Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@02:06:46 GMT

«ضیافت حسینی» بستری برای معرفی خادمان و علمای حسینی

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۵۶۰۹

«ضیافت حسینی» بستری برای معرفی خادمان و علمای حسینی

برنامه ضیافت حسینی با هدف معرفی خادمان و علمایی که حضرت اباعبدالله الحسین ( علیه السلام) نقش ویژه ای در زندگی آنها داشته، برای نخستین بار در سال جاری تهیه و تولید شد .

به گزارش خبرگزاری شبستان، ‌ویژه برنامه ماه رمضانی «ضیافت» که در یک قالب مستند ترکیبی به بررسی زندگی علما و بزرگان دین در ایام این ماه مبارک می پرداخت، در دهه دوم محرم نیز با هدف ترویج فرهنگ و مکتب حسینی و معرفی خادمین سیدالشهدا (علیه السلام) روی آنتن زنده شبکه قران و معارف سیما رفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پخش این برنامه که از 12 شهریور هر روز یک ساعت قبل از اذان مغرب پخش می شد تا جمعه 21 شهریور مصادف با 22 محرم ادامه داشت ، به همین مناسبت گفتگویی با مدیرگروه علوم قرآنی شبکه قران و معارف سیما درباره این برنامه انجام داده ایم.


سیدمحمدرضا قاسم تبار گفت: در سالهای گذشته در برنامه ضیافت در راستای تکریم و تجلیل از علمای اعلام به شخصیت علمای دینی می پرداختیم که در حوزه فقاهت، حکمت و فلسفه در چند صدساله اخیر زحماتی کشیده اند و آنها را به مخاطبان معرفی می کردیم؛ امسال برای نخستین بار برنامه ضیافت حسینی (علیه السلام) را طراحی کردیم که به مدت 10 شب به شخصیت علمایی بپردازیم که نگاه امام حسینی (علیه السلام) و خدمت به این حضرت داشتند.
وی افزود: مردم با این علما که نقش بسزایی در ترویج مکتب حسینی (علیه السلام)  دارند، آشنا هستند، اما قصد ما بر این بود که در این برنامه زنده، گفتگویی با منسوبین آنها اعم از شاگردان یا فرزندانشان صورت بگیرد و مستندی از مکانهای زندگی و دفن آنها که تهیه شده به مخاطب عرضه شود.


مدیرگروه علوم قرآنی شبکه همچنین معرفی شیخ جعفر شوشتری و مرحوم ابن طاووس که صاحب مقاتل هستند را از جمله سوژه های این برنامه عنوان کرد و ادامه داد: مرحوم حاج اسماعیل دولابی که بسیار شاگرد پروری کردند و تاثیرات بسیاری هم از حضرت اباعبدالله (علیه السلام) گرفتند از جمله شخصیتهایی هستند که در این برنامه به معرفی آنها پرداخته شده است .


قاسم تبار مرحوم حاج شیخ رضا سراج که از منبری های قدیم تهران بوده و نقش بسزایی در جمع کردن افراد هیئات داشته و نیز مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم شجاعی از منبری‌های قدیم تهران و از شاگردان مکتب آیت الله فلسفی را از دیگر شخصیتهای معرفی شده در این برنامه اعلام  کرد و گفت: مرحوم سید مهدی قوام هم که زندگی عجیب و گره خورده ای با امام حسین (علیه السلام) داشته در این برنامه معرفی شدند.
وی به یادآوری خاطرات مرحوم حاج آقای کوثری، مداح معروف و با اخلاص و باصفای امام خمینی (رحمت الله علیه) می پردازد و می افزاید: اکثریت مردم با صدای گرم آقای کوثری چه در دوران دفاع مقدس و چه در ایام محرم و صفر انس دارند و در این برنامه توانستند با ابعاد بیشتری از شخصیت ایشان آشنا شوند.
مدیرگروه علوم قرانی شبکه قران و معارف سیما همچنین مرحوم محتشم کاشانی، صاحب اشعار معروف کتیبه های هیئات و حسینیه ها و تکایا، مرحوم عمان سامانی و سردار سپهبد شهید ، حاج قاسم سلیمانی را هم از دیگر شخصیتهای مورد نظر این برنامه اعلام کرد که در شبهای دهه دوم محرم به معرفی آنها پرداخته شد.

 

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبکه قرآن شبکه قرآن سیما ضیافت علیه السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۵۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین دمام‌ زنی به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در بندرعباس

دریافت 65 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سنج و دمام از جمله آلاتی است که در جنوب کشور برای اعلام عزا استفاده می‌شود.

در شهر بندرعباس به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام صادق علیه‌السلام این آئین سنتی توسط جوانان مسجد امام حسین علیه‌السلام برگزار شد.

کد خبر 6096574

دیگر خبرها

  • دو توصیه کوتاه از امام صادق علیه‌السلام
  • آیین دمام‌ زنی به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در بندرعباس
  • خدمت اهالی هرمزگان در چایخانه حضرت رضا علیه السلام
  • خادمان بابلسری چایخانه حرم رضوی
  • بندرلنگه در سوگ حضرت صادق علیه‌السلام
  • اردوی یک روزه مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) قشم به مناسبت روز معلم
  • برنامه هیات‌های بندرعباس برای شهادت امام صادق(ع)
  • سلفی با کاپیتان، عامل هجوم به تمرین استقلال
  • گفتگو با مجری و کارشناس ورزشی در خصوص زنده یاد مسعود اسکویی
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد