Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@02:29:56 GMT

بازگشایی به معنی پایان وضعیت اضطراری نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۵۶۰۵

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تقدیر از فعالیت‌های دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در عرصه مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد: بازگشایی دانشگاه ها به معنی پایان وضعیت اضطراری نیست.

به گزارش وزارت بهداشت، دکتر سیماسادات لاری در پیامی فرارسیدن آغاز سال تحصیلی را تبریک گفت و از فعالیت‌های دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در عرصه مبارزه با ویروس کرونا تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیام آمده است: «پاییز که از راه می‌رسد طبیعت آهنگی جدید و باشکوه سر می‌دهد و بهار تعلیم، تربیت و اندیشه‌ورزی، مجال حضور پیدا می‌کند. هنگامه تجلی زیبای مهر، چشمه‌های سرمنشا تفکر، عشق، محبت و اخلاق، جوشان شده و آینده‌سازان میهن رهسپار مراکز علم و آگاهی می‌شوند.

امسال سال تحصیلی جدید را درحالی آغاز می‌کنیم که آحاد مردم شریف کشورمان همانند دیگر مردم جهان از ماه‌ها پیش با شیوع ویروس کرونا مواجه هستند و مراکز علم و معرفت پس از ماه‌ها تعطیلی بازگشایی می‌شوند.

البته دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور همراه و هم‌سو با جهادگران عرصه سلامت، از مدت‌ها پیش در مراکز آموزشی و بعضا در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا حضور داشتند و دوشادوش کادر بهداشتی و درمانی کشور ، مجاهدانه و ایثارگرانه در تلاشند تا مرهمی بر رنج و محنت مردم شریف‌ کشورمان در ایام همه‌گیری بیماری باشند.

جای فخر و مباهات است که این دانشجویان در وزارتخانه‌ای مشغول به تحصیل هستند که مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های کارکنان آن، همواره مأمن و قوت قلبی برای هم‌میهنان عزیزمان در ایام سخت و پرالتهاب بیماری بوده است و آنجا که واژه‌ها و کلمات از وصف عشق‌ورزی‌ و فداکاری قاصرند، پرسنل بهداشتی و درمانی کشور خصوصاً دانشجویان کارورز و دستیار، انسانیت و از خودگذشتگی را به بهترین وجه در پای حفظ سلامت هم‌میهنانمان به منصه ظهور گذاشته‌اند.

نکته حائز اهمیت در این برهه زمانی این است که بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، به معنی پایان وضعیت اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا نیست و هرگونه ارائه خدمات آموزشی باید با رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی و مطابق با شیوه‌نامه فرآیندهای آموزشی دانشگاه‌ها صورت پذیرد تا با عنایت حق‌تعالی و تلاش مردم عزیز کشورمان، این روزهای سخت را با کمترین هزینه انسانی، اجتماعی و اقتصادی پشت سر بگذاریم.

ضمن تبریک طلیعه مهرماه و بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به دانشجویان، اساتید و کلیه صاحبان خرد و اندیشه، امیدواریم با همراهی و همدلی یکدیگر و دقت‌نظر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گام‌هایی مؤثر در برپایی محیطی آکنده از علم و فرهنگ و سرشار از سلامتی و نشاط در دانشگاه های سراسر کشور برداریم.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: دارا دوم کریم آتشی آیت الله صانعی نوید افکاری دور دوم انتخابات مجلس یازدهم پرونده اکبر طبری بازگشایی دانشگاه ویروس کرونا دارا دوم کریم آتشی آیت الله صانعی نوید افکاری دور دوم انتخابات مجلس یازدهم پرونده اکبر طبری ویروس کرونا دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی

ایسنا/سیستان و بلوچستان در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

در دومین روز از برگزاری این همایش، چنگیز رحیمی عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و اسکندری عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

 باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز نیز درباره " علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان و یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و .. به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچین به تشریح چالش های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه های مختلف می توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه های دومین روز همایش ملی بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز