخص برنت که کار خود را از محدوده 41 دلار و 69 سنت آغاز کرده بود با افت 7 درصدی در پنج روز معاملاتی در پایان هفته در رقم 39 دلار و 83 سنت به کار خود پایان داد تا بیشترین ریزش هفتگی را در 4 ماه گذشته تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شاخص نفتی وست تگزاس نیز با ریزش هفته را به پایان رساند ولی افت این شاخص نسبت به برنت بیشتر بود. وست تگزاس در ابتدای هفته در رقم 39 دلار و 26 سنت کار خود را شروع کرد و در نهایت با افت 8 درصدی به کار خود پایان داد.

در مجموع هفته گذشته عوامل متعددی بر افت قیمت نفت در بازارهای جهانی تاثیرگذار بودند که از مهم ترین این اخبار، رقابت منفی عربستان سعودی در شکستن قیمت ها به کمترین میزان در 5 ماهه اخیر بود. این خبر قیمت نفت را به پایین ترین سطح خود از ابتدای ماه ژوئن رساند.

عامل دیگر انتشار اخباری در خصوص کاهش شدید تقاضای نفت خام از سویی پالایشگاه های آمریکا، چین و هند بود. در خصوص آمریکا رسیدن به فصل تعمیرات اساسی پالایشگاه ها و همچنین پایان یافتن تعطیلات تابستانی از مهم ترین دلایل افت تقاضای نفت خام بود.

در چین نیز از گمرکات این کشور خبر می رسد که پالایشگاه های خصوص این کشور در ماه گذشته کمترین میزان واردات نفت خام را به ثبت رساندند که دلیل اصلی آن خرید بسیار بالای نفت خام در ماه های گذشته عنوان شده است.

در هند نیز آمار ابتلا به کرونا رکورد زد و دور جدید قرنطینه در این کشور آغاز شد که این موضوع سبب افت 20 درصدی تقاضای نفت خام پالایشگاه های این کشور شد.

در مجموع عوامل بنیادی که سمت تقاضا را به شدت تضعیف کرده اند فعلا نقش اساسی را در افت قیمت نفت بازی کرده و پیش بینی ها حاکی تداوم افت تقاضای نفت در سال آینده دارد.

پربیننده ترین فشار عرضه نفت با انتخاب بایدن افزایش می‌یابد/ هراس اوپک از بازگشت ایران به بازار نفت ناامیدی به بازگشت نفت از روند منفی/ باز هم نرخ بهره برداری پالایشگاه‌ها افت کرد روی سیاه سکه برای طلای سیاه/ نفت ٢۵دلاری چقدر محتمل است؟ رکوردهای تازه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در رده‌بندی شرکت‌های برتر صنایع شیمیایی جهان/ هلدینگ خلیج فارس برای ‌سومین سال متوالی در میان 40 شرکت برتر صنایع شیمیایی جهان شناخته شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مریم علیزاده چین قیمت نفت هند پالایشگاه مریم علیزاده قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت پالایشگاه ها تقاضای نفت نفت خام کار خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط شهرداری بم به لیگ ۳

تیم فوتبال شهرداری بم در هفته ۲۴ گروه اول لیگ دسته دوم فوتبال کشور و در دیداری سرنوشت‌ساز، میهمان آینده سازان اردبیل بود.

این تیم در پایان با یک گل مغلوب شد و بدین ترتیب با توجه به شکست شهرداری بم و پیروزی رقیبان، سقوط نماینده شرق استان کرمان به لیگ پایین‌تر قطعی شد.

شهرداری بم فصل را با مهدی جزینی آغاز کرد؛ اما وی خیلی زود جای خود را به علیرضا آلبوغبیش سرمربی فصل قبل این تیم داد. با این حال حضور آلبوغبیش نیز نتوانست تاثیری در روند شهرداری ایجاد کند و جهانبخش جعفری که یک بار موفق به نجات شهرداری از سقوط شده بود، بار دیگر این ماموریت را به عهده گرفت؛ اما در انجام آن موفقیتی کسب نکرد تا شهرداری بم به عنوان تنها نماینده کرمان در لیگ دو، سقوط تلخی دیگر را به فوتبال کرمان تحمیل کند.

بر این اساس، تیم‌های شهرداری بم و شهدای ساری دو هفته مانده به پایان رقابت‌های مرحله گروهی به لیگ دسته سوم سقوط کردند.

جدول رده‌بندی گروه اول لیگ دسته دوم فوتبال کشور در پایان هفته بیست و چهارم

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • فرصت عوامل آموزشی و تربیتی مدارس برای ثبت تجربیات خلاقانه و نوآورانه تا ۲۰ اردیبهشت
  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • سقوط شهرداری بم به لیگ ۳
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو