Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مجید طاعتی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ارزیابی در راستای اجرایی کردن برنامه‌های مختلف پیرامون حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته که استان‌های البرز و همدان پس از استان مرکزی رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کرده‌اند.

وی بیان کرد: برگزاری جشنواره تولید آثار و محتوای مرتبط با حمایت از تولید داخلی، پیشگیری و مقابله با قاچاق، تولید محتوای فرهنگی هدفمند و بازنشر در شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون‌، برگزاری میزگردهای تخصصی و نشست‌های منظم کارگروه فرهنگی و اجتماعی از جمله اقدامات مهم فرهنگی صورت گرفته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی افزود: در نشست اخیر ستاد استانی با مدیر کل دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با رویکرد تحقق جهش تولید و بهره‌مندی از کالاهای با کیفیت تولید داخل، سیاست‌هایی تبیین و برای اجرا در استان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی مصوبه «راهبردها و اقدامات فرهنگی حمایت از کالای ایرانی» در سطوح خانواده، جامعه، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی تصویب و منتهی به ابلاغیه اجرایی ماده ۱۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شده است که اجرای این مصوبه بر اساس تاکید دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار قرار گرفت.

طاعتی با اشاره به نقش آموزش به دانش آموزان در حوزه  پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ادامه داد: در خصوص آموزش و آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان مقاطع مختلف به ویژه در ایام بازگشایی مدارس پیشنهادهایی همچون تشکیل کارگروه گفتمان سازی و جریان سازی برای حمایت از کالای کیفی تولید داخلی، تقبیح مصرف کالای قاچاق، پیگیری اجرایی شدن منشور حمایت از کالای ایرانی در سطح استان، برگزاری نمایشگاه‌های محصولات کانون‌های فرهنگی تربیتی و هنرستان‌ها، برگزاری بازدیدهای دانش‌آموزی از کارخانجات و مراکز تولیدی و صنفی ایرانی، توسعه و تشویق هنرستان‌های کشاورزی و کار و دانش و برنامه‌های ویژه مدارس با عنوان ترویج حمایت از کالای ایرانی، از سوی دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد تاکید قرار گرفته است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی ادامه داد: براساس اعلام مدیرکل تبلیغات هوشمندانه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، تفاهم نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش به‌منظور گفتمان‌سازی منعقد شده و اقدامات مناسبی از جمله مسابقات با موضوعاتی همچون نه‌ به‌کالای قاچاق، مضرات استفاده از کالای قاچاق، جهش تولید و حمایت از کالای ایرانی در ۲ مقطع دانش آموزان‌ دوره‌ ابتدایی و مقطع دانش‌آموزان‌ دوره‌ متوسطه و انتشار محتواهای هدفمند همچون بازی و حمایت از کالای ایرانی با بیش از یک و نیم میلیون بازدید در شبکه آموزش دانش‌آموزان(شاد) پیش بینی شد.

 طاعتی اظهار داشت: ارتباط با دانشگاه فرهنگیان در پنل‌های تخصصی و کرسی‌های آزاد اندیشی می‌تواند راهکار مناسبی برای ترویج فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولید داخل باشد.

وی اظهار داشت: در خصوص افزایش همکاری‌های مشترک بین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر اساس اعلام دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت های مردمی، چارچوب هایی مشخص شده که مهمترین آنها برگزاری دو نشست تخصصی با موضوع ارتقای فرهنگ دانشگاهی در عرصه مقابله با قاچاق کالا و ارز و  حمایت از تولیدات ملی و بومی و اختصاص یک ویژه‌نامه از نشریه فرهنگی در خصوص ترویج فرهنگ قاچاق ستیزی در سطح دانشگاه و برگزاری جشنواره دانشجویی ترویج فرهنگ حمایت از تولید ملی است.

پارسال کشفیات کالای قاچاق استان مرکزی ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه قبل آن افزایش داشته است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کالای قاچاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کالای قاچاق اراک استان مرکزی قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کالای قاچاق اخبار کنکور حمایت از کالای ایرانی حمایت از تولید دانش آموزان کالای قاچاق استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت سیزدهم اقدمات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد دانش بنیان در استان انجام شده است و دستاوردهای خوبی در حوزه دانش بنیان ها و شرکت‌های فناور در سال گذشته داشته ایم.

استاندار بوشهر افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان از جمله قوانین مهم و خوبی بود که طی سالیان اخیر به مرحله اجرا رسیده و تمامی دستگاه‌های خدمت رسان مکلف هستند که ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان را در اولویت قرار دهند.

رئیس ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در ارزیابی سال ۱۴۰۲ وزارت کشور و شاخص های ده گانه شامل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان، برنامه ریزی اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی دانشگاه ها، تعیین ماموریت پارک های علم و فناوری، تعیین ماموریت کارآفرینان، تعیین ماموریت نخبگان، اقدامات تسهیلگرانه، افزایش تولید دانش بنیان، مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان و صادرات دانش بنیان، با اقدامات در خور تحسین عملکرد مناسبی را ثبت و با کسب ۸۴ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز این ارزیابی، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

محمدی زاده گفت: طبق ارزیابی وزارت کشور، استان بوشهر در شاخص های تشکیل جلسات ستاد اقتصاد دانش بنیان، اقدامات تسهیگرانه و مردمی سازی اقتصاد رتبه دوم و در مجموع شاخص ها رتبه سوم را کسب کرده است.

استاندار بوشهر افزود: استان بوشهر در برنامه اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی پارک های علم و فناوری و هیئت های اندیشه ورز و تولید دانش بنیان نیز از استان های پیشرو و گروه اول در سطح کشور معرفی شده است.

محمدی زاده با بیان اینکه رتبه استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ رتبه ۲۱ بوده است، افزود: با حمایت های معاونت اقتصادی استانداری و تلاش پارک علم و فناوری خلیج فارس و هم افزایی و تلاش مدیران دستگاه های اجرایی و روسای دانشگاه‌های عضو ستاد اقتصاد دانش بنیان و با تلاش جمعی، استان بوشهر توانسته رتبه سوم کشوری در توسعه اقتصاد دانش بنیان را بدست آورد.

وی اضافه کرد: کسب این توفیق که نشان از توسعه و نفوذ دانش و فناوری در فعالیت‌های اقتصادی است نوید بخش آینده ای درخشان برای جوانان استان خواهد بود.

کد خبر 6092682

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک