Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه استفاده ار سرمایه اصلی زندگی و یا اموال ضروری در بازار سرمایه یک اشتباه کاملا محرز است، تاکید کرد: توصیه ما به همه افرادی که قصد دارند وارد بازار سرمایه بشوند این است که از سرمایه مازاد خود برای سرمایه گذاری در بورس استفاده کنند.

محسن علیزاده در گفت وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت کنونی بازار سرمایه گفت: عده ای از سهامداران که امروز در بازار سرمایه فعالیت می کنند افرادی هستند که بدون دانش و اطلاعات کافی به این بازار وارد شدند یا سرمایه اصلی زندگی خود را به این بازار وارد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اینکه فرد سرمایه اصلی زندگی و یا اموال ضروری خود را وارد بازار سرمایه کند یک اشتباه کاملا محرز است که امروز در میان عمده سهامداران بازار سرمایه مشاهده می کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: پیشنهاد ما به همه افرادی که قصد دارند وارد بازار سرمایه بشوند این است که از سرمایه مازاد خود برای سرمایه گذاری در بورس استفاده کنند، بازار سرمایه بازاری نیست که فرد امروز سرمایه گذاری کند و فردا به سود چندین برابری دست پیدا کند، نگاه در این بازار باید بلند مدت باشد این بازار فرار و نشیب دارد، اگرچه نمی گوییم این بازار سود ندارد، این بازار بازار خوبی است و در بلند مدت هم می تواند سود خوبی داشته باشد.

علیزاده عنوان کرد: اشتباه  عمده سهامدارانی که در این یک سال اخیر وارد بازار سرمایه شدند این است که افراد اموال ضروری، مسکن یا خودروی زیر پای خود را فروخته و در این بازار سرمایه گذاری می کنند  که بخشی از آنها هم متضرر شدند، اگر مسئولین ما از مردم برای حضور در بازار سرمایه دعوت می کنند منظور این است که بخشی از آن سرمایه که در بازارهای موازی همچون بازار مسکن، طلا، ارز، سرمایه گذاری می شود را وارد بازار سرمایه کنند تا هم در سال جهش تولید به تولیدی مطلوب در کشور دست پیدا کنیم و بتوانیم شاهد افزایش تولید در کشور باشیم و هم خود سهامداران نیز بهره مند شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بورس محسن علیزاده وارد بازار سرمایه سرمایه گذاری اموال ضروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک گفت: همچنان عادت رسوب یافته و فرهنگ‌مالوف تامین مالی از طریق شبکه بانکی، که در شبکه فعالان اقتصادی وجود داشته رویه غالب است. اما با توجه به محدودیت‌های سیاست کنترل ترازنامه بانکها چاره ای جز معرفی ابزارهای جدید تامین مالی بنگاه‌ها نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: سقف برداشت از حساب‌های بانکی چقدر شد؟

وزیر اقتصاد گفت: بایستی مسیرهای جاری تامین مالی را بیش از پیش هموار کنیم و ابزارهایی از جنس اوراق گام، فاکتورنیک، سفته و برات الکترونیک و...در این راستا توسعه یابند.

خاندوزی گفت: اگرکمک و همراهی قوه قضاییه و بانک‌مرکزی سایر دستگاهها نبود این ابزارها به این شکل توسعه نمی یافتند.

وی افزود، بر اساس حکم قانون، سهم و وزن تامین مالی اقتصاد توسط دستگاههای مختلف، به وسیله وزارت اقتصاد تعیین خواهد شد.

در همین راستا طرح جدید تامین مالی زیر ساخت، نیز وزن بیشتری به وزارت اقتصاد خواهد داد تا نقش هماهنگ کننده بیشتری میان دستگاهها ایفا کند.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد، نهاد تضمین و نقش ضمانت نامه ها در گره گشایی از تولید یک دهم سایر کشورها در ایران موثر نیست.

برای هر کدام از بانکهای کشور با توجه به نوع کسب وکار انها باید مشخص شود که سهم هر بانک در تامین مالی تولید و میزان استفاده آنها از روشهای موجود تامین مالی چه قدر است.

وی افزود، به عنوان یک پیشنهاد مشخص برای استفاده از قدرت خلق پول در بانکها باید سهم آنها در استفاده از ابزارهای تامین مالی از قبیل برات الکترونیک مشخص شود.

سال قبل سرمایه بانکهای تحت مدیریت دولت به بیش از ۲۷۰ همت رسیده است. همچنین در سه سال اخیر به میزان قابل توجهی به سرمایه بانکهای دولتی افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعا ۱۵۰همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد،گفت: در دولتهای قبل فقط ۵۴همت از اموال مازاد بانکها فروخته شده بود، بر این اساس امیدواریم با توجه به مصوبه هییت وزیران در سال جاری شاهد رشد بیشتری نسبت به موضوعاتی از قبیل واگذاری اموال مازاد بانکها باشیم.

خاندوزی همچنین گفت: سال قبل سهم تسهیلات خرد خانوار به ۱۹ درصد درسیده و تا امروز ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن پرداخت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228564 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها