Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@14:52:51 GMT

از طرح «تعطیلی پنج‌شنبه‌ها» در مجلس حمایت می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۵۰۹۰

از طرح «تعطیلی پنج‌شنبه‌ها» در مجلس حمایت می‌کنیم

ایسنا/یزد رییس مجمع نمایندگان استان یزد طرح «تعطیلی پنج‌شنبه‌ها» را موثر در رونق کشور و افزایش سلامت جامعه دانست و نسبت به پیگیری آن در مجلس در صورت توافق نظرات کارشناسی اعلام آمادگی کرد.

«سیدجلیل میرمحمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در مورد مسئله تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به عنوان فرصت ارزشمند پیش روی کشورمان، اظهار کرد: موافقت یا مخالفت در این باره به سادگی نیست و نیازمند اقدامات و بررسی‌های کارشناسی است و از طرفی نیز به راحتی نمی‌توان برای کل کشور نسخه واحدی پیچید چرا که باید کمترین عارضه و بیشترین فایده را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که باید اهل فن و افراد خبره از جمع‌های مختلف کشور پای بحث نشسته و در این باره صحبت کنند، گفت: من معتقد هستم اگر نظرات کارشناسی موافق مسئله تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در کشور و تاثیرات مثبتی در رونق اقتصاد گردشگری و سلامت روح و روان مردم باشد، از این طرح در مجلس حمایت می‌کنیم.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد در جلسه‌ای که با «احمدرضا موحد» رییس اتحادیه تعاونی‌های گردشگری استان یزد داشت نیز به اهمیت گردشگری از منظر اشتغالزایی بالا، تمدد روح و روان مردم و ارزآوری بالا در ابعاد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه گردشگری یزد در دهه‌ی اخیر رشد چشمگیری در ورودی گردشگران داخلی و خارجی داشته و با تحول بسیار خوبی روبرو شده است.

وی به افزایش زیرساخت‌های گردشگری و تاثیر این صنعت بر جلوگیری از تخریب اماکن و بافت‌های تاریخی تاکید کرد و گفت: گردشگری مشاغل زیادی را درگیر خود کرده است لذا باید برای این صنعت به خوبی برنامه‌ریزی شود.

این نماینده خانه ملت خاطرنشان کرد: برهمین اساس نیز قبل از تحقق تعطیلات باید برای صنعت گردشگری، برنامه‎ریزی جامعی انجام و اتاق‎های فکر و جلسات مختلفی تشکیل شود.

بین گردشگری و کرونا «یا » نیاوریم

میرمحمدی با بیان این که برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که صنعت گردشگری در حین حفظ سلامت مردم در این برهه زمانی به روی زمین نماند و متوقف نشود، گفت: برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد که بین گردشگری و کرونا «یا» نیاوریم لذا باید برای سازگاری گردشگری با کرونا به منظور رونق اقتصادی و اشتغال و همچنین تامین سلامت مردم، برنامه‌ریزی و جلسات متعددی برگزار شود.

این مسئول به برخی از مشکلات مانند افزایش سفرها در موج اول کرونا و تاثیر آن بر سلامت مردم اشاره و بیان کرد: البته بازگشایی مدارس هم زنگ خطری بود که متخصصان معتقد هستند می‌تواند این اقدام و تجمعات مشابه شیوعی مانند موج اول کرونا را رقم بزند.

میرمحمدی نسبت به کاهش روند نزولی کرونا در یزد و کشور ابراز امیدواری کرد و گفت: جلسات کارشناسی با حضور حتمی نمایندگانی از حوزه بهداشت و درمان می‎تواند در حین جلوگیری از شیوع کرونا، گردشگری، اقتصاد، اشتغال، درآمدزایی و ارزآوری را با رعایت پرتکل‌های بهداشتی رونق دهد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی خواستار برگزاری جلساتی با حضور شبکه‌ای از فعالان گردشگری، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و استانداری شد و گفت: این طرح به صورت پایلوت و در زمان مناسب در یکی از شهرهای یزد اجرا و تمام عوامل تاثیرگذار در این زمان به خصوص از منظر سلامت بررسی خواهد شد.

میرمحمدی به حضور نخبگان استان در این جلسات نیز تاکید کرد و گفت: باید این طرح پس از جلسات و بررسی‌های کارشناسی در قالب طرحی جامع به مجلس ارائه شود.

گردشگری، نمونه‌ی واقعی باقیات‌الصالحات

«احمدرضا موحد» رییس تعاونی‌های گردشگری استان یزد نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت نجات صنعت گردشگری، تاکید کرد: گردشگری علاوه بر رونق اقتصادی و حفظ محیط زیست به عنوان صنعتی پاک می‌تواند نمونه واقعی باقیات‌الصالحات باشد.

وی خواستار پیگیری طرح تعطیلی پنج شنبه‌ها برای نجات صنعت گردشگری شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تعطیلی پنجشنبه ها گردشگري کروناویروس رييس مجمع نمايندگان يزد تعاونی گردشگری تعطیلی پنج شنبه ها صنعت گردشگری برنامه ریزی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد

به گزارش «نماینده»، همایون سامه یح در مورد وضعیت ناخوشایند پرستاران، گفت: طی چهار سال گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چندین مرتبه جلسات مختلفی با مسئولان مربوطه در خصوص وضعیت معیشت پرستاران و مهاجرت آنها برگزار کرد تا بتواند این مسئله را ریشه‌ای پیگیری کند.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم با انتقاد از تورم حاکم در جامعه، افزود: امروز تنها پرستاران و کادر درمانی گلایه مند وضعیت نامناسب حقوقی خود نیستند، شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که کارمندان، کارگران و سایر گروه‌های شغلی دیگر از کوچک شدن سفره‌های خود ناراضی هستند، امیدواریم تیم اقتصادی دولت اقدامی عاجلی برای حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشند تا حقوق دریافتی عموم جامعه کفاف مخارج زندگی آنها را بدهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: زمانی که حقوق کارمند یا کارگری 10 میلیون تومان است و از این مبلغ حدود 9 میلیون آن برای اجاره بهای منزل استیجاری پرداخت می‌کند، چاره‌ای جز انتخاب شغل دوم و سوم و حتی تخلف را ندارد، همه این گزینه‌ها منجربه ایجاد مشکلات متعدد در طولانی مدت خواهد شد.

تناسبی بین حقوق دریافتی و تورم نیست

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حقوق‌ها متناسب با تورم جامعه نبوده است و همین مسئله مشکلات متعددی را در کشور ایجاد کرده است، یادآور شد: با تمام هشدارهایی که در خصوص عدم تناسب حقوق و تورم در جامعه شاهد هستیم امیدواریم دولت و مسئولان اقتصادی راهکار متناسبی برای این مهم داشته باشند.

افزایش درآمد، رشد صادرات، ورود ارز و رشد نقدینگی بهترین راهکار حل مشکلات اقتصادی است

نجف آبادی با ابزار امیدواری برای برداشته شدن تحریم‌ها خارجی بر علیه ملت ایران که معیشت آنان را تحت تاثیر قرار داده، گفت: بهترین راهکار کاهش مشکلات معیشتی گروه‌های مختلف شغلی افزایش درآمد، رشد صادرات، ورود ارز و رشد نقدینگی است که می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات عنوان شده را هم پوشانی کند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: بر اساس نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی به خدمات بهداشتی و درمانی به خصوص پرستاری، منجر به مهاجرت و یا پذیرش پرستاران ما می‌شود که آنان با مهاجرت می‌توانند امکانات و درآمد بسیار بهتری برای خود رقم بزنند.

کمبود پرستار در کشور جدی است

وی در خصوص تحلیل کمبود پرستاران با توجه به روند فعلی در کشور، گفت: در واقع ما چندین مرتبه به سازمان نظام پرستاری مراجعه کرده و در مورد کمبود پرستار نسبت نیاز کشور و سوء استفاده از پرستاران در بخش خصوصی به دلیل پایین بودن حقوق آنها تذکر داده‌ایم؛ امروز کادر درمانی در بخش دولتی و خصوصی تحت فشار هستند.

این نماینده مجلس با انتقاد از افزایش پرستاران بیکار در جامعه، یادآورشد: متاسفانه دولت با مشکل تامین بودجه برای حقوق پرستاران مواجه است و طبیعتأ زمانی که در بخش دولتی پرستاران ما با این مشکلات مواجه هستند در بخش خصوصی نیز از آنان سوء استفاده می‌شود.

بودجه‌ای برای افزایش حقوق پرستاران نیست

وی با تاکید بر نبود بودجه برای افزایش حقوق پرستاران، اظهار داشت: دولت، مجلس و نظام پرستاری بر این عقیده هستند که باید حقوق پرستاران افزایش یابد اما زمانی که توان دولت در این حد است چه انتظاری می‌توان داشت.

نجف آبادی در پایان با بیان اینکه مشکلات پرستاران منجر به دلسردی آنان می‌شود و سیستم درمانی کشور را دچار مخاطره می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی از پرستاران که شرایط مهاجرت دارند استعفا داده و اقدام به خروج از کشور می‌کنند، اما برخی دیگر که شرایط و توان مهاجرت ندارند و به دلایل مختلف از جمله وابستگی به خانواده، عشق به وطن و یا نداشتن مشکلات مالی درکشور ماندگار می‌شوند، اما چنین شرایطی دلسردی و بی‌انگیزگی را برای آنان رقم می زند، بی تردید بی توجهی به مشکلات کادردرمان به ویژه پرستاران منجر به ایجاد مخاطراتی برای سیستم درمانی کشور خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • چند حادثه و تصادف در تعطیلی روز پانزده اردیبهشت آذربایجان‌غربی
  • سلامت هوای کلانشهر مشهد؛ یک شنبه ۱۶ اردیبهشت
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دنبال اعتراضات
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین