Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی غلامی در برنامه تلویزیونی «بدون توقف» گفت: با اشاره به اینکه حد حریم خصوصی جایی است که بقیه ببینند و بشنوند، یادآور شد: چون داخل ماشین دیده می‌شود این دیگر جز حریم خصوصی افراد نیست چون در مرئا و منظر دیگران قرار دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا ، «علی غلامی» در برنامه «بدون توقف» که 22 شهریورماه از شبکه سه روی آنتن رفت، در پاسخ به این سؤال که «چرا برخی قوانین در قرآن هست و برخی نیست» تصریح کرد: همه حدود در قرآن نیامده، برخی از تعزیرات احکامش در قرآن گفته شده ولی خودش گفته نشده، اما اصل ملاک یک حکم به این است که در قرآن آمده باشد؟ یعنی اگر در قرآن نیامده و پیامبر(ص) فرموده بودند ارزش آن حکم پائین می‌آید؟ خود قرآن می‌فرماید هر چه پیامبر(ص) می‌گوید عین وحی است، چون می‌داند اگر این دین قرار است برای همیشه بماند باید 250 سال بعد از نزول هم احکامش تبیین شود وگرنه با کلیات قرآن بسیاری از چیزهایی که ما به دنبالش هستیم بیان نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین عنوان کرد: برخلاف آنچه که برخی فکر می‌کنند، در قرآن به حجاب امر شده و دقیقا در خصوص پوشش سر به صراحت تأکید شده است. اگر در قرآن فعل امر و نهی آمده باشد دلالت می‌کند بر وجوب و اگر کسی از واجب تخطی کرد باید او را نهی از منکر کرد. حالا اگر قانونی در قرآن نیامده آیا آن را به عرف واگذار کردند؟ در ادبیات فقهی هست که تعزیر برای هر کار حرامی برعهده حاکم است و او می‌تواند تمام امور حرام را تعزیر کند، مثل دروغ، غیبت، بدپوششی، اینکه حاکم کدام یک از اینها را در قانون می‌آورد و چه مجازاتی تعیین می‌کند با خودش است. قاعده بعدی این است که حاکم بدون دخالت عرف کدام عمل را چه مجازاتی دهد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در زمان ما حاکم شرع یعنی ولی‌فقیه شخصا این کار را نمی‌کند و آن را به مجلس محول کرده و مجلس به شورای نگهبان ارجاع می‌دهد، اظهار کرد: حالا من اگر مقنن باشم برای دروغ خصوصا دروغی که از طرف دست‌اندرکاری باشد مجازات شدیدی تعیین می‌کنم چون دروغ دست‌اندرکار هم دین مردم را خراب می‌کند، هم اقتصاد و هم آخرت‌شان را، الان در قانون نشر اکاذیب داریم که معنای دیگری دارد، یعنی اینکه من برعلیه کسی مطالب خلافی را منتشر کنم، پس اگر قرار شد که برای تعزیری مثل بدپوششی جرم‌انگاری شود و قرار شد که برایش مجازات تعیین شود دست حاکم است، نه دست قاضی.

غلامی با طرح این سؤال که چرا این قانون را در خصوص مسؤلان اِعمال نمی‌کنند؟ بیان کرد: ما در خصوص جرائم مسؤلان قانون داریم، که هم از طریق دیوان عدالت اداری کشور و هم مجلس می‌شود اقدام کرد که اگر حتی رئیس‌جمهور مرتکب جرم شد با او برخورد شود، اما گیر کجاست؟ مدتی قبل رئیس قوه قضائیه صحبتی کرد که ما فقط نباید جایی برخورد کنیم که کسی تخلفی کرده و فعلی انجام داده یک جاهایی باید سراغ ترک فعل برویم. ما تا الان در خصوص بسیاری از مسؤلان نظام در مورد ترک فعل‌شان یعنی کارهایی که باید انجام می‌دادند اما ندادند کاری نکردیم، مثل موضوع مسکن که مسؤلان با سهل‌انگاری در این زمینه باعث چنین نابسامانی شدند، پس این موضوع هم به حاکم شرع واگذار می‌شود و او بر اساس تشخیص خودش در زمان مناسب برخورد می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در پاسخ به این سؤال که «مگر خودرو حریم خصوصی نیست؟ چرا با کشف حجاب در خورو برخورد می‌شود» عنوان کرد: حریم خصوصی محدوده مادی و معنوی متعلق به شخص است که می‌خواهد از مداخله غیرمعمول و بدون اجازه دیگران در امان باشد، حد حریم خصوصی هم مرئا و منظر است، یعنی جایی که بقیه ببینند و بشنوند و در جریان قرار بگیرند، حالا اگر داخل ماشینی دیده می‌شود این حریم خصوصی نیست چون دیگران هم می‌توانند ببینند، حد کجاست؟ متأسفانه برخی‌ها در خودرو خیلی خودمانی می‌شوند، یکی از اقسام جرم مشهود آن است که در مرئا و منظر انجام شود، اگر این اتفاق بیفتد دیگر حریم خصوص حساب نمی‌شود، چیزی که دیگران می‌توانند ببینند دیگر حریم خصوصی حساب نمی‌شود.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که «پس در این صورت حکم شبکه‌های مجازی چیست، در این شبکه‌ها حریم خصوصی رعایت ‌می‌شود؟» یادآور شد: گله من در این خصوص از شما بیشتر است، همه دنیا به این نتیجه رسیده که وجود سرورهای خارج از کشور یعنی نبود امنیت، نبود حریم خصوصی. اینکه تأکید بر شبکه ملی شد برای همین بود، مثلا در انگلیس یک مطلب بگذارم در توهین به شما پنج دقیقه بعد شما می‌توانید از من شکایت کنید، اما ما الان رکیک‌ترین حرف‌ها را هم بزنیم هیچ معلوم نیست از طرف کیست، همه جای دنیا، ورود به شبکه مجازی ضوابط دارد، من یک اشکال اساسی می‌بینم که چرا این فضا آن قدر رهاست، می‌گوئیم شبکه ملی اطلاعات، می‌گویند شما می‌خواهید مردم را از اطلاعات منع کنید، من می‌گویم یک شبکه درست کنید مردم با اطمینان وارد شوند و همان امکاناتی که به تلگرام و اینستاگرام می‌دهید به چهار تا شبکه داخلی به درد بخور بدهید، اگر این شبکه‌ها امکانات درستی فراهم کرده و دسترسی به آنها سریع و راحت باشد در این صورت مردم مگر عمدی دارند که از آنها استفاده نکنند.

انتهای پیام/4139/

منبع: آنا

کلیدواژه: حجاب حریم خصوصی شبکه سه علی غلامی بدون توقف حریم خصوصی حریم خصوص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟

بدون شک در عصر ما که افراد غرب زده، بی‌حجابی را جزئی از آزادی زنان می‌دانند، سخن گفتن از حجاب برای این دسته افراد، ناخوشایند و گاهی افسانه‌ای است متعلق به زمان‌های گذشته.

این گروه از افراد که توسط بیگانگان و دشمنان داخلی وخارجی حمایت می‌شوند، مدام دررسانه‌های مجازی در اذهان عمومی چنان وانمود می‌کنند که حجاب، حکم قرآن نیست ودرهیچ جای این کتاب، الزام و اجباری به رعایت حجاب نشده است، اما فلسفه حجاب از کجا آمده و چرا حاکم جامعه اسلامی، حجاب را لازم‌الاجرا و واجب اطاعت می‌داند وحتی در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب، نظر قاطع ایشان مبنی بر شرعی و قانونی بودن حجاب است و باید توسط همه افراد، چه کسانی که به شرع معتقدند و چه آنهایی که اعتقادی ندارند، رعایت شود و قابل صرف نظر کردن نیست؟ شیخ مهدی عسکرآبادی، کارشناس معارف و استاد حوزه علمیه و خادم تشکل‌های مردمی قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر امام خامنه‌ای  به تمام ابهامات ما پاسخ می‌دهد و می‌گوید: تمام احکامی که ما در جامعه اسلامی به آن عمل می‌کنیم بر مبنای قرآن کریم وروایات اهل بیت (ع) است. قرآن، این احکام را تدبیر و ابلاغ کرده وحاکم جامعه اسلامی در هرعصر و زمانی فقط موظف به حفظ و اجرای آن است و هیچ حکمی، مصلحتی عمل نمی‌شود. اسلام، حکم قطعی برای رعایت حجاب درمحیط اجتماعی صادرکرده و این موارد را باید حاکم جامعه اسلامی الزام و اجرا کند.

حاکم شرع جامعه اسلامی ما نیز در تلاش است که بتواند احکام را به‌خوبی اجرا کند و مسئولیت ضمانت اجرایی حجاب که یکی از مسلمات دین مبین اسلام بوده و در مرحله اول برای حفظ حریم زنان و در مرحله دوم برای حفظ جامعه‌ای اجتماعی اعم از زن و مرد است با حکومت اسلامی گذاشته شده است. 
 
آیات حجاب کدامند؟ 
وی به آیات متعددی که در قرآن کریم به حجاب و مصادیق این پوشش اشاره کرده، می‌گوید: قرآن کریم در آیه ۵۹ سوره مبارکه احزاب به‌صراحت، جلباب (روسری بلند و چادر) را مطرح می‌کند و در آیات۳۰و۳۱سوره مبارکه نور به بحث رعایت نگاه، حجاب و مصادیق پوشش در برابر محارم و نامحرمان اشاره می‌کند. سوره احزاب یکی از پربارترین سوره‌های قرآن است که در آیه ۵۹ در مورد حجاب سخن می‌گوید و همه زنان باایمان را به رعایت این دستور اسلامی توصیه می‌کند. در این آیه آمده است: «ای پیامبر، به همسران، دخترانت و زنان مومنین بگو: جلباب‌ها را بر خویش فرو افکنند. این کار برای این است که شناخته شوند و مورد آزار قرارنگیرند.» این آیه به برخی زنان باپوشش نامناسب هم که در عین داشتن حجاب، آن چنان بی‌پروا هستند که قسمت‌هایی از بدن‌شان نمایان و همین سبب جلب توجه افراد بیمار و نگاه‌های آلوده می‌شود نیز اشاره دارد.

سوره مبارکه نور، سوره دیگری است که به پاکدامنی، عفت و مبارزه بانگاه‌های آلوده اشاره دارد. درآیاتی ازاین سوره، مسأله نهی از چشم‌چرانی مردان نسبت به زنان و زنان نسبت به مردان و موضوع حجاب زنان مسلمان را پیش کشیده، چراکه تا چشم چرانی و بی‌حجابی ریشه کن نشود، آلودگی‌ها برطرف نخواهد شد. در آیه ۳۱نور آمده است: به زنان با ایمان بگو، چشمان خود را فروگیرند و دامان خود را حفظ کنند. آنها نباید زینت خود را آشکارسازند، جز آن مقدار که طبیعتا ظاهر است و روسری‌های خود را برسینه خود افکنند تا گردن و سینه آنها پوشانده شود و در ادامه این آیه به مصادیق پوشش دربرابر محارم و نامحرمان به تفکیک اشاره می‌کند و در آخر بیان می‌کند زنان هنگام راه رفتن پا‌های خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانی‌شان به گوش مردان بیگانه نرسد و سرانجام با دعوت عمومی همه مومنان به توبه و بازگشت به سوی خدا این آیه را پایان داده است؛ بنابراین با مروری در آیات قرآنی، متوجه لزوم رعایت حجاب می‌شویم و تمام احکامی که تاکنون در مورد حجاب به آن عمل شده بر مبنای قرآن کریم و سخن خداوند بوده است. 
 
انتظار جامعه‌ای رها شده از زنان بدحجاب 
دربرگزیده تفسیر نمونه آیت ا... مکارم شیرازی آمده است بدحجابی طبعا پیامد‌هایی همچون آرایش، عشوه‌گری وامثال آن رابه همراه داردکه مردان به‌خصوص جوانان رادرحالتی قرارمی‌دهدکه سبب ایجادالتهابات جنسی وهیجانات بیمارگونه عصبی وگاهی سرچشمه بیماری‌های درونی می‌شود. غریزه جنسی نیرومندترین وریشه‌دارترین غریزه آدمی است که درطول تاریخ سرچشمه حوادث زیادی بوده است. جامعه‌ای که زن را با اندام برهنه و بی‌حجاب بخواهد، طبیعی است که روز به‌روز تقاضای آرایش بیشتر و خودنمایی افزون‌تر از اودارند وهنگامی که زن ازطریق جاذبه جنسی اش وسیله تبلیغ کالاها، دکور اتاق‌های انتظار، مسبب افزایش دنبال‌کنندگان صفحات مجازی و عاملی برای جلب توجه جهانگردان، سیاحان ومبلغان رسانه‌ای قرارگیرد درچنین جامعه‌ای شخصیت زن تا سرحد یک عروسک یا یک کالای بی‌ارزش سقوط می‌کند و ارزش‌های والای او به کلی به دست فراموشی سپرده می‌شود و تنها افتخار او جوانی، زیبایی و خودنمایی اش است و تبدیل به وسیله‌ای می‌شود برای اشباع هوس‌های سرکش یک گروه آلوده فریبکار و انسان نما‌های دیو صفت. 

چالش حجاب و نقشه شوم دشمن 
به گفته عسکر آبادی، حجاب یک مسأله کاملا دینی است و دین اسلام برای سعادت بانوان، آن را واجب کرده که دشمنان با به چالش کشیدن حجاب بانوان کشور ما و همسویی آن با بهانه‌های اقتصادی و سیاسی، پاکی و قداست زن مسلمان را نشانه گرفته‌اند و از هیچ تلاشی هم فروگذار نیستند. به فرمایش مقام معظم رهبری، حجاب درکشور ما به یک چالش تبدیل شده و دشمنان در حال تحمیل بی‌حجابی هستند که دخالت ومسأله‌سازی بیگانگان دراین خصوص آشکار وواضح است. دشمن ازبیرون وداخل درحال هنجارشکنی و تلاش برای برداشتن حجاب بانوان ماست که دراین خصوص زنان وبانوان عاقل وفهیم ما باید آگاه باشند و مسئولان بخش‌های مختلف در این زمینه به نحو مطلوبی مسئولیت خود رااجرا کنند.

به گفته رهبری، مهم‌ترین هدف دشمن ازتحمیل بی‌حجابی و بدپوشی، تغییر تدریجی کشور به وضعیت فضاحت‌بار دوران طاغوت است. عسکرآبادی می‌گوید: وظیفه اصلی مسئولان این است که همگام بافرهنگ آفرینی وترویج رسانه‌ای وفرهنگی، رعایت حجاب وعفاف راازطریق اداره‌ها الزامی وبابی‌حیایی و بی‌بندوباری، طبق قانون حکومت اسلامی برخورد کنند. علاوه براین، بانوان محجبه ما ضمن رعایت پوشش اسلامی، دیگران را نیز به این پوشش تشویق کنند و درجا‌هایی که می‌بینند جامعه اسلامی مورد توهین واقع می‌شود، وظیفه دارند با برخوردی محبت‌آمیز در قالب نهی از منکر انجام وظیفه کنند. آن دسته ازبانوانی هم که متأسفانه گرفتار نقشه شوم دشمنان شده‌اند و در حال ترویج بی‌حجابی در کشور هستند، بدانند و آگاه باشند اولین گروهی که موردتعرض افرادهوس بازقرارگرفته ودچار آسیب ومشکل می‌شوند خود همین افراد هستند. به امید روزی که تمام بانوان ارزشمند کشورمان بدانند که آزادی یک زن مسلمان در پناه رعایت حجاب و عفاف اسلامی محقق می‌شود.

منبع: روزنامه جام جم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور