Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های تابعه استانداری گیلان گفت: انتظار ما از شهرداری رشت این بود که بودجه ۹۱ میلیارد تومانی از محل منابع ملی جذب شود؛ اما در حال حاضر جذب اعتبارات به صورت حداقلی انجام گرفته است.

سید پویا شهشهانی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های تابعه استانداری گیلان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: شهرداری رشت در سال ۹۸، ۹۱ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشت که بخشی از این اعتبار مربوط به پروژه احداث نیروگاه زباله سوز و بخش دیگر مربوط به کمپوست و کارخانه تصفیه شیرابه سراوان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  بیشتر بخوانید: انبار زباله‌ها در گیلان و بودجه‌ای که شهرداری رشت نمی‌خواهد / اعتبارات از سال ۱۳۹۸ ابلاغ شده!
شهشهانی مطرح کرد: تصفیه‌خانه شیرابه سراوان در حال حاضر به بهره برداری رسیده و علیرغم اینکه افتتاح شده است به نظر می رسد این بهره برداری در مرحله آزمایشی است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های تابعه استانداری گیلان تصریح کرد: در سال ۹۵ با شروع پروژه هایی، بنا بود که ظرفیت پسماند شرکت کود آلی گیلان در گام اول از ۳۰۰ تن در روز ۵۰۰ تن در روز و در گام بعدی به ۱۰۰۰ تن افزایش یابد، اما باتوجه به تخصیص اعتبارات در همان سال و سال ۹۸ هنوز ظرفیت کارخانه ۳۰۰ تن باقی مانده است.
وی گفت: پروژه زباله سوز نیز در دو قسمت در حال پیگیری است. زباله سوز ۶۰۰ تنی مستقر در رشت در چهار مدول ۱۵۰ تنی توسط شرکت تی تی اس به نمایندگی از یک شرکت چینی در حال ساخت است و تاکنون ۷۰ میلیارد تومان به این شرکت جهت ساخت زباله سوز پرداخت شده است. از ۳۰ میلیارد تومانی که امسال به این شرکت پرداخت شده تنها ۱۰ میلیارد تومان آن به ارز تبدیل شد و با مکاتبات مکرر از دستگاه‌های مختلف در حال رایزنی برای تبدیل مابقی مبلغ به دلار و ارسال آن به شرکت سازنده هستند در صورتی که به نظر اینجانب از لحاظ قرار دادی نیازی به اجازه گرفتن نیست.
شهشهانی بیان کرد: انتظاراتی که ما از مجموعه شهرداری رشت داشتیم این بود که در پایان یک سال کاری و مالی بودجه ۹۱ میلیارد تومانی از محل منابع ملی جذب شود، اما متاسفانه در حال حاضر جذب اعتبارات به صورت حداقلی انجام گرفته است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های تابعه استانداری گیلان تاکید کرد: قرار است زباله‌های شهر رشت و شهرستان‌های اطراف که روزانه ۱ هزار تن است به شرکت کمپوست کود آلی انتقال داده شده و بخشی این زباله‌ها که دور ریزاست که جزو خوراک زباله خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ پیش بینی اعتبارات ادامه دارد؛ اما با بی اعتمادی به وجود امده ممکن است این کار به سرانجام و نتیجه خوبی نرسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهرداری رشت زباله سوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۵۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۱۷ درصدی تصفیه ‌خانه دوم آب شرب مرکز استان به عنوان طرح ویژه در مدت زمان کوتاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن کروبیان در بازدید از تصفیه خانه شماره ۲ آب شرب اردبیل، اظهار کرد: احداث تصفیه خانه دوم آب شرب اردبیل با هدف تصفیه آب چاه‌های داخل شهر اردبیل و به منظور گذر از بحران کم آبی با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال اجرا است.

وی افزود: این تصفیه‌خانه هم اکنون ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام طرح و تاسیسات وابسته آن بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

کروبیان با اشاره به اینکه برای ارتقای کیفی آب شرب اردبیل، دو پروژه عظیم در حال اجرا و بهره‌برداری است بیان کرد: پروژه تکمیل آبگیر سد یامچی هم اکنون با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و پروژه سیستم ارتقای کیفی آب که در داخل تصفیه خانه اجرا شده هم اکنون تمام شده و تحویل شرکت آب و فاضلاب استان شده است.

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل همچنین تصریح کرد: به منظور برداشت آب از تراز بالاتر جهت ارتقای کیفی آب شرب مرکز استان چهار بارج شناور در مدار بهره‌برداری است و دو بارج دیگر با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال خرید و نصب است.

کد خبر 749127

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس