Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@02:24:52 GMT

تغییر کاربری مکان‌های مقدس در سرزمین‌های اشغالی

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۵۲۶۳

تغییر کاربری مکان‌های مقدس در سرزمین‌های اشغالی

در یک گزارش طولانی ، گروه حقوقی فاش کرد که بسیاری از اماکن اسلامی در سراسر اسرائیل و سرزمین های اشغالی به نام پیامبران و دانشمندان نامگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، ، ماچسوم واچ (Machsom Watch) ، یک گروه حقوق اسرائیلی فاش کرد که مقامات اشغالگر اسرائیلی از سه استراتژی برای پاک کردن اماکن مذهبی فلسطین استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در یک گزارش طولانی ، گروه حقوقی فاش کرد که بسیاری از اماکن اسلامی در سراسر اسرائیل و سرزمین های اشغالی به نام پیامبران و دانشمندان نامگذاری شده است.

 

این سازمان غیردولتی اسرائیلی اعلام کرد که زائران برای تعطیلات مذهبی یا بهبودی از بیماریها برای نماز به این مکانها مراجعه می کردند. بعضی اوقات ، آنها برای ترتیب دادن مجالس خانوادگی از این مکانها دیدن می کردند.

 

به گفته دیده بان ماچسوم ، از زمان آغاز اشغال ، مقامات اسرائیلی در برخورد با این سایت ها استانداردهای دوگانه ای دارند و توجه بیشتری به سایت های نامگذاری شده توسط پیامبران ذکر شده در تورات ، اعم از اسرائیل یا سرزمین های اشغالی دارند.

 

برای پاک کردن این سایتها و هویت آنها ، مقامات اسرائیلی آنها را به عنوان بخشی از مناطق نظامی اعلام کردند. سازمان غیردولتی این مناطق را به عنوان شهرک ها یا مناطقی برای آموزش نظامی توصیف می کند که از دسترسی فلسطینی ها جلوگیری می شود.

 

به گفته ماچسوم استراتژی دیگر افزودن این سایت ها به ذخایر طبیعی تحت نظارت مقامات حفاظت از ذخایر و اماکن مذهبی است.

 

ماچسوم واچ ادعا می کند که از این طریق اماکن مقدس اسلامی و فلسطین هویت خود را از دست می دهند زیرا با توقف بازدیدهای منظم ناشناخته می شوند.

 

راهکار سوم ، نادیده گرفتن اماکن متبرکه ای است که اسامی پیامبران در تورات ذکر نشده است و سرمایه گذاری وجوه صرفاً در مکانهایی که موجود هستند و ادعا اینکه اینها مکانهای یهودی هستند.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: فلسطین اشغالی رژیم اسرائیل فلسطین سرزمین های اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از عملیات جدید خود علیه یکی از مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۴۰ عصر امروز چهارشنبه بیست‌وچهارم آوریل ۲۰۲۴ موضع رویسات العلم واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

خبرنگار الجزیره نیز از به صدا درآمدن آژیر هشدار در منطقه «مجدل شمس» واقع در جولان اشغالی خبر داد.

علاوه بر این رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که چندین عملیات از سمت لبنان علیه منطقه «عرب العرامشه» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی انجام شده، اما آژیر هشدار در این منطقه به صدا درنیامده است.

همچنین این رسانه‌ها گزارش دادند که منطقه «مرگلیوت» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون با قطعی جریان برق روبرو بوده است.

از سوی دیگر حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه لبنان نیز همچنان ادامه دارد. خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه «راشیا الفخار» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

کد خبر 6088099

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • هیاتی از مصر به سرزمین‌های اشغالی می‌رود
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • حزب‌ الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی
  • نخستین قربانی اقتدار مقاومت در سرزمین‌های اشغالی/ آهارون هالیوا کیست؟
  • سفری تصویری به «سرزمین مقدس»
  • مدل‌های آب‌وهوایی تغییر مکان ماهواره‌ها را هم پیش‌بینی می‌کنند