Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفا صبوری دیلمی در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین با یادآوری اینکه پروژه شهید نجفی رستگار به چهار فاز تقسیم شده است، گفت: فاز اول پروژه، سال گذشته از بزرگراه آزادگان تا پل شهید مزینانی افتتاح شد. فاز دوم مربوط به احداث تندروهای پروژه به صورت هم‌سطح از بزرگراه امام رضا(ع) به بزرگراه آزادگان در مسیر شرق به غرب و غرب به شرق است که برنامه معاونت فنی و عمرانی شهرداری بر این بود که این فاز تا پایان شهریور ماه افتتاح شود اما شهردار تهران در پی درخواست شهروندان برای احداث یک زیرگذر، دستور احداث زیرگذر را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با احداث این زیرگذر، فاز دوم پروژه نجفی رستگار به زودی و در اوایل پاییز افتتاح می‌شود و در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

مجله بزرگراه‌های تهران

وی با بیان اینکه فاز سوم این پروژه مربوط به اتصال غیرهمسطح بزرگراه شهید نجفی رستگار به بزرگراه امام رضا (ع) است که عملیات این تقاطع غیرهمسطح همچنان تا چند ماه دیگر ادامه پیدا می‌کند، افزود: در فاز چهارم پروژه، احداث کندروهای این بزرگراه را داریم که تا کنون قسمتی از بخش‌های کندرو ساخته شده‌اند. این پروژه بزرگراهی از زمان آغاز عملیات، بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ معارض داشته است که در حال حاضر همچنان بیش از ۱۵۰ معارض دارد. پلاک‌های ثبتی که باقی مانده‌اند در بخش کندرو هستند. در فاز چهارم پروژه باید این پلاک‌های ثبتی نیز توسط شهرداری تهران خریداری شود و کندروهای بزرگراه را تکمیل کنیم.

صبوری دیلمی در عین حال تصریح کرد: پروژه شهید نجفی رستگار در ابتدا به صورت آزادراه طراحی شده بود اما با توجه به اینکه آزادراه‌های‌ آزادگان و امام رضا(ع) تبدیل به بزرگراه شدند، بنابراین سطح پروژه نجفی رستگار باید از آزادراه به بزرگراه تبدیل می‌شد. در حال حاضر مشاوران در حال مطالعه هستند چراکه شاید نیازی نباشد که خانه‌های بسیاری از شهروندانی که در حاشیه بزرگراه ساکن هستند و هنوز تملک نشده‌اند را خراب کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: برنامه شهرداری تهران برای تکمیل ساخت کندروهای بزرگراه شهید نجفی رستگار برای سال  ۱۴۰۰ است که برنامه توسط مشاور در حال بازنگری است. برای ادامه فاز چهارم پروژه، در آذر ماه که فصل بودجه است و پس از جمع‌بندی مشاور، درخواست شهرداری به شورای شهر تهران ارسال می‌شود و امیدواریم بتوانیم بودجه مربوطه را برای انجام کار دریافت کنیم.

وی در پاسخ به نگرانی برخی ساکنان اطراف بزرگراه مبنی بر اینکه اگر شهرداری نسبت به تملک املاک باقی مانده کنار بزرگراه اقدام نکند، با مشکلاتی از نظر ایمنی مواجه می‌شوند، به همشهری آنلاین گفت: بیش از ۵۳۰ کیلومتر بزرگراه در تهران داریم که کنار همه بزرگراه‌ها، املاک مسکونی وجود دارند و برای تامین ایمنی ساکنان همجوار آنها بسته به نیاز از دیوار صوتی، دیوار بتنی، نیوجرسی و گاردریل استفاده کرده‌ایم تا به عنوان مثال در صورت انحراف خودروهای عبوری حادثه‌ای برای شهروندان ساکن در املاک واقع در جوار بزرگراه، حادثه‌ای اتفاق نیفتد. این تمهیدات برای شهروندان ساکن در کنار بزرگراه شهید نجفی رستگار هم اندیشیده خواهد شد و جای نگرانی وجود ندارد.

صبوری تاکید کرد: البته در صورتی که احداث لاین کندرو هم صورت گیرد، باید تمهیدات ایمنی برای این بخش هم داشته باشیم؛ ضمن اینکه توجه داشته باشیم که پشت خانه‌های ساکنان کنار بزرگراه شهید رستگار به سمت بزرگراه بوده و تردد آنها به سمت بزرگراه نیست.

گزارش همشهری آنلاین | تصاویر | عملیات تکمیل رینگ بزرگراهی جنوب تهران | ترافیک دروازه جنوبی پایتخت روان می‌شود؟ مسیر ترانزیتی جدید جنوب شرقی تهران در آستانه افتتاح | آخرین وضعیت ابرپروژه عمرانی که ترافیک جنوب شهر را کم می‌کند کد خبر 548733 برچسب‌ها طرح‌های عمرانی شهرداری بزرگراه تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: طرح های عمرانی شهرداری بزرگراه تهران شهید نجفی رستگار بزرگراه شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب

طهماسب نجفی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در بازدید از پروژه بیمارستان بهارستان (مرکز جامع درمان سرطان)، روند رفع پایانی نواقص پروژه را مناسب ارزیابی کرد و گفت : با توجه به پیگیری‌های مکرر صورت گرفته، رفع نواقص این پروژه مناسب بوده است و امیدواریم که این روند تا ۱۰ اردیبهشت ماه به اتمام برسد.

وی گفت: تاکنون بیش از هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که پس از بهره برداری می‌تواند کل منطقه غرب کشور و حتی مناطقی از شمال غرب را پوشش درمانی بدهد.

نجفی با بیان اینکه پروژه بیمارستان بهارستان از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به استان است، گفت: این طرح، طرحی مهم و کلیدی است که تمام خدمات آن به بیماران کاملا رایگان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین از خیرین سازنده همراه سرا واقع در مجتمع بیمارستانی امام رضا تقدیر کرد. این همراه سرا ۳۸۰۰ متر زیر بنا دارد و در ۴ طبقه هتلی و یک طبقه لابی و ۲ طبقه زیرزمین (غذاخوری و تاسیسات) ساخته شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • برنامه‌های خود را در فرصت باقیمانده به سرانجام می‌رسانم